knäckor schreef:Dat lekkages interessant zijn heb ik gemerkt. Ik heb net even de paravanbak even leeggehaald, en om het kort te houden: de rechter A-stijl is nog goed
Ojee, daar wil ik dan wel eens een foto van zien, of kun je uitleggen welk deel van de parafanbak rot is?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Kan ik wel uitleggen.
De lasnaden in de paravanbak, tussen de bodem van de bak en het schutbord, en aan de onderkant zijn rot. Er is dus een open verbinding tussen de paravanbak en de voetenruimte van bestuurder en passagier en tussen de motorruimte en de voetenruimte van de passagier. En bij de linker A-stijl, tussen het dasbord en de paravanbak en een stuk van de A-stijl zelf.
Heel vervelend, maar ook dit gaat opgelost worden. Behalve als het hele schutbord een chipje blijkt te zijn natuurlijk, maar ik hoop dat dat niet zo is.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
laten we het gewoon leuk houden ricolt
Alles komt goed, en dan nog….. hobby als alles mee zat was het niks aan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Preciies, dat is ook mijn idee erover.
Het is alleen wel lastig. Ik kan namelijk niet die auto onbeperkt in de knutselschuur zetten, het is niet mijn schuur namelijk. Dus ik moet nu wachten tot ik geld heb voor een ruit, koppeling en distributieset, want dan kan ik de auto daarheen rijden en in een keer de motor en voorruit eruit halen, laswerk verrichten, motor klaarmaken en de motor en ruit monteren. Met ‘in één keer’ bedoel ik natuurlijk niet één dag
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Kan ik wel uitleggen.
De lasnaden in de paravanbak, tussen de bodem van de bak en het schutbord, en aan de onderkant zijn rot. Er is dus een open verbinding tussen de paravanbak en de voetenruimte van bestuurder en passagier en tussen de motorruimte en de voetenruimte van de passagier. En bij de linker A-stijl, tussen het dasbord en de paravanbak en een stuk van de A-stijl zelf.
Heel vervelend, maar ook dit gaat opgelost worden. Behalve als het hele schutbord een chipje blijkt te zijn natuurlijk, maar ik hoop dat dat niet zo is.
Hmm, mijn eerste ingeving: vervang dat stukje plastic met gaatjes aan de bovenkant van de parafanbak (ook wel het parafandeksel genoemd in de wandelgangen) door een plaat van metaal, zodat er helemaal geen water meer van de bovenkant kan in komen.
Nadeel is dan wel dat je niet meer de spoeiertankjes kan bijvullen of de ruitenwissermotor vervangen.
Anyway, ik ben benieuwd wat je hier nu weer voor oplossing voor gaat vinden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Tijdelijke oplossing: Kitten. Dan heb je in ieder geval tijd om te sparen. Met lassen krijg je dat beetje kit dat op je plaatwerk achterblijft er wel af.
Ik heb jaren rondgereden met een Ford Escort waarvan een paar rotte naden afgekit waren. Werkte prima.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
XBXG schreef:knäckor schreef:Kan ik wel uitleggen.
De lasnaden in de paravanbak, tussen de bodem van de bak en het schutbord, en aan de onderkant zijn rot. Er is dus een open verbinding tussen de paravanbak en de voetenruimte van bestuurder en passagier en tussen de motorruimte en de voetenruimte van de passagier. En bij de linker A-stijl, tussen het dasbord en de paravanbak en een stuk van de A-stijl zelf.
Heel vervelend, maar ook dit gaat opgelost worden. Behalve als het hele schutbord een chipje blijkt te zijn natuurlijk, maar ik hoop dat dat niet zo is.
Hmm, mijn eerste ingeving: vervang dat stukje plastic met gaatjes aan de bovenkant van de parafanbak (ook wel het parafandeksel genoemd in de wandelgangen) door een plaat van metaal, zodat er helemaal geen water meer van de bovenkant kan in komen.
Nadeel is dan wel dat je niet meer de spoeiertankjes kan bijvullen of de ruitenwissermotor vervangen.
Anyway, ik ben benieuwd wat je hier nu weer voor oplossing voor gaat vinden.
Het water dat door het gatenrooster onder de voorruit wegstroomt (ook tussen de naden) moet je toch wel ergens langsleiden.
Zorg er om te beginnen voor dat het water niet op de vloerplaten blijft staan, dus haal de stopjes eruit EN zorg dat de voorkant v/d auto niet omhoog staat (anders loopt het water naar achteren).
Verder kun je eenvoudig een stuk plastic over het bedoelde rooster boven de paravanbak spannen, vastmaken met goede ductape op de voorruit. Als je niet rijdt heb je toch geen ruitenwisser nodig.
Ich bin ein Breaker
Misschien kan je ze samenvoegen tot 1?
hehe, nee mooi (dapper) project ricolt, ik wil je ook best wel is een handje helpen hoor!
Kunnen we er gelijk een BX-meeting van maken voor mensen in en om het gooi
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom staat er onder je naam nu: BX 1425 GTi
En niet zoals eerst BX 19 GTi?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Arjan Verkade schreef:Waarom staat er onder je naam nu: BX 1425 GTi
En niet zoals eerst BX 19 GTi?
Een oplettende kijker! Omdat één cilinder eigenlijk niet meedoet, vond ik het ook niet echt eerlijk om hem wel mee te laten tellen in de cilinderinhoud, vandaar
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan had je beter een BX 16 kunnen kopen, dan heb je meer inhoud
Heb je gezien dat in het BX-en te koop topic een auto (Belgische GTi, zonder kenteken) en plaatwerk in de goede kleur worden aangeboden?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat is een andere kleur rood.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Dat is een andere kleur rood.
Het lijkt misschien een andere kleur door de belichting van de Belgische auto, maar de auto van Knäckor is ook Rouge Florentin. Er is namelijk geen andere metallic rood kleur geleverd in de modeljaren 1987 en 1988.