1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Mijn nieuwe ZX—> Foto en vragen
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 10 oktober 2008 06:59 PM

Om de diesel met de gescheurde kop te doen vergeten heb ik een andere ZX gekocht. Morgen ga ik hem ophalen. Ditmaal is het weer een benzine geworden, een 1.4i uit 1994.

De kleur is bordeauxrood en hij heeft een paar leuke acties. Er zitten centrale vergrendeling, elektrische ramen voor en een elektrische spiegel in.

Meer info volgt.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 oktober 2008 08:27 PM
  [ # 1 ]

Re: Mijn nieuwe ZX

Is de ZX ook nog in Rouge Delage geleverd? Of is het een ander soort donkerrood.

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 10 oktober 2008 10:54 PM
  [ # 2 ]

ff off topic,
hee jebbers waar woon je nu in boz?
ik heb je zx nl nog niet gespot (en dat zal ook niet meer gebeuren nu althans de witte diesel)

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 11 oktober 2008 04:13 AM
  [ # 3 ]
stan schreef:

ff off topic,
hee jebbers waar woon je nu in boz?
ik heb je zx nl nog niet gespot (en dat zal ook niet meer gebeuren nu althans de witte diesel)

Hee Stan, ik woon antikraak op plein 13. Naast de ING-bank. Mijn auto parkeer ik naast het gebouw op het parkeerterrein wat je kunt zien vanaf de Rooseveltlaan.

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 23 oktober 2008 07:40 PM
  [ # 4 ]

Zo! Vorige week is de witte ZX Diesel definitief afgevoerd door een demontagebedrijf. Ik heb er 100 euro voor gekregen en moest daarna nog even 450 aftikken bij de garage voor de gedane distriwissel etc. Balen dus maar met frisse moed verder met een nieuwe.

Natuurlijk eerst de positieve punten: Hij ziet er keurig uit voor een auto van 14 jaar oud en heeft wat prettige luxe aan boord. Een toerenteller (mijn 4e auto eerste met een toerenteller!), koelwatertemperatuurmeter (idem), elektrische ramen voor, CV, en stuurbekrachtiging. Dit wordt afgemaakt door een prettig, volwassen keurig interieur. En een jaar APK.

Dan de nadelen: De typische ZX-hoedenplank touwtjes, de typische zx-benzinemeter die een eigen leven leidt en versleten aandrijfassen. Hoe k heb kunnen missen bij de proefrit begrijp ik nog steeds niet maar feit is dat je de linker al hoort als je optrekt. Die moeten dus op niet al te lange termijn vervangen worden want het geluid is behoorlijk irritant. Gelukkig heeft paso me er al twee aangeboden! Super Johan!

Verder heb ik nu nog een vraagje voor de experts. Weet iemand waar het stuurkastje voor de CV zit. Ik heb namelijk alleen een sleutel hoewel er wel een infraroodontvanger in de hemel zit. Die zal wel kapot zijn schat ik zo en een radiografische afstandsbediening is toch wel erg fijn. Er komt dus binnenkort zo’n setje maar waar moet ik dat aansluiten? Als iemand het weet.

Daarnaast is deze auto uitgerust met van binnenuit verstelbare koplampen. Helaas werkt deze optie niet. Ik heb alle zekeringen binnen nagelopen maar die zijn goed. Iemand een idee wat dit kan zijn of hoe dit verder werkt?

Als bonus een plaatje:

Profiel  

J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241

Gepost: 23 oktober 2008 09:44 PM
  [ # 5 ]

strak!!! o

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 24 oktober 2008 12:10 AM
  [ # 6 ]

strakke auto hoor!!!!!
maar weet je zeker dat het de aandrijfassen zijn die je hoort en niet de uitlaat die bij het optrekken tegen het subframe aan trekt, dit geeft namelijk ook een krakend geluid.
hoop dat je hier meer plezier van hebt, het is net zo ‘n uitvoering als ik zelf ook heb.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 24 oktober 2008 02:03 AM
  [ # 7 ]
markwerkman schreef:

strakke auto hoor!!!!!
maar weet je zeker dat het de aandrijfassen zijn die je hoort en niet de uitlaat die bij het optrekken tegen het subframe aan trekt, dit geeft namelijk ook een krakend geluid.
hoop dat je hier meer plezier van hebt, het is net zo ‘n uitvoering als ik zelf ook heb.

Bedankt voor de complimenten. Heb hem ook van de goede kant gefotografeerd hoor aan de andere kant zit al weer vogelpoep Sad. Wat die aandrijfassen betreft: ik ben er vrij zeker van aangezien het vooral hard tikt in de bochten maar ik ga zeker even naar kijken!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 24 oktober 2008 03:25 AM
  [ # 8 ]

Wat een schitterende ZX!  love1

Gefeliciteerd ermee.  Wink

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 24 oktober 2008 05:40 AM
  [ # 9 ]

Als goed is zit er aan je IR ook in je plaffond de draden om de CV aan te sturen.

Het zal een kwest zijn van die IR oog met printplaat en al eruit wippen en daar de nieuwe bediening aan vast te knopen

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

stan
> 1800 berichten

Gepost: 24 oktober 2008 09:44 AM
  [ # 10 ]

mooi kar jebbers,

die afstandsbedienings unit zit aan de linkerzijde in je dashboard en is te vervangen met een radiografische als je dat graag wilt hebben ik kan deze (jij zelf natuurlijk ook)bestellen bij de citroendealer. inbouwen is een makkie oude eruit nw erin zonder oog of zo

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 24 oktober 2008 07:52 PM
  [ # 11 ]

Lang niet slecht voor een ZX! Wink

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 24 oktober 2008 10:35 PM
  [ # 12 ]
stan schreef:

mooi kar jebbers,

die afstandsbedienings unit zit aan de linkerzijde in je dashboard en is te vervangen met een radiografische als je dat graag wilt hebben ik kan deze (jij zelf natuurlijk ook)bestellen bij de citroendealer. inbouwen is een makkie oude eruit nw erin zonder oog of zo

Hee zit ie in de buurt bij de zekeringkast. ik ga liever voor zo’n aftermarketsetje van drie tientjes want ik geloof dat die officiële dingen richting de 100 euro gaan toch?

Profiel  

stan
> 1800 berichten

Gepost: 25 oktober 2008 10:56 AM
  [ # 13 ]

ja het is maar wat je wil zo,n aftermarket setje moet je alles uitzoeken en een orginele is plug en play.

goed die module zit idd boven de zekering kast.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 25 oktober 2008 05:58 PM
  [ # 14 ]
jebbers schreef:

Wat die aandrijfassen betreft: ik ben er vrij zeker van aangezien het vooral hard tikt in de bochten maar ik ga zeker even naar kijken!

Klinkt dan toch meer als een beschrijving van een gare homokineet?!  Rolling Eyes

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 02 november 2008 03:38 PM
  [ # 15 ]

Raar…

Ten eerste post je een vraag voor een aandrijfas in een ander topic waar TS naar de uitwisselbaarheid vraagt van verschillende motoruitvoeringen.

Nu denk je dat je garage de weg kwijt is, dat het ligt aan je stabi of arm.

Vervolgens lijkt het je eigenlijk ook niet te boeien omdat je APK in maart pas afloopt en dat je dan wel weer ziet.

Normaal zou ik wel adviseren om je ashoes te bekijken of deze niet lek is, anders draait je as niet meer tot maart, maar ja dat advies zal je ook weinig boeien denk ik Rolling Eyes

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook