oke kort door de bocht.
Xantia, 2ltr 3 weken oud. 1 ltr op de 500 km..
geen garantie,, na 6 mnd gezooi met de dealer rijd de klant NA olie bijgevuld te hebben naar zuid italie.
en ja hoor blok gaat in rook op..
waar was en is de garantie?
klant werkt bij de TU in Eindhoven en laad het blok daar onderzoeken…
alle schade werd door Citroen Nederland gedokt..
immers om die uitslag kon citroen nl ook niet heen. duidelijk tech mankement bewijs op papier.
zo kan ik nog een stunt van de dealer ophoesten.
een Saxo, 9 mnd oud, word overgenomen, en met nog 1 jr te gaan op garantie komt de auto binnen met deze klacht vanaf de 1e dag.
wegrijden koud geen problums, ff langs de supermarkt oid en weer starten en wegrijden, ding gaat stotteren en wat al niet meer, houd het maar op bokken.
in totaal in 11 mnd is de auto meer dan 5 weken uit de running en staat bij de dealer binnen.
die pleegt roofbouw op showroomauto’s om dingen te vervangen.
monopointhuis motormanagement comp, kabels sensoren inlaatspruitstuk , enz enz enz enz…
ding blijft die klacht geven.
na 11 mnd is de klant het zat en zet het ding bij mij in de garage , opdracht = beurt en verkoopklaar maken,, hij is hem zat en wil hem verkopen.
ik vraag of ik (niet volgens boekje) kleppen mag stellen.. immers 20,000 km op de TU lijkt me dat wenselijk.
zo gezegd zo gedaan, koste 18 nlg aan pakking en minder dan 30 minutjes werk.
probleem over, en klant heb nog ruim 2 jr met die sax gereden.
zo kan ik diverse dingen aanhalen over Citroen nederland en hun arrogantie jegens de klant..
die betaald dikke duiten oplopend tot 120,000 NLG en word direct na verkoop voor gek verklaard.
het is puur de omzet nummers die hun intereseert, en de klant is de perssinaasappel.
dus oke jij hebt bij die toko gewerkt, nu zou je (helaas kan je het niet) eens een jaar of 4 bij een specialist over de vloer moeten lopen, en dan nog eens je mening geven over de toko die Citroen heet.
wupke:die die geldwolven niet hoog heb zitten, (uitzonderingen daargelaten)..
en ff PS, dat wat die laatste story aangaat, was ook grof en lomp werk van een dealer,, notabene 4 werkdagen zonder auto, omdat hun het werk niet goed gedaan hadden. sorry, maare zout is zout en suiker is suiker, dit was zoutzuur. dealer en citroen NL,,, tja, ,, ops:
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ik werk niet bij die toko, ik heb zo’n toko
en vlgs mij sla je een beetje door hoor…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
en volgens mij sla ik de spijker op de kop.
nog een voorbeeld dan waarom de dealer niet altijd de vakman pur sang is.
een colega bedrijf vraagt om mijn specifike kennis en hulp.
dus ik in de avonduren erheen.
staat zijn zoon gebogen boven een zakjap merk 3 pitter .
ik vraag aan hem wat er loos is,en of ik eventueel een handje kan toesteken.
hij zegt dat hij de distributie riem wil wisselen, maar weet niet waar het ding zit.
nu komt het:: hij werkt al 3 jaar bij een dealer als monteur .
enigste wat hij daar doet is min of meer gelijk aan lopende bandwerk.
een dealerbedrijf moet werken binnen de daarvoor gestelde uren.
en in sommige reparatie bakken ze leuke winsten, maar ook vaak is het haast , en of lopende bandwerk en routine.
daarin zit enigzins een voordeel maar ook een gevaar.
routine laat je de fouten niet meer zien.
als je op routine rijd, merk je niet dat de weg in ene glad is geworden ed.
je hebt die bocht al 400 x genomen met 79 kmh,, nu ga je met 77 kmh in de sloot.
greets van wupke:die weinig dunk heb van dealers en hun so called vakmanschap.
oldenhage schreef:ik werk niet bij die toko, ik heb zo’n toko
en vlgs mij sla je een beetje door hoor…
Is dat http://www.autooldenhage.nl :
Leuk is anders om dergelijke verhalen als dealer aan te horen, helaas zijn er genoeg van dit soort verhalen en niet alleen Citroen specifiek. Ik heb zelf nooit problemen gehad met slechte of overbodige reparaties met mijn lease Xsara en 306 bij de dealer.
Gezien de nogal hoge tarieven voor het arbeidsloon en dure (originele) onderdelen, liggen de verwachtigen ook veel hoger van de klant naar de dealer toe. Op zich ook logisch, als je als klant €75 /uur betaalt (dik 165 gulden ), dan verwacht je ook waar voor je geld ipv wazige verhalen of halve oplossingen.
Ik betaal €55/uur bij een Citroen specialist, ook niet echt weinig, maar hij weet altijd een snelle diagnose/reparatie te realiseren.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ZX 14
yep, snel gevonden? de site?
59 euro bij mij!!
Wat hier gebeurd is dat Wupke de boel van een kant belicht, natuurlijk zijn er taloze (verjaardags) verhalen bekend met dealers die er een potje van maken. Maar vergeet niet dat wij als dealer gelukkig ook heel veel tevreden klanten hebben. Ik kan hier ook vele pagina’s vullen met verhalen die wij weer op mochten lossen nadat de auto bij een niet dealer is geweest.
Maar op de een of andere manier wil wupke zn gelijk halen en dat krijgt ie van mij. Heb geen zin om iedere keer tegen zijn verhalen in te gaan.
Hij heeft zo verschrikkelijk veel meegemaakt, dat gaan wij met zn tweeen in ons hele leven niet mee maken en zoveel ervaring tja….
Jammer dat op de een of andere manier de dealer het op dit forum iedere keer moet ontgelden. Ik voel me er persoonlijk door aangevallen omdat ik er alles voor doe om eerlijk mn werk te doen en wordt hier dus iedere keer voor de boeman afgeschilderd, denk eens in hoe dat is.
maar ben niet zielig hoor..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
quote:Hij heeft zo verschrikkelijk veel meegemaakt, dat gaan wij met zn tweeen in ons hele leven niet mee maken en zoveel ervaring tja….
:end quote.
het verschil tussen een dealer /vakgare/standaard automonteur en ikke “zei de wup” is dit.
veelal lopen die monteurs van dag 1 na de school in de autowereld rond.
hetzij via de school en LBO of MBO, en dan intern een verdere opleiding.
wupke komt vanuit de machinebouw,en is dus vanaf tekeningen ,fabrikage,pre’montage ,demontage,uiteindelijke instalatie, afleveringsgereed opbouwen opgegroeit.
Vandaaruit leer je het technische vak in een ander perspectief.
het voorbeeld van die Saxo is daar tekenend in.
de autogarage’s zijn tegenwoordig hoofdzakelijk uitwisselstations geworden.
ouderwets handwerk is zelden,en ook die kennis is dun gezaaid bij een groot deel van de garage’s.
kwikfit en servicestations zijn daar een goed voorbeeld van.
Het is vaak de diagnose stekker erin, storing uitlezen, en onderdelen wisselen.
het uurtarief is er ook vaak debet aan dat het echte revisie werk van bak motor en andere mechanische delen achterwege blijft,en daardoor dus ook het vakmanschap.
Dus als je stelt dat ik veel heb meegemaakt, tja. het is maar wat je als “Veel"wilt zien.
veelzijdig met een brede ervaring lijkt me meer op zn plek.
En ik moet je gelijk geven dat er ook veel positive verhalen zijn met dealers en soortgelijke bedrijven.
echter zijn het de negative verhalen die de boventoon voeren.
en dat is miz vaak aan de collega dealers zelf te danken, waardoor de goede dus onder de slechte lijden.
maar wat vind je dan zelf van zo’n verhaal als Maaike?
of van die saxo waar alleen een rondje kleppenstellen het euvel was.
het lijkt me logisch dat als een klant weken lang zijn auto kwijt is,of zoals ik Maaike’s geval iets meer dan een week, zich af gaat vragen wat voor garage het is, en wat er in hemelsnaam met die auto loos is!
Afijn, dat soort actie’s maken het dus makkelijke prooien voor slechte reklame.
En daardoor ook dat ik frequent vraagtekens bij zulke bedrijven zet.
groetjes van wupke:die zelf automaten /motoren/verspaningsmachine’s reviseerd als hobby.
Ik kan me (deels) vinden in de opmerkingen van zowel oldenhage als wuppo: Met onze 205 zijn we heel lang naar de dealer blijven gaan, maar uiteindelijk bleken alleen de monteurs van 40 jaar en ouder nog in staat hem te repareren/onderhouden. Die jonge jongens waren daar stuk voor stuk niet aan gewend (of werden er op gezet onder het motto: ga eens wat aan autotechniek doen). Ook bij de dealer waar mijn Xantia vandaan komt zag ik het: de jongere jongens zijn best goed met de sleutels en dergelijke, maar prikken eerst de diagnosestekker in om dan pas tot de ontdekking te komen dat die bij mijn 1.9D niet is aangesloten….
Aan de andere kant moet je de goeien niet te na spreken: Bij de Peugeotdealer waar we met de 205 kwamen liepen er ook een paar rond die als je aan kwam rijden al hoorden wat eraan mankeerde. Hetzelfde gold voor de renaultdealer waar mijn ouders altijd komen. En die oudere monteur bij de Citroendealer wist het ook prima te vinden.
Maar ik weiger voor net niet werk (vaak die jongere jongens, die zoals wuppo al zegt eigelijk niet goed weten waar ze mee bezig zijn) een belachelijk uurtarief te betalen als ik het voor een fractie minder ook goed voorelkaar krijg.
Hallo Jongens,
beide kanten hebben natuurlijk een waarheid.
Wuppo heeft als 1e het probleem wat mijn auto heeft juist onderkent, wat terecht door een merkdealer bevestigd wordt. Het verhaal moet echter niet overtrokken worden.
Mijn eigen dealer houdt min of meer het voorschrit van het PSA concern aan, en draait richting de klant mij dus, om de zaak heen. Hadden ze richting mij aangegeven wat het probleem was, hadden we tot een oplossing kunnen komen. Het hele geheel heeft het vertrouwen tussen mij, het gevoel van de betrouwbaarheid van mijn auto en de manier waarop mijn huidige dealer mij het probleem geschetst heeft niet goed gedaan.
Ik wil vooral dhr. Oldenhage bedanken voor het meedenken op de achtergrond via persoonlijke mail. Als ik een nieuwe dealer nodig heb weet ik hem te vinden.
Met vriendelijke groet,
Walter
oldenhage schreef:ZX 14
yep, snel gevonden? de site?
59 euro bij mij!!
Jammer dat op de een of andere manier de dealer het op dit forum iedere keer moet ontgelden. Ik voel me er persoonlijk door aangevallen omdat ik er alles voor doe om eerlijk mn werk te doen en wordt hier dus iedere keer voor de boeman afgeschilderd, denk eens in hoe dat is.
Staat vermeld in de telefoongids
€59 is ook niet weinig (net als 55), maar het is in iedergeval beter dan de 75 a 80 van de dealers hier in Zuid-Holland. Maar goed het hoge arbeidsloon is iets wat nu éénmaal bij NL hoort.
Dat oldenhage een goede en eerlijke dealer is, dat blijkt wel uit het meedoen op het forum hier, voor zover ik het weet is hij de enige dealer op het forum hier.
Kan ik ook voor onderdelen bij je terecht? de dealers hier in Rotterdam en omstreken hebben niet altijd alles op voorraad. Motorhuis heeft een groot magazijn, maar een groot gebrek aan vriendelijkheid en kennis, Van Leeuwen in Delft is vakkundig en vriendelijk, maar heeft een klein magazijn.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ja onderdelen lever ik ook, dus stel dat je wat nodig heb, .....
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:Ja onderdelen lever ik ook, dus stel dat je wat nodig heb, .....
Ik zal het onthouden, voorlopig heb ik niets meer nodig, mijn Xantia is nu redelijk probleemloos.