Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb een hekel aan junks/alcoholisten!! Ze stinken, ze maken lawaai EN… ZE HALEN JE AUTO OVERHOOP!
Ik had een weekje niet gereden en wilde vandaag wat dingen aan/met de auto doen. Ik had gisteren een tentamen gehad en gunde mezelf een dagje aanklooien. Ik kom bij de BX aan en er lijkt niets aan de hand. Ik doe de deur open (Zat op slot) en ga zitten. Toen merkte ik al meteen dat de stoel anders stond. Ik keek even rechts naast me en alles lag overhoop: dashbordkastje open, alle rotzooi/boekjes eruit gehaald en op de grond, asbak open (ik rook niet) en achterin was het nog een grotere bende. De bank was namelijk ingeklapt en er lag een bumber en een oude achterbank, het was dus al vol in de auto. Toch had deze junk het nog gepresteerd om er nog een grotere zooi van te maken door twee tassen met automaterialen om te kerenen de bumber (vraag me niet hoe) in plaats van diagonaal, recht achterin te leggen, klemmend tussen de hoofdsteun van de passagiersstoel en het plafond….
Het meest merkwaardige: Ondanks deze puinzooi in de auto, waren er buiten de auto geen sporen van braak. Alles zat gewoon nog op slot en alle sloten doen het nog.
Hoe kan dit?
Nog 1 keer: ik heb een hekel aan junks/alcoholisten. En ja, ik woon in 1 van de 40 probleemwijken, dus ze zijn hier goed vertegenwoordigd.
Er is overigens bij mijn weten niets meegenomen. Het enige wat waarde had en de dief had kunnen meenemen als handelswaar was de middenarmsteun. Maar gelukkig wist ie niet (en dat is er ook niet aan te zien ) dat daar vaak meer dan 50 euro voor wordt betaald. gheghe
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
hoop dan maar dat ie niet meeleest hier…....
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Da’s mooi k*t.
Controleer je portiersloten eens. Een BX is zo open, helaas…
Ik hoop voor je dat het bij een keer blijft!
oe, welke wijk? ik heb 10 jaar in groningen gewoond en de laatste plek was in de Hoogte (een van de 2 wijken). Fijne buurt hoor haha…
Maar de korrewegwijk maakt ook goede kans.
erg fucked up voor je, hopelijk krijg je de boel weer beetje clean en van jezelf.
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb de auto inmiddels weer uitegmest. Ik had immers tijd gisteren….
Wat kan er dan mis zijn met de sloten en hoe controlleer ik of dat ook zo is?
Ja, ik woon inderdaad in dat gedeelte van Groningen, in de Indische buurt (tussen de Hoogte en Korrewegwijk in). Op zich valt het hier wel mee hoor, leuke mensen, geen rondhangende kinderen, maar vooral (erg) lage inkomens en de helaas daarbij veel voorkomende problematiek van drank en drugs. Daardoor is er een vaste groep junks/alcoholisten die hier rondhangt. Politie doet zijn best, maar die zijn er ‘s nachts ook niet bij als iemand een auto openbreekt.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Was je niet gewoon 1 portier vergeten af te sluiten?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Dat is altijd een mogelijkheid natuurlijk, maar het gebeurd me nooit. Juist omdat ik weet in wat voor buurt ik woon, let ik er altijd goed op.
Ik ben gewoon benieuwd hoe je een auto zonder schade te maken open krijgen.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De bx is nog van het type ‘open in 20 seconden met een staaldraadje’...
Nog een geluk dat de zwerver de auto alleen als slaapplaats heeft gebruikt en niet als joyridebak.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
waterman771 schreef:stan schreef:ik heb zelf een 1.4 te gehad en daar lagen de standaard wielen onder 145 geloof ik heb daar vervolgen lm ondergelecht 185 en wat mij opviel is dat de wagen veeeeeel lichter stuurde dan met die smalle wielen.
Tuurlijk Daarom hebben de moderne auto’s met hun mega brede banden ook geen stuurbekrachtiging meer hé
Dat komt vooral omdat automobilisten anno 2008 tot op het bot verwende krengen zijn. Ik heb de ervaring van Stan ook min of meer, maar dan nagenoeg versleten 165 banden (Michelin XT1) verruilen voor Toyo winterbandjes (185/65) met een ordentelijk profiel. Stuurde idd duidelijk lichter.
Kut van die inbraak zeg…
Ik neig er wel eens naar om mijn auto juist open te staan teneinde braakschade te voorkomen. Maar ik wil junks ook weer niet een te eenvoudige slaapplaats aanbieden.
Midfriesland schreef:De bx is nog van het type ‘open in 20 seconden met een staaldraadje’...
Maar wie doet dat? Dan is een schroevendraaier toch nog altijd stukken sneller?! Eerlijk gezegd denk ik ook dat je één portier misschien vergeten bent, danwel de sleutel niet ver genoeg doorgedraaid hebt? Wel weer een klote-toeval dat áls je dat al een keer vergeten zou zijn, er dan nèt iemand “gebruik” gaat maken van je auto?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Midfriesland schreef:De bx is nog van het type ‘open in 20 seconden met een staaldraadje’...
Mwah, ik heb dan geluk zeker. Bij mij is een paar keer een slot geforceerd, zonder succes. Dat was zo’n “nieuw” kruisslot overigens.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Hotel BX
Balen man, nog geluk dat ie geen dingetjes er uit heeft lopen jatten.
oudelut schreef:Midfriesland schreef:De bx is nog van het type ‘open in 20 seconden met een staaldraadje’...
Maar wie doet dat? Dan is een schroevendraaier toch nog altijd stukken sneller?! Eerlijk gezegd denk ik ook dat je één portier misschien vergeten bent, danwel de sleutel niet ver genoeg doorgedraaid hebt? Wel weer een klote-toeval dat áls je dat al een keer vergeten zou zijn, er dan nèt iemand “gebruik” gaat maken van je auto?!
Ja, of zoals bij mij. bovenkant van de deur zodanig openbuigen dat je met een dun junkenarmpje het knopje kan opentrekken. Resultaat: je kan je deur vervangen.
oudelut schreef:Midfriesland schreef:De bx is nog van het type ‘open in 20 seconden met een staaldraadje’...
Maar wie doet dat? Dan is een schroevendraaier toch nog altijd stukken sneller?! Eerlijk gezegd denk ik ook dat je één portier misschien vergeten bent, danwel de sleutel niet ver genoeg doorgedraaid hebt? Wel weer een klote-toeval dat áls je dat al een keer vergeten zou zijn, er dan nèt iemand “gebruik” gaat maken van je auto?!
Als je ervaring hebt met het openbreken van auto’s met staaldraad, kun je hem echt in 20 seconden openkrijgen hoor.
Ik ken iemand die was vergeten zijn sleutel uit het contact te halen en zijn deuren al op slot gedaan. Ze hadden heel lang met een staaldraad staan proberen, totdat er iemand anders aankwam die het al vaker had moeten doen en die had hem binnen notime open. Als je ervaring hebt heb je hem zo open.