9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Hilko’s BX 19 GT: afscheid nemen bestaat niet…
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 23 oktober 2008 12:53 AM
  [ # 121 ]
Hilko16TZI schreef:

Reviseren gaat alleen over de pakkigen, niet over de “hardware”.
De carb is redelijk mishandeld kun je zeggen. Tijd voor een andere.
Maar dat setje van jou komt vast nog weeens van pas hoor, Simon. Ik ben er nog steeds blij mee dat ik dat alvast heb. Je weet immers maar nooit?

Gaatjes in choke-kleppen boren doe je niet zomaar. Het zal een q&d fix geweest zijn voor de defecte chokeinrichting?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 oktober 2008 03:21 AM
  [ # 122 ]
karel schreef:
Hilko16TZI schreef:

Reviseren gaat alleen over de pakkigen, niet over de “hardware”.
De carb is redelijk mishandeld kun je zeggen. Tijd voor een andere.
Maar dat setje van jou komt vast nog weeens van pas hoor, Simon. Ik ben er nog steeds blij mee dat ik dat alvast heb. Je weet immers maar nooit?

Gaatjes in choke-kleppen boren doe je niet zomaar. Het zal een q&d fix geweest zijn voor de defecte chokeinrichting?

Dat weet ik niet Karel. De choke an sich (klep en element) werkt wél goed. Maar de carburateur is ook (bijna) niet meer af te stellen; M moest de mengselschroef zo’n beetje uit het huis draaien voordat er überhaupt wat gebeurde qua reaktie en de motor loopt veel te rijk. En de choke afstellen kan helemaal niet meer. Verder weet ik alleen dat die Solexen vrij complexe apparaten zijn, en dat ik een andere zoek.
Of ik doe wat M (gekscherend) zei… zet er een stortkoker GTi kop op en maak er dus een GTi van…

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 23 oktober 2008 03:49 AM
  [ # 123 ]

Dan zou ik toch maar eerst het subframe even fiksen want anders sta je zometeen op een vervelend plekje stil…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 23 oktober 2008 12:26 PM
  [ # 124 ]

heeft ruben niet nog nieuwe carb’s?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 oktober 2008 08:40 PM
  [ # 125 ]

Hmmm….

Ik heb nog wel een incomplete carburateur van een GT liggen.

Misschien heb je daar wat aan?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 oktober 2008 08:54 PM
  [ # 126 ]

Tja, als ie niet versleten is wel. Zit er geen speling op asjes en dergelijke. Wat is trouwens incompleet?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 oktober 2008 08:55 PM
  [ # 127 ]
Hilko16TZI schreef:

Tja, als ie niet versleten is wel. Zit er geen speling op asjes en dergelijke. Wat is trouwens incompleet?

Geen flauw idee idee, hoe die werkelijk is. huh

Ik zal hem er straks eens bij pakken Wink

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 oktober 2008 12:20 AM
  [ # 128 ]
Hilko16TZI schreef:

Tja, als ie niet versleten is wel. Zit er geen speling op asjes en dergelijke. Wat is trouwens incompleet?

Ik heb net nog even gekeken;

-en er mist onder andere de choke-klep Confused
-er er zit dus wel spelling op de gasklepas
-en de onderste & voorste klep zit vast

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 oktober 2008 12:45 AM
  [ # 129 ]

Dan is mijn carb beter Laughing
Jammer Coen, was mooi geweest anders… Sad

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 oktober 2008 12:58 AM
  [ # 130 ]

Nou, het monster rijdt weer.
Gelukkig is er wel verschil te merken… iets minder gestotter als ie warm is, pakt iets soepeler op en loopt mooier stationair.
Plus dat ik nu zeker weet dat de ontsteking op tijd staat, de rotor, verdeler en kabels goed zijn, de bougies goed zijn en dat het motorblok zeer gezond is.

Nu begint dus de zoektocht naar een andere carburateur… Hoewel ik eerlijk gezegd wel even heb overwogen om het project hier stop te zetten. Roest aan de A-stijl, roest bovenaan de voorruit, een verrot subframe, twee kleuren lak… Dat wordt een complete restauratie en dat was nou ook weer niet de bedoeling. Dat ga ik dus ook niet doen; ik ga het subframe vervangen, stort het roestgat in de A-stijl vol met epoxy of zoiets dergelijks en ga de portieren aan de bovenkant ook matzwart maken. Met de rest zal ik dan voorlopig maar moeten leren leven. Nieuwe striping erop, hopelijk een goede carburateur en oh ja, een nieuwe radiateur. En dan maar hopen dat er verder niets bij gaat komen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 oktober 2008 03:56 AM
  [ # 131 ]

Kijk uit, een te hard reparatiemiddel over een restje roest is veel erger dan roest. Ik doe het voor zoiets liever met vaseline, kettingspray oid, dat vult zelfs kleine gaatjes. Niet mooi, maar er kruipt niks onder verder.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 oktober 2008 11:41 PM
  [ # 132 ]
karel schreef:

Kijk uit, een te hard reparatiemiddel over een restje roest is veel erger dan roest. Ik doe het voor zoiets liever met vaseline, kettingspray oid, dat vult zelfs kleine gaatjes. Niet mooi, maar er kruipt niks onder verder.

Het gat in de A-stijl is dusdanig dat ik wel iets móet doen om het te dichten. Anders heb ik na de winter geen A-stijl meer en da’s ook eh… geen stijl Wink

Ben trouwens wel weer bezig met iets mbt het subframe. Dan kan misschien de a-stijl wel gelast worden, zou op zich beter zijn… Rolling Eyes Lassen is altijd nog beter dan dichtsmeren. Hoewel er altijd gesmeerd moet worden. Nee he Shocked nou word ik er ook nog melig van Razz

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 oktober 2008 12:20 AM
  [ # 133 ]

Lassen is helemaal niet zo’n goed middel eigenlijk omdat het basismateriaal er hard van wordt.
Daardoor kunnen / zullen er op den duur scheuren ontstaan.

Ik neem aan dat je het subframe gaat vervangen? Wanneer en waar enzo?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 oktober 2008 11:12 AM
  [ # 134 ]

@Karel: Het te monteren subframe wordt (toevallig) dinsdag bezorgd bij Mike. Dat trekt een streep door mijn plan want dan wordt het voorlopig nog niet gemonteerd.

De A-stijl moet gewoon nog een tijdje goedblijven, tot ik de financiën heb om er een ander in te laten zetten. Vandaar de lapmiddelen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 oktober 2008 02:18 PM
  [ # 135 ]

Ik zoek dus (1 van) deze carbjes:

Nogmaals de Solex carbjes:
Carburettor - BX 19
Engine application: 159
Carburettor type : Solex CISAC 34-34 Z1 381

Of van het latere model (juli 1986): Solex 34-34 Z1 CIT 391

Een Weber 34/34 DRTC kan ook maar is voor automaatbakken bedoeld. Voor zover ik begrepen heb moet het wel passen.
Ik probeer er enkele bij elkaar te krijgen ivm mogelijke onderdelennoodzaak in de toekomst Cool

Profiel  
 
 
9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook