3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Geen verwarming -> beetje verwarming
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 22 september 2008 10:23 PM
  [ # 31 ]

Nou, de wagen is weer terug. De slangen naar de kachelradiateur zijn vervangen incl het koppelstuk. Kosten van die onderdeel bedraagt € 50 en 1,5 uur heeft de man eraan gewerkt. Kosten totaal dus een slordige € 112,00.

De verwarming deed het weer naar mijn insziens. Ik reed terug van lelystad naar dronten en halverwege heb ik de verwarming maar weer uit gedaan, want het werd me toch iets te warm.

Gr Richard

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 22 september 2008 10:51 PM
  [ # 32 ]

anderhalf uur om een slang te verwissellen ???

Ik heb laatst exact dezelfde slang vervangen.. was binnen het uur klaar incl. nieuwe kvs en ontluchten. En dat was zonder brug…

Die slang prijs is prima te doen… dat kost tie bij een dealer.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 september 2008 12:08 AM
  [ # 33 ]

1,5 uur is erg netjes voor een TU motor met een brede 16V kop, deze lange slang loopt in nogal wat bochten, bij een 8V TU is het ook een leuk feestje om deze slang te vervangen.

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 23 september 2008 01:26 AM
  [ # 34 ]

Ja, het onderdeeltje zag er leuk uit! Razz
Hij heeft ook gelijk mijn wielkast aan de bestuurderskant vastgezet. Deze heb ik een keer losgetrokken en toen vastgemaakt met een touwtje…  Surprisedops:

Nu hopen dat ie het goed blijft doen!!! Ik houd jullie op de hoogte.

gr Richard

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 08 oktober 2008 01:47 PM
  [ # 35 ]

Even update.

Auto draait lekker weer. Nu is helaas mijn kachelweerstand stuk (vanavond eruit halen). De kachel wordt lekker warm, maar als ik hem op stand 4 zet wordt ie na ong. 10 sec. kouder… hij verliest capaciteit lijkt mij. Kan dit te maken hebben met de kachelradiateur?

gr Richard

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 11 oktober 2008 12:44 PM
  [ # 36 ]

kort schopje Rolling Eyes

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 oktober 2008 03:09 PM
  [ # 37 ]

Hoe is het gesteld met het vloeistof niveau?
Want eerst deed hij het toch opperbest.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 13 oktober 2008 11:08 AM
  [ # 38 ]
paso schreef:

Hoe is het gesteld met het vloeistof niveau?
Want eerst deed hij het toch opperbest.

Dit is goed. Staat tussen min en max.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 13 oktober 2008 11:33 AM
  [ # 39 ]

Is er in het verleden misschien een “pil” in het
koelsysteem gegooid?
De kachel radiator is vaak de eerste die dan verstopt
Als je een groot temperatuurverschil voelt over de slangen
die van de kachel komen , zit hij zeker dicht.
De koudste slang zou je niet vast moeten kunnen houden
schat ik zo
Wel de kachel ventilator even op zijn hardst zetten.

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 13 oktober 2008 12:02 PM
  [ # 40 ]
nanko schreef:

Is er in het verleden misschien een “pil” in het
koelsysteem gegooid?
De kachel radiator is vaak de eerste die dan verstopt
Als je een groot temperatuurverschil voelt over de slangen
die van de kachel komen , zit hij zeker dicht.
De koudste slang zou je niet vast moeten kunnen houden
schat ik zo
Wel de kachel ventilator even op zijn hardst zetten.

De monteur die de koppakking heeft vervangen, vermoedde dat er inderdaad een pil is ingegooid.

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 21 oktober 2008 11:40 AM
  [ # 41 ]
nanko schreef:

Is er in het verleden misschien een “pil” in het
koelsysteem gegooid?
De kachel radiator is vaak de eerste die dan verstopt
Als je een groot temperatuurverschil voelt over de slangen
die van de kachel komen , zit hij zeker dicht.
De koudste slang zou je niet vast moeten kunnen houden
schat ik zo
Wel de kachel ventilator even op zijn hardst zetten.

Nog even wat. Als ik met de auto wegrijdt komt ie goed op temperatuur. Als de koelwatertemperatuurmeter richting de 90 graden is draai ik de verwarming open. Als ik dit doe, voel ik nog niet direct warmte, dit duurt dan nog gemiddeld een kwartier voor er lekker warme lucht uitkomt.

gr Richard

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 oktober 2008 09:59 PM
  [ # 42 ]

dan zit die radiator wel dicht.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 oktober 2008 11:33 PM
  [ # 43 ]

Het is mischien te ver gezocht , maar werkt je waterpomp nog correct ?? Heb het ooit één keer meegemaakt dat de schoep los op de as zat , waardoor er ook allerlei rare verschijnelen de kop op staken .

Gaat je kraan van de verwarming goed open ???

Kan je in de radiator zien dat de koelvleoistof goed rondgaat , werkt je ventilator normaal ??

Natuurlijk eerst thermostaat en dop vervangen , voor je het ergste gaat vermoeden .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 22 oktober 2008 01:02 AM
  [ # 44 ]
wbogaerts schreef:

Het is mischien te ver gezocht , maar werkt je waterpomp nog correct ?? Heb het ooit één keer meegemaakt dat de schoep los op de as zat , waardoor er ook allerlei rare verschijnelen de kop op staken .

Gaat je kraan van de verwarming goed open ???

Kan je in de radiator zien dat de koelvleoistof goed rondgaat , werkt je ventilator normaal ??

Natuurlijk eerst thermostaat en dop vervangen , voor je het ergste gaat vermoeden .

Walter

Hallo, alvast bedankt voor je hulp.

De waterpomp is met de koppakking vervangen, ong. een jaar geleden dus. De thermostaat is kort daarvoor vervangen, dop op het reservoir (nog) niet.

Waar zit de kraan van de verwarming?
Koelventilator slaat keurig aan bij ong. 95 graden.

gr Richard

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 oktober 2008 07:34 PM
  [ # 45 ]

Geen idee bij een ZX , maar dat kan moeilijk anders dan binnen achter de middenconsole zitten .

Als je in het motorcompartiment kijkt waar de slangen naar binnen gaan heb je al een goede aanwijzing .

Nu lees ik in een ander topic : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173377&highlight=kachelkraan
dat er in een ZX geen kachelkraan zou zitten Surprisedops:

Dus vermoed ik dat het met een klep zal werken die de radiator afdekt , en dat waarschijnlijk de bediening hiervan loszit of afgebroken is .

Denk dat je hiervoor best een vraag steld in het ZX gedeelte van dit forum .


Succes ,
Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook