Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wie gaat d’r redden?
___________________
Kent iemand deze rode GSA?
Origineel NL, 1985, al elf jaar geen apk meer.
Helaas niet meer foto’s van.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
tis niet te hopen dat ie ook al 11 jaar buitenstaat
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dan had ie er niet meer zo uitgezien. Staat ie bij een handelaar? Ben nieuwsgierig wat ze er voor vragen en hoe die is.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik ben van plan er deze week even heen te gaan om te kijken en meer info te krijgen. Dan maak ik (als ze dat goedvinden) ook even wat foto’s.
Als ik d’r zelf niet meeneem dan kunnen we misschien zorgen dat iemand anders dat doet want dat ze zo staat weg te kwijnen is zonde.
Op de foto lijkt het qua roest mee te vallen maar ik heb geen idee hoe oud de foto is. Ze zou zijn afgekeurd vanwege een lekke uitlaat en platte veerbollen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Leuke auto, origineel NL en een erg late GSA!
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Maar dus niemand hier die deze auto kent van toen ze nog rondreed?
Als alles goed gaat ga ik morgen (vrijdag) even bij d’r op bezoek… ik ben benieuwd. Verslag volgt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik ben vandaag even wezen kijken bij de rode GSA. De eerste indruk: goede koets met verkleurde lak maar met wat poetsen nog wel mooi te krijgen. Interieur is gaar en de hoezen ook. Km-stand: 120.000
Na goed kijken: de motorkap is vervangen, is origineel blauw geweest. De rest van het koetswerk is volgens mij origineel. Slechtste plek in de koets is de linker voordeur. Bovenop, ter hoogte van de spiegel, zit een roestgat. Aan de bijrijderskant is de raamspijl gescheurd. Komt dit vaker voor?
De motor liep heel even en slecht, volgens mij eerst even op drie en daarna op 2 pootjes (geluidsfragment onderaan deze post) Na meerdere pogingen niet meer. Wel vonk. De eigenaar goot de benzine ook los bovenin de carb. en die benzine zal niet heel fris geweest zijn. De tank was volgens mij zo goed als leeg.
Er kwam alleen witte rook uit de uitlaat, niet blauw. De olie was donkerbruin.
Versnellingsbak leek in orde te zijn maar wilde niet in de achteruit.
De bodem heb ik niet echt kunnen bekijken. De auto is niet omhoog geweest. Het LHM vat was zo goed als leeg en de motor heeft maar kort gelopen.
Linksvoor, voetenbak heeft een rotgat.
Linksachter zit ook een rotgat een tiental centimeters voor de wielkas. Beide gaten volgens mij niet erg omvangrijk.
Verder heb ik met de flitser lukraak wat foto’s van de onderkant geschoten. Misschien dat jullie er nog iets van kunnen zeggen.
Ik twijfel heel erg. Ik heb b.v. nog nooit gelast en motor gereviseerd. Dat laten doen is geen optie gezien mijn érg beperkte budget.
Jullie tips, opmerkingen, gedachten over deze auto zijn dan ook zeer welkom. En… wat zouden jullie er maximaal voor over hebben in deze staat?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Mooi verslagje!
Lijkt nog wel mee te vallen met de roest schade.
Zo’n auto hoort daar helemaal niet te staan,zonde.
Wat ie waard is? Gezien de 11 jaar stilstand,het lege LHM tankje,gat in de bodem en de nog vele andere verrassingen zoals lekke uitlaatspruitstukken? e.d. zou ik zeggen iets meer dan sloopwaarde.
De eigenaar kan zo toch ook niks mee.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb zelf een GSA helemaal gelast en ik kan je verzekeren: Aan deze rode GSA zit meer werk dan jij denkt! Ik zou hem mooi laten staan…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tja , als jezelf niet lasen kan dan word het wel moeilijk.
Verkijk je niet op een beetje roest her en der , valt vaak heel erg tegen als je eraan begint.
Maar het is zeker dat zoiets best gered kan worden en het niet buiten hoort te staan verrotten.
Ik zou er zeker niet meer dan 250 euro voor geven aangezien er het nodige aan gedaan moet worden.
even een rekensom auto is 23 jaar, en heeft 10 jaar gestaan
is met 13 jaar oud in deze staat weggezet na een mislukt apk avontuur. technisch gaar, stokoude versleten olie en een leeg lhm vat, niet willen lopen, zwakke vonk rel;atief lage km voor 13 jaar en weggerot(maw met weinig middellen rijdend gehouden en na mislukt apk de volgende slachten….
restaureren kan, het is een gSA van de laatste serie maar realiseer je wel dat je een nieuwe auto gaat bouwen,en dit met zelfwerkzamheid wel 7500 euro kan kosten zo niet meer.
de citroen-liefhebber
Hij ziet er zo op de foto’s nog best wel redelijk uit vind ik…
Mijn groene X3 is 10x roestiger besef ik me.. Waarom ik die dan ooit nog wil restaureren
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
7500 Euro kosten met zelf werkzaamheid is zeer zwaar overdreven denk ik.
Realiseer je wel dat hier veel Las werk aanzit. Lijkt me een mooie kans om dat goed te gaan leren Dit is mijns inziens een lange termijn project, maar wel een bijzondere auto op origineel Nederlands kenteken. Die het redden waard lijkt. Ik zou dan wel in één keer gaan voor de complete restauratie. Het plaatwerk aan de buitenkant vind ik overigens bijzonder goed voor een auto die al zo lang stil staat. Dat wil niet zeggen dat het ook goed is van binnen natuurlijk, dat zie je maar aan de deur. Ook het achtersubframe lijkt me op de foto’s niet al te fris, voor zover je dat kan beoordelen. Hoe waren de dorpels? Is makkelijk te checken door er met je hand bij langs te gaan van voor tot achter.
Dat niet willen lopen zegt niets, als je olie + filter, bougies + kabels, verdelerkap en luchtfilter vervangt durf ik te wedden dat hem zo weer aan de praat hebt. Ik zou er max 200 Euro voor geven.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat is de vraagprijs, eigenlijk?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vraagprijs was 600 euro maar ik had ‘m na wat praten al op 350.
En hoe lager de prijs hoe beter. De auto moet ook nog vervoerd worden en ik moet iemand zo gek krijgen dat ie me lassen en van alles en nog wat meer leert… Tot nu toe ben ik alleen bezig geweest met electronica en klokken. Dit is wel wat anders.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met 200 is ie dik betaald….....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste