ja want ik denk dat i nu wel is zuiniger is
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik kom nu iedergeval wel verder voor 10 euro maar dat zal aan de prijs liggen haha E 1.29
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je gaat me toch niet vertellen dat je elke keer voor 10 euro gaat tanken
Tank vol is veel effectiever, anders blijf je extra km’s maken om langs de tank te rijden
Zou me er nog dood aan irriteren ook
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nah 1e keer 10 andere keer 20 net hoeveel ik bij me heb zo kan ik beter bij houwe hoeveel ik rij.. met een volle tank heb ik eerder de neiging ff een dbo te doen dan met een niet zo volle tank.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Vandaag zou ik ff lekker een maat van me helpen met zijn garage te verbouwen. Dus ik haal een kar bij een kennis weg om vervolgens richting hem te gaan om hout te halen en dat soort shit.
Vervolgens rij ik met zo een 80 a 90 kmh richting drukke kruising met stoplichten enzo en trap ik op de rem zoals een normaal iemand doet met rood licht. Maar het eerste stukje remde die gewoon goed en toen ik harder zou remmen zat het pedaal op de grond en remde die NIET meer… dus ik trek handrem verticaal en zet em in de 1 en liet de koppeling opkomen zo ben ik tot stilstand gekomen dus.
Toen ben ik aan de kant gaan staan en de remvloeistof nivo gecheckt want ik weet dat soms die lampjes en sensoren geen fuck doen. Maar er waren geen sporen van lekkage.
Dus ben ik 10 km terug gereden naar de lokale en bevriende garage die nu een kijkje neemt naar mijn auto.
Heeft iemand van jullie dit eerder gehad? En wat zou het probleem kunnen zijn dat hij na herstarten van moter het eerste kwart beetje remt en daarna als je verder trapt op de vloer zit zonder remdruk.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Yep dondermiddag mijn vrouw nog alleen reed zij net ons dorp uit met een gangetje van 40. Die kon uitwijken voor een geparkeerde wagen en was helder van geest om de handrem aan te trekken.
Enig zins nog beduusd van de schrik belde ze mij.
Ik heb de lokale garage gebeld waar ik altijd aanklop, die hebben de koffie achter de kiezen gedrukt en zijn met een leenauto gekomen.
Eind van de dag telefoon, hoofdremcilinder gaar.
Vrijdag middag weer telefoon hij is gemaakt. Tijdens ontluchten kwam er gitzwarte remolie uit het systeem, ze hebben gelijk doorgespoeld.
Waarschijnlijk heeft de stokoude remolie de rubbers van de hoofdremcilinder weggevreten.
Ik heb de auto een maand 2 ofzo, dus aan mijn onderhoud lag het niet.
Dus conclussie je hoofdremcilinder is gaar en je remolie allicht stokoud.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zoiets dacht ik ook al.. remolie was idd enigsinds zwart. mja toch wel ff schrikken als je rijdt met karretje en je remmen zijn wegh
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Dat verhaal geloof ik dan nu ook graag aangezien mijn vrouw dat meegemaakt heeft.
Normaal is het altijd dat je pedaal langzaam wegzakt en dat je merkt dat die minder word, maar zoals ik al zei, is die waarschijnlijk door de stokoude remolie zo aangetast dat die ineens doortrapt.
Zo zie je maar preventief onderhoud belangrijk is.
Zo rijd ik al 40dkm met een kloppend asje rond, gewoon op tijd hoesje vervangen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
idd maar laatste tijd nogal druk en toch ook al veel aan de zx gesleuteld dus nooit echt naar die vloeistof gekeken… dan krijg je dus zoiets ops:
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
het blijkt dus toch de hoofdremcil te zijn. word dus gemaakt incl remolie en remleiding achter is slang bijna door op veerpoot geval.. door veren raakt die een stuk ijzer..
pffffffff ik zou er maar niet aan denken wat er gebeurd was als je een afrit pakte oid gelukkig met de schrik vrij
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ja ik zou volgende week ritje enschede want mijn broer is dan jarig en die woont daar blij dat het nu gebeurt dus
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
update:
auto staan nu week bij garage.. en omdat het een volcane is ofzo zijn de onderdelen slecht te krijgen omdat er niet veel van zijn ofzo.
Dus onderdeel moet uit frankrijk komen….
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Heb je ABS erop?
Zo ik 123 kan bekijken zijn er 6 verschillende hoofdremcilinders mogelijk; 2 zijn ABS uitvoeringen en dan maakt het uit of je stuur of links of rechts zit. 1 is een non ABS uitvoering voor 2 leidingsysteem. Deze 3 zijn specifiek voor de ZX
Dan heb je nog 3 verschillende 4 leidingsystemen, waarvan 2 veel modellen van peugeot en citroen geleverd zijn. 1 model is zelfs nog door vw / seat ed gebruikt.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik heb geen abs..
maar schijnt dat de hoofremcillinder dus moeilijk is te krijgen en staat in backorder en ligt nog op een plankje in frankrijk
Tis 1.9 volcane DN-DX-17