Lawaaiige remblokken
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 21 oktober 2008 08:39 PM

Sinds ik de remmen aan de achterzijde heb schoongemaakt, hoor ik geklapper en gebonk bij het achteruit rijden. Ik heb gekeken en de remblokken kunnen bewegen en bonken via de ogen,waar de bout doorheen gaat omze bij elkaar te houden, op de bout.
Ik vraag mij af hoe dit kan. Naar mijn idee zit er een richel in de remschijf zodat de remblok scheef komt te staan en naarmate de richel afneemt ze rechter gaan staan. Via deze beweging kan de remblok op de bout heen en weer tikken.
Of is het iets anders? Wie kent dit irritante probleem. Het is bij beide zijden, achter.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 21 oktober 2008 08:56 PM
  [ # 1 ]

Monteer die veertjes eens goed Wink

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 22 oktober 2008 12:58 AM
  [ # 2 ]

Ja, daar heb ik ook naar gekeken, naar mijn mening zitten ze goed Ik heb een plaatje uit Haynes bx repair opgezocht (ff opklikken voor foto):

 

Ik kan mij voorstellen dat het veertje de blokken naar voren moet duwen. Maar dat zou alleen kunnen als de veer achter de remblokjes zit (op een of andere manier, ik denk hier de mist in te zijn gegaan).

Beneden in de hoek van de juk zet je het veertje vast, dan loopt ie achter de bout en dan .... ?[/img]

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 oktober 2008 03:28 AM
  [ # 3 ]

Misschien gewoon rotte imitatieblokken gemonteerd ipv de originele? Dat scheelt ook wel eens.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 22 oktober 2008 08:02 PM
  [ # 4 ]

Ik gok ook op het veertje, aangezien Visa Ventje zelf ook denkt daar de mist in te zijn gegaan Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 22 oktober 2008 09:15 PM
  [ # 5 ]

Het is het veertje, zekerweten ik heb het ook een keer gehad, hij moet met de (haakjes) open kant, ‘k weet niet goed hoe ‘k het moet schrijven, naar beneden en dan kun je de veer ook iets verbuigen zodat ie er goed aandrukt.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 22 oktober 2008 10:41 PM
  [ # 6 ]

uh ja, misschien kun je het es uittekenen met paint ofzo?

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 22 oktober 2008 11:04 PM
  [ # 7 ]

Ik weet niet hoe dat moet met paint, maar ik zal proberen het te omschrijven.
de remblokken kun je ook langs de randen en waar de zuiger op drukt invetten met kopervet dat helpt ook.
dan de blokken erin en het veertje, beugeltje eigenlijk met de dichte kant naar boven plaatsen en dan het boutje erdoor, dan moet het veertje de remblokken naar achteren drukken, er zit ook een deukje in het veertje waar het boutje invalt.
kijk even op de volgende link daar staat het op een foto.

http://www.citroenbx.nl/frame-tech.htm

ik weet niet hoe je een link maakt maar dit adres in ieder geval.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 22 oktober 2008 11:06 PM
  [ # 8 ]

link lukt dus wel, nu op onderhoud remblokken achter vervangen.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 23 oktober 2008 10:02 PM
  [ # 9 ]

aaaaaaaaaaaaah, die klem zet zich af aan de buitenkant van de juk! Maar dat wist ik niet!

bedankt! Kan ik weer verder!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 23 oktober 2008 10:10 PM
  [ # 10 ]

Weet ik mooi waar ik op moet letten volgende week. Laughing

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 23 oktober 2008 10:31 PM
  [ # 11 ]

precies, tenzij je van lawaaiige remmen houdt Wink

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 26 oktober 2008 03:10 PM
  [ # 12 ]

Gelukt ?

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 26 oktober 2008 03:21 PM
  [ # 13 ]

Nee, ik ben er nog niet bezig mee geweest. Ik begin het nu ook te horen als ik ferm over een drempel rijd. Dan tikken de blokken ook.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook