Er is een update over de BX… Misschien zelfs een doorbraak
Wat heb ik vandaag gedaan? Zodra ik thuis was ben ik naar Citroen-Antwerpen gereden. Daar heb ik een kerel aangesproken en hem om uitleg gevraagd. De korte versie: de ene keer moest ik van hem naar Brussel, de andere keer naar NL en dan weer naar Parijs en dat heel de tijd over en weer. Hij wist het dus zelf niet meer. Ik ben echter blijven doorzagen (ik WOU een resultaat) waardoor ik uiteindelijk de Verantwoordelijke heb kunnen spreken (die wou hij me niet geven maar die is uiteindelijk zelf maar afgekomen omdat die kerel het niet meer aan kon… dus).
Hij heeft dan naar Brussel gebeld waar de kerel die mij toen heeft geholpen hém iets anders zei. Jaja, ik heb vééééééééél gehoord vandaag, ze spraken elkander ALLEMAAL tegen.
Nu uiteindelijk heeft de grote baas daar mij maar voorgesteld om een ‘uniek’ gelijkvormigheidsattest te laten maken bij de technische keuring.
Dus ik mij even geëxcuseerd bij de kerel aan de balie, want had mijn stem wat verhoffen. Maar jah, ik WOU wel iets gedaan krijgen en op den duur ben je het wel beu .
Dus daarna naar het keuringsstation en een afspraak gemaakt voor 18november om half 8. Daar gaan ze kijken of hij ‘street-legal’ is. Even gevraagd wát ze juist nakijken. Wel, of de stuurinrichting goed is, of hij remmen heeft, of hij lichten heeft (ook een mistlamp achter) enzovoort. Even gevraagd van ‘en als bijvoorbeeld de remmen nu versleten zijn, wat dan?’. Daar kijken ze eigenlijk niet naar. Want daarvoor dient de ‘keuring voor in verkeerstelling’. Daar kijken ze of alles ook daadwerkelijk in orde is (vb lampen verkeerd afgesteld, krijg ik wel dat attest mee maar geraak ik niet door de keuring).
Dus tsjah, het zou normaal te doen moeten zijn om dat attest te krijgen (die van de keuring was wel vriendelijk ).
Wel ontdekt, LHM kost er maar een kleine 10 euro de liter…
Nu is het probleem dus dat ik een proefrittenplaat nodig heb. En het probleem is dus dat een proefrittenplaat enkel kan bekomen worden door een garage.
Nu vroeg ik mij dus af, is er hier een Belg met een garage én dus ook een proefrittenplaat (een Z plaat, zo’n groene )? En zou die persoon de goedheid zelve willen zijn en mij die plaat kunnen uitlenen voor 1 dag? (18 november om half 8 om naar het keuringsstation te rijden, kleine 5km van waar de wagen staat)?
Alvast bedankt, tips zijn ook altijd welkom.
Op Kapaza staan een paar garage’s die tegen betaling met jouw auto naar de keuring rijden, zelf ga je niet mogen rijden.
Zoek vooral bij oldtimers te koop.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ik weet dat de Belgische bureaucratie af en toe doorslaat, maar het wordt je wel hééél erg moeilijk gemaakt om een auto te importeren zeg… Gaat dat in NL toch een heeeel stuk makkelijker.
Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik denk dat ik een garageplaat gevonden heb
Maar nu de vraag: waar staan al de typeplaatjes, chassisnummer enzovoort?
Ik kom hier net een knappe site tegen http://www.eccbelgie.be/NL/infocenter/news_detail.asp?h=6&nID=553
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
MAar dat klopt enkel in ideale omstandigheden