19 van de 34
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Mijn 1.9 Volcane Overleden.
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 22 september 2008 07:43 PM
  [ # 271 ]

Nou olie zuipen kunnen ze toch echt wel hoor, lees de bx topics maar eens door. Klepseals drogen uit waardoor hij zijn slokje olie wel lust. Zelf heb ik een bx gti gehad, daar ging toch zo nu en dan wel wat olie bij hoor.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 22 september 2008 08:40 PM
  [ # 272 ]

zoals ik in een ander topic ook al gezegt heb heb ik ook een bx gti gehad, en die lustte hem met 1 op 400 ook aardig Wink  die klepseals waren echt gaar.
En dat is bij deze ook het probleem naast de lekkage.

Mijn bx was tijdje katloos en toen walmde die aardig veel Wink met kat. dan is het alweer een stuk minder.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 30 september 2008 02:25 AM
  [ # 273 ]

Afgelopen zaterdag voor de meeting even lekker aan het sleutelen geweest met Douwe.

Wat er gedaan is:

Carterpanpakking + olie + oliefilter
Remschijven en blokken voor
Bougies + kabels
Olievulhals.

Na het verwijderen van het carter moest de pakking er nog af.
Daar hadden we hulp bij van pakkingremover. Omdat dat 10 minuten moest inweken begonnen we met de remmen.

Remklauw nummer 1 (LV) liep aan dus die moest ganbaar gemaakt worden. Doormiddel van wd40 en wat vet gingen de busjes weer zo soepel als het hoort te gaan. Daarna zouden we de schijf verwijderen dus ik draai het boutje los ( die natuurlijk knapt Razz ) en de schijf was los.
Nieuwe erop blokken erin en klaar was links voor.

Toen eerst maar het carter er weer op. Dat ging natuurlijk ook weer zo soepel als hij eraf kwam. Net iets te soepel…

We begonnen met rechtsvoor, die schijf was krom en die liep nog veel meer aan dan links voor Alles ging goed los net zoals de andere kant dus we zeiden tegen elkaar dit gaat echt vlot hoor Very Happy

Maar vervolgens zou ik de rembusjes ook gangbaar maken de ene lukte maar de andere zat MUURvast geen beweging in te krijgen, dus ik pak de hamer en begin echt hard te slaan… zonder suc6.

Vervolgens richting sloop gegaan in de 16v van Douwe sloop nummer 1 had geen spullen te liggen voor mijn zx Dus op hoop van zegen naar een andere sloperij. Hoewel de zaak eigelijk was gesloten op zaterdag zocht de beste man toch nog in zijn goed geordende zaak en vond nog 1 remklauw van een zx 1.9D gelukkig was die hetzelfde Laughing  En we konden voor 10 euro het zaakje mee nemen.
Monteren van de remmen ging vervolgens weer soepel.

Toen de olievulbuis nog die ik de vorige dag had vernield omdat mijn bougiedop op zo een plaats lag dat ik er bijna niet bij kon en dus perongluk dat ding vernielde. Na een dik half uur prutsen was dat ook weer gefixt.

Klaar om naar de meeting!

We hadden geen tijd voor aanlopende rem Nr 3 RA dus daar heb ik vandaag nog naar gekeken. Toen ik de auto weer op de brug had en de wielen eraf had zag ik dat aan 1 kant de remblokken nog minder dan 1mm dik waren..  Dus direct nieuwe opgehaald en die maar gemonteerd. Natuurlijk ook de remmen gangbaar gemaakt.

Het beestje remt nu weer zoals het hoort!

  Carter-loos

Carter-loos 2

Oude spul

  Een kennis met brug is altijd handig!

  Oud v/s Nieuw

Achterkant schijf was best gaar

  Mooi Aanblik

Oude blokken v/s nieuw

Oude blokken v/s nieuw 2

Nieuwe Remspul op zijn plek

Carter weer terug

Bij deze ook nog even een bedankje voor Douwe voor alle hulp!

Oja de auto lekte vandaag nog weer bij het carter dus alle bouten nog ff een slinger gegeven. Olie verbruik is toch wel aan de hoge kant met 1 op 500…

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 30 september 2008 07:12 PM
  [ # 274 ]

Kijk dan ook nog ff bij het filter, of die lekvrij is ....

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 30 september 2008 07:20 PM
  [ # 275 ]

kwam alleen bij de kieren van de pakking uit. precies op het punt waar 2 bouten een extra slinger konden gebruiken..

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 30 september 2008 07:21 PM
  [ # 276 ]

hopenlijk is het dan alsnog opgelost Very Happy

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 10 oktober 2008 04:26 PM
  [ # 277 ]

En hoe staat het er nu voor?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 10 oktober 2008 08:25 PM
  [ # 278 ]

hij blijft nu droog voor zover ik kan zien Laughing

zonet ook ff de spatlappen verwijderd met als resultaat:


Compost hoopje..  wat een modder blijft in die dingen hangen zeg Confused

hmm met een laagje modder/zand lijkt de auto zo roze Razz


oja en nog ff een vraagje: gister vloog er een stuk plastic uit mijn spatbord nu is de vraag waar kan je die zwarte drukgevallen kopen? want die missen allemaal Confused

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 10 oktober 2008 08:57 PM
  [ # 279 ]

Toevallig heb ik vandeweek mijn modderkuipen vervangen met examplaren van de sloop. Ik heb daar ook gewoon de zwarte doppen uitgetrokken en opnieuw gebruikt

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 11 oktober 2008 04:14 AM
  [ # 280 ]

dan moet ik ook maar ff tripje sloop doen Wink

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 21 oktober 2008 03:53 AM
  [ # 281 ]

Ik dacht al een tijdje dat ik een verkeerd stuk uitlaat had ivm boven 180 extreem verhitten van de moter.

Nadat we de dempers hadden verwijderd en de buizen hadden opgemeten bleek de middenpot een buis van 42mm te hebben en de rest van alle buizen 50mm.
Ook toen ik de auto met alleen de kat startte bleek al snel dat er een 1.4 demper onder zat. Want na het starten kwam er wel een erg grote roetwolk uit de katalysator zetten…  Confused  die middenpot is dus nogal verstopt geweest ook.

Het aantal db’s was ook een stuk luider na het verwijderen van die mid.demper ( zo een klein potje dempt niet zoveel toch, ja miss als die goed verstopt zit Razz ) zonder alleen eindpot is fiel namelijk best te rijden, nog steeds stiller dan een golf.

Nu ga ik dus straks door het leven met alleen een einddemper en een stuk buis die van voor tot achter de juiste maat heeft.


Nog ff over die middenpot daar hadden ze weer een voorstuk van een middenpot van de 1.9 op gebakt en het ophangpunt ook weer ergens aan gebakt. Heerlijk creatief.

Hoop dat de zx straks iets beter rijdt en start weer.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 21 oktober 2008 09:26 PM
  [ # 282 ]

maar je wou dat ding toch verkopen??

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 21 oktober 2008 10:08 PM
  [ # 283 ]

jup maar mischien ook niet, ff aanzien hoe goed die zich houd.

Heb vandaag een compleet stuk van de kat 50mm naar de einddemper gefabriceerd met maat van me.

resulaat:  de auto trekt veel sneller op zodra je weg rijdt, voel je echt goed dat de auto veel meer kracht heeft. Dus dit is weer een geslaagd project.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 22 oktober 2008 03:01 PM
  [ # 284 ]
Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 22 oktober 2008 03:11 PM
  [ # 285 ]

geen idee tank hem niet zovaak helemaal vol zo rijk ben ik niet   Razz

binnenkort lange rit enschede dan zal ik wel ff kijken hoeveel die verbruikt.

Profiel  
 
 
19 van de 34
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook