Hallo allemaal,
Zat net even op autoweek te kijken bij mijn BX 16TGI uit 1993.
Volgens autoweek heeft mijn BX geen electrische ramen, geen centrale deurvergrendeling en geen in hoogte verstelbare voorstoelen.
En mijn BX heeft die alles wel !!
Laat het maar ff weten, mocht iemand nog een BX gaan kopen en eerst autoweek raadplegen…...........
Bob
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
misschien dat je een van de laatste hebt gehad met wat extra’s :
De TGI’s die ik ken hebben dat allemaal ook niet, dus dat was of een optie of achteraf ingebouwd. En dan lijkt het laatste mij het meest logische daar een TZI dat wel allemaal standaard had.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Wat op autoweek staat is alleen de standaard uitrusting. De TGI had standaard al die extra’s niet, de TZI wel. Het is dus geen fout van autoweek, de eerste eigenaar van je TGI heeft het er gewoon allemaal bijbesteld.
Als ie nou ook nog stuurbekrachtiging heeft, moet je eens op rdw.nl opzoeken wat voor type daar staat voor jouw kenteken. Misschien is het eigenlijk wel een TZI maar is er een andere achterklep op gekomen of waren de 16TZI plaatjes op ofzo.
Harm schreef:Wat op autoweek staat is alleen de standaard uitrusting. De TGI had standaard al die extra’s niet, de TZI wel. Het is dus geen fout van autoweek, de eerste eigenaar van je TGI heeft het er gewoon allemaal bijbesteld.
Als ie nou ook nog stuurbekrachtiging heeft, moet je eens op rdw.nl opzoeken wat voor type daar staat voor jouw kenteken. Misschien is het eigenlijk wel een TZI maar is er een andere achterklep op gekomen of waren de 16TZI plaatjes op ofzo.
Buiten het feit dat bovenstaande klopt (de TGI had de meeste dingen als sbkr. el. ramen, cv, etc. als optie) moet je de database van autoweek niet altijd als absolute waarheid beschouwen. Ze laten wel meer steken vallen, meja.. vind je het gek. Er staat ook zoveel in dat het mij niet verbaast dat er wel eens een extra foutje in sluipt.
Gr,
marten
Ik vind het al knap dat ze al die informatie bij carbase verzameld hebben en geupdate houden!
Er zit nog 1 klein foutje in bij carbase vwb. de BX… wie vind hem????
Hint: het heeft met de motorspecificaties te maken. Hij is niet zo heel moeilijk te vinden.
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Harm schreef:Wat op autoweek staat is alleen de standaard uitrusting. De TGI had standaard al die extra’s niet, de TZI wel. Het is dus geen fout van autoweek, de eerste eigenaar van je TGI heeft het er gewoon allemaal bijbesteld.
Een 16TZI (Met uitzondering van de Chic, maar das dus geen ‘echte’ TZI) is toch altijd een automaat?
Re: Informatie autoweek klopt niet…
austria schreef:Hallo allemaal,
Zat net even op autoweek te kijken bij mijn BX 16TGI uit 1993.
Volgens autoweek heeft mijn BX geen electrische ramen, geen centrale deurvergrendeling en geen in hoogte verstelbare voorstoelen.
En mijn BX heeft die alles wel !!
Laat het maar ff weten, mocht iemand nog een BX gaan kopen en eerst autoweek raadplegen…...........
Bob
De latere TGxjes (TGI, TGD) hebben vanaf modeljaar 1992 1 in hoogte verstelbare voorstoel (de bijrijdersplek niet).
Nog later, ik denk zo modeljaar 1993, hebben ze ook CV en elek ramen voor.
De TGx tot 1992 zijn echt kaal en hebben vaak blank glas ipv getint. Heb je een latere (1993 e.v.) dan maak je kans op een zwarte dash dan heb je ook getint (groenig) glas; andersom (grijze dash) is het altijd blank tenzij je een velours interieur hebt (zoals bij de TZx en TZD TURBO’s).
Ich bin ein Breaker
Dat is de Citroënlogica, oftewel onderdelen opmaken die er nog liggen
WYD schreef:Dat is de Citroënlogica, oftewel onderdelen opmaken die er nog liggen
Mwah, valt wel mee. Het is denk ik meer: opties toevoegen zodat de verkopen in stand blijven. (Kijk eens wat er nú allemaal standaard op een auto zit wat een BX niet heeft. Het begint bijna een kale auto te lijken….)
Al zijn wel alle latere motorkappen van ijzer, wat goedkoper in productie schijnt te zijn dan de kunststof motorkappen. Da’s wel zo handig voor de voorraad die ze moeten aanhouden natuurlijk, je kunt het altijd nog omsmelten.
Ich bin ein Breaker
De onderdelen moesten natuurlijk niet op. Want tot 10 jaar na de stop van de productie van een auto, moeten onderdelen nog leverbaar zijn.
WYD schreef:De onderdelen moesten natuurlijk niet op. Want tot 10 jaar na de stop van de productie van een auto, moeten onderdelen nog leverbaar zijn.
Precies, en daarom is het wel zo handig als je de laatste onderdelen die je maakt kunt “hergebruiken”....
Ich bin ein Breaker
Heeft er trouwens iemand al de andere fout op carbase ontdekt in de rubriek BX?
Nou..of het fout is weet ik niet,maar hadden 16 TRI en 16 TZI ‘s geen stuurbekrachtinging? En hoe zit dat dan met Chiq’s? Hebben die wel of geen sb?
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
WYD schreef:Heeft er trouwens iemand al de andere fout op carbase ontdekt in de rubriek BX?
Geef me even een hint….is het de benzine of diesel-uitvoering ?
Je moet em niet te moeilijk zoeken.
De fout heb ik gezien bij een berline uitvoering die loopt op benzine