8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Knäckors BX GTi - Weg ermee!
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 23 oktober 2008 12:50 AM
  [ # 106 ]
knäckor schreef:

Dat lekkages interessant zijn heb ik gemerkt. Ik heb net even de paravanbak even leeggehaald, en om het kort te houden: de rechter A-stijl is nog goed Neutral

Ojee, daar wil ik dan wel eens een foto van zien, of kun je uitleggen welk deel van de parafanbak rot is?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 oktober 2008 03:07 PM
  [ # 107 ]

Kan ik wel uitleggen.

De lasnaden in de paravanbak, tussen de bodem van de bak en het schutbord, en aan de onderkant zijn rot. Er is dus een open verbinding tussen de paravanbak en de voetenruimte van bestuurder en passagier en tussen de motorruimte en de voetenruimte van de passagier. En bij de linker A-stijl, tussen het dasbord en de paravanbak en een stuk van de A-stijl zelf.

Heel vervelend, maar ook dit gaat opgelost worden. Behalve als het hele schutbord een chipje blijkt te zijn natuurlijk, maar ik hoop dat dat niet zo is.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 oktober 2008 03:16 PM
  [ # 108 ]

laten we het gewoon leuk houden ricolt Cool

Alles komt goed, en dan nog….. hobby Laughing  als alles mee zat was het niks aan Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 oktober 2008 03:34 PM
  [ # 109 ]

Preciies, dat is ook mijn idee erover.

Het is alleen wel lastig. Ik kan namelijk niet die auto onbeperkt in de knutselschuur zetten, het is niet mijn schuur namelijk. Dus ik moet nu wachten tot ik geld heb voor een ruit, koppeling en distributieset, want dan kan ik de auto daarheen rijden en in een keer de motor en voorruit eruit halen, laswerk verrichten, motor klaarmaken en de motor en ruit monteren. Met ‘in één keer’ bedoel ik natuurlijk niet één dag Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 23 oktober 2008 05:03 PM
  [ # 110 ]
knäckor schreef:

Kan ik wel uitleggen.

De lasnaden in de paravanbak, tussen de bodem van de bak en het schutbord, en aan de onderkant zijn rot. Er is dus een open verbinding tussen de paravanbak en de voetenruimte van bestuurder en passagier en tussen de motorruimte en de voetenruimte van de passagier. En bij de linker A-stijl, tussen het dasbord en de paravanbak en een stuk van de A-stijl zelf.

Heel vervelend, maar ook dit gaat opgelost worden. Behalve als het hele schutbord een chipje blijkt te zijn natuurlijk, maar ik hoop dat dat niet zo is.

Hmm, mijn eerste ingeving: vervang dat stukje plastic met gaatjes aan de bovenkant van de parafanbak (ook wel het parafandeksel genoemd in de wandelgangen) door een plaat van metaal, zodat er helemaal geen water meer van de bovenkant kan in komen.  Rolling Eyes  Laughing

Nadeel is dan wel dat je niet meer de spoeiertankjes kan bijvullen of de ruitenwissermotor vervangen.  Rolling Eyes

Anyway, ik ben benieuwd wat je hier nu weer voor oplossing voor gaat vinden.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 23 oktober 2008 05:07 PM
  [ # 111 ]

Tijdelijke oplossing: Kitten. Dan heb je in ieder geval tijd om te sparen. Met lassen krijg je dat beetje kit dat op je plaatwerk achterblijft er wel af.
Ik heb jaren rondgereden met een Ford Escort waarvan een paar rotte naden afgekit waren. Werkte prima.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 oktober 2008 05:07 PM
  [ # 112 ]
XBXG schreef:
knäckor schreef:

Kan ik wel uitleggen.

De lasnaden in de paravanbak, tussen de bodem van de bak en het schutbord, en aan de onderkant zijn rot. Er is dus een open verbinding tussen de paravanbak en de voetenruimte van bestuurder en passagier en tussen de motorruimte en de voetenruimte van de passagier. En bij de linker A-stijl, tussen het dasbord en de paravanbak en een stuk van de A-stijl zelf.

Heel vervelend, maar ook dit gaat opgelost worden. Behalve als het hele schutbord een chipje blijkt te zijn natuurlijk, maar ik hoop dat dat niet zo is.

Hmm, mijn eerste ingeving: vervang dat stukje plastic met gaatjes aan de bovenkant van de parafanbak (ook wel het parafandeksel genoemd in de wandelgangen) door een plaat van metaal, zodat er helemaal geen water meer van de bovenkant kan in komen.  Rolling Eyes  Laughing

Nadeel is dan wel dat je niet meer de spoeiertankjes kan bijvullen of de ruitenwissermotor vervangen.  Rolling Eyes

Anyway, ik ben benieuwd wat je hier nu weer voor oplossing voor gaat vinden.

Het water dat door het gatenrooster onder de voorruit wegstroomt (ook tussen de naden) moet je toch wel ergens langsleiden.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 oktober 2008 03:51 AM
  [ # 113 ]

Zorg er om te beginnen voor dat het water niet op de vloerplaten blijft staan, dus haal de stopjes eruit EN zorg dat de voorkant v/d auto niet omhoog staat (anders loopt het water naar achteren).

Verder kun je eenvoudig een stuk plastic over het bedoelde rooster boven de paravanbak spannen, vastmaken met goede ductape op de voorruit. Als je niet rijdt heb je toch geen ruitenwisser nodig.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 07 november 2008 04:47 PM
  [ # 114 ]

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.foto?p_spr_id=136339549&p_type_lijst=RL&o_id=4726776

Misschien kan je ze samenvoegen tot 1?  Wink

hehe, nee mooi (dapper) project ricolt, ik wil je ook best wel is een handje helpen hoor!

Kunnen we er gelijk een BX-meeting van maken voor mensen in en om het gooi Razz

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 november 2008 02:47 PM
  [ # 115 ]

Waarom staat er onder je naam nu: BX 1425 GTi
En niet zoals eerst BX 19 GTi? Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 november 2008 03:25 PM
  [ # 116 ]
Arjan Verkade schreef:

Waarom staat er onder je naam nu: BX 1425 GTi
En niet zoals eerst BX 19 GTi? Wink

Een oplettende kijker! Omdat één cilinder eigenlijk niet meedoet, vond ik het ook niet echt eerlijk om hem wel mee te laten tellen in de cilinderinhoud, vandaar Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 november 2008 12:34 PM
  [ # 117 ]

Dan had je beter een BX 16 kunnen kopen, dan heb je meer inhoud Razz

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 23 november 2008 02:18 PM
  [ # 118 ]

Heb je gezien dat in het BX-en te koop topic een auto (Belgische GTi, zonder kenteken) en plaatwerk in de goede kleur worden aangeboden?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 november 2008 02:27 PM
  [ # 119 ]

Dat is een andere kleur rood.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 23 november 2008 04:47 PM
  [ # 120 ]

Dat is een andere kleur rood.

Het lijkt misschien een andere kleur door de belichting van de Belgische auto, maar de auto van Knäckor is ook Rouge Florentin. Er is namelijk geen andere metallic rood kleur geleverd in de modeljaren 1987 en 1988.

Profiel  
 
 
8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook