Waar hoort deze retourleiding thuis?
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 21 oktober 2008 10:59 PM

Ben met het restaureren van mijn DS 21 hydraulique uit 1968 bezig. Motor eruit. Versnellingsbak verwijderd van motorblok en weer aan elkaar gezet na diverse dingen vernieuwd te hebben. Bij het loshalen van versnellingsbak en motorblok ben ik op een leiding gaan staan die daardoor is losgeschoten. Deze was al los aan één kant en had ik gemerkt met “naar 3-sprong”. Het probleem is dat ik niet meer weet waar deze is losgeschoten. Ik kan niets vinden waar deze zou passen. En toch hoort deze ergens! Het is een hele dunne retourleiding van ongeveer een meter. Ik was van plan een foto te plaatsen, maar dat lukt nu (en misschien nooit) even niet
Wie heeft een idee waar deze leiding weer bevestigd moet worden?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 oktober 2008 11:15 PM
  [ # 1 ]

Links onder tegen de voorsnep/koker, aan de binnenkant/onder.

Citroen!

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 22 oktober 2008 12:49 PM
  [ # 2 ]

Ok. Ik neem aan dat daar de kant van het slangetje naar toe moet die ik heb gemerkt met “naar 3-sprong”. Maar waar hoort de andere kant dan in? Ik wil dit dunne retourslangetje eerst weer op zijn plaats hebben voordat de motor er weer ingaat en ik er misschien niet meer makkelijk bij kan.

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 22 oktober 2008 01:05 PM
  [ # 3 ]

Voor een foto zie onderstaande link
 

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 22 oktober 2008 10:00 PM
  [ # 4 ]

Het lijkt op het kunststof retourslangetje dat van de koppelingsvergrendeling (aan de rechterkant van je bak) naar het kunststof driewegstukje onder je LHM-voorraadvat loopt. Aan dit driewegstukje zitten nog 2 van die smalle kunststof leidinkjes.

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 23 oktober 2008 12:45 AM
  [ # 5 ]

Is het slangetje van de koppelingsvergrendeling niet een loze slang die gewoon onder de motor eindigt?

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 23 oktober 2008 02:21 AM
  [ # 6 ]

Bij mij in ieder geval niet…
Dit is wel het geval bij het slangetje van de koppelingscilinder.

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 23 oktober 2008 12:43 PM
  [ # 7 ]

Je hebt gelijk. Daar was ik mee in de war. Zo gauw ik weer bij de auto kom ga ik kijken of daar inderdaad het bewuste slangetje thuis hoort.

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 29 oktober 2008 11:55 PM
  [ # 8 ]

Ted, je had gelijk. Vandaag bij de auto geweest en inderdaad het is duidelijk dat daar de leiding thuis hoort. Bedankt voor je hulp.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 01 november 2008 08:25 PM
  [ # 9 ]
matombo schreef:

Ted, je had gelijk. Vandaag bij de auto geweest en inderdaad het is duidelijk dat daar de leiding thuis hoort. Bedankt voor je hulp.

Niks te danken! Succes met de restauratie. Hoever ben je. Wordt het rijden in het voorjaar?

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 02 november 2008 12:18 AM
  [ # 10 ]

Mijn doel is mei, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Vandaag is de motor weer zover klaar dat deze er weer ingehangen gaat worden. De bedoeling is dat dat woensdagavond gaat gebeuren. Het motorblok is losgeweest van de versnellingsbak. Nieuwe pakkingen hier en daar. Verder geen grote vernieuwingen. Alles zag er nog goed uit gelukkig.
De auto heb ik vrijwel helemaal ontmanteld. Het chassis heb ik helemaal schoongemaakt, ontroest, lasklaar gemaakt en daarna laten lassen (o.a. nieuwe gootjes bij kofferbak, schelpen en twee stukken in de bodem), glad flexen, kitten. Bodem helemaal kaal gemaakt, elke keer wat. (Wat een k… werk) Alles aan de auto dat kaal gemaakt is in de zinkspray gezet (en dat was het meeste), inclusief bodem. Benzinetank eruit gehaald en geverfd. Het chassis heb ik helemaal in de zwarte (mijn auto is en blijft zwart) Hammerite geverfd, 3 lagen. Kofferbakbalk geplamuurd en deze zwart gespoten met een spuitbus, want dit is altijd in het zicht. Alle losse delen geverfd. De hydraulic onderdelen aan de motor groen gespoten, zoals hogedrukpomp, etc. Het grootste onderdeel van het dashboard met krimplak gespoten. Resultaat bevredigend. De krimplak is zwart. Deze moet ik nog in de goede kleur spuiten, maar een nieuwe spuitbus komt pas volgende week aan bij Decokay. De andere delen heb ik al gedaan. Ziet er weer als nieuw uit.
De koplampbehuizing schoongemaakt en gespoten. Daar is het erg van opgeknapt.
De bekleding moet er weer ingelijmd worden. Kofferbakbekleding wordt nieuw, evenals op de drempels en het wafelgedeelte.
Ik ben weer aan het opbouwen. Benzinetank zit er weer in met een nieuwe leiding naar voren. Vulpijp gemonteerd. Trekhaak vandaag eraan gezet.
De carosserie moet strak gemaakt worden en daarna gespoten. Het strak maken wil ik zelf proberen. Lukt dit niet dan laat ik het doen. Het spuiten laat ik sowieso doen.
Ik ben vorig jaar 22 oktober begonnen en als ik het lijstje hierboven nog eens bekijk dan is er best al veel gebeurd. In de winter zal ik wel niet zoveel kunnen doen, omdat er in de ruimte waar ik het doe geen verwarming is. De ruimte is te groot om te verwarmen.
Goed, weet je hoever ik ben.
Nog een ding. Gelukkig heb ik iemand die mij aanwijzingen kan geven en ervaring heeft met restauraties. Anders was ik er nooit aan begonnen. Want zo nu en dan heb ik wel een dipje als ik niet meer weet waar wat heeft gezeten, ondanks de meer dan 200 foto’s die ik heb genomen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook