4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Geen verwarming -> beetje verwarming
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 23 oktober 2008 07:48 PM
  [ # 46 ]
wbogaerts schreef:

Geen idee bij een ZX , maar dat kan moeilijk anders dan binnen achter de middenconsole zitten .

Als je in het motorcompartiment kijkt waar de slangen naar binnen gaan heb je al een goede aanwijzing .

Nu lees ik in een ander topic : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173377&highlight=kachelkraan
dat er in een ZX geen kachelkraan zou zitten Surprisedops:

Dus vermoed ik dat het met een klep zal werken die de radiator afdekt , en dat waarschijnlijk de bediening hiervan loszit of afgebroken is .

Denk dat je hiervoor best een vraag steld in het ZX gedeelte van dit forum .


Succes ,
Walter

Ik heb een XSARA !!! Very Happy

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 oktober 2008 08:17 PM
  [ # 47 ]

Ja sorry Laughing  Laughing

Maar hetgeen ik geschreven heb kan natuurliik wel .

Hoe zet je hem op warm , denk je dat er een kabel aan zit , of dat het electrich is ??

Denk dat je de zijkanten van de middenconsole eens zal moeten bekijken om dit uit te zoeken .

Ook kan je voelen aan de twee slangen die naar de kachelradiator gaan of ze alletwee warm worden . Zoniet zit je kachelkraan of radiatortje dicht .

Nog een middel is je kachelradiator eens doorspoelen met de tuinslang , weet je of die goed open is .

Maar ik denk eerder dat er met de bedieningen iets mis is .

Anders denk ik toch dat het beter is dit aan te kaarten in het XSARA deel van het forum .

Niet iedereen volgt het mechanich topic .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Worrum
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 22-08-2007

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 23 oktober 2008 08:23 PM
  [ # 48 ]

Laat ik even meeposten in dit lijden.. Ik heb hetzelfde gehad.. maanden al, ik heb een kapotte koppakking gehad (vermoedelijk door een defecte waterpomp) die het systeem een hele tijd op overdruk heeft gezet waardoor vermoedelijk de kachel een klein lekje heeft gekregen.. Nadat alles vervangen was (pomp + distri + koppakking etc) ging mijn verwarming het slecht doen, soms warm soms niet. Ik kon steeds ontluchten en in de aanvoerdarm drukken waardoor het weer dagen goed ging. Waarschijnlijk heeft de troep die nog in mijn systeem zat het gaatje enigzins gedicht, want ik had ook geen last meer van vettige ruiten. Toch bleef ik me ergeren (nu in dit kouder wordende weer) aan die matige temperatuur. Garage vermoedde ook een verstopte kachel. Deze heb ik op aanraden doorgespoeld met de tuinslang (koppeling op het schutbord verwijderd), en er kwam een mooie bruine drap uit. Mooi dacht ik, die is weer schoon… water liep weer perfect door, en was helder van kleur. MAAR keek ik tot mijn verbazing binnen in de auto… JA HOOR bestuurdersmat nat.. Maandag komt er een nieuwe kachel in, ben dan hopelijk van alle penarie af Razz (en 250 euro armer, maar oke)

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 oktober 2008 08:52 PM
  [ # 49 ]

Als je kachel , of een slang of zo lekt kunnen ze dit wel vastellen met een drukteset van je koelsysteem .

Dit is maar vijf minuutjes werk : dop eraf , pompje erop , even op druk brengen en kijken of er verlies optreed .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 24 oktober 2008 12:28 PM
  [ # 50 ]
wbogaerts schreef:

Als je kachel , of een slang of zo lekt kunnen ze dit wel vastellen met een drukteset van je koelsysteem .

Dit is maar vijf minuutjes werk : dop eraf , pompje erop , even op druk brengen en kijken of er verlies optreed .

Walter

Het systeem verliest geen koelvloeistof (meer). Dit was eerst wel het geval, maar nu dus niet meer.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 oktober 2008 03:51 PM
  [ # 51 ]

Heb je nou al aan de slangen gevoeld ?

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 24 oktober 2008 04:14 PM
  [ # 52 ]
nanko schreef:

Heb je nou al aan de slangen gevoeld ?

Ga ik doen als ik met de auto naar huis rij vanmiddag en dan zal ik het direct posten! Ritje is ong. 25 km. dus dan moet ie al wel warm zijn.

gr Richard

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 oktober 2008 04:35 PM
  [ # 53 ]

Zet wel de blower op maximum !

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 24 oktober 2008 06:58 PM
  [ # 54 ]
nanko schreef:

Zet wel de blower op maximum !

Zo gezegd, zo gedaan… toen ik thuis kwam ff kappie open met draaiende motor, ff aan de slangen gevoeld en ik moet zeggen dat ze niet zo heet aanvoelden…

gr Richard

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 oktober 2008 08:00 PM
  [ # 55 ]
r1Ch schreef:
nanko schreef:

Zet wel de blower op maximum !

Zo gezegd, zo gedaan… toen ik thuis kwam ff kappie open met draaiende motor, ff aan de slangen gevoeld en ik moet zeggen dat ze niet zo heet aanvoelden…

gr Richard

Temeratuur is een ding , maar zijn ze allebei even warm ??

Als de ene warm , en de andere in verhouding koud is heb je geen doorstroming door je verwarmingsradiator , en kan het dus ook nooit warm worden binnen.

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 28 oktober 2008 07:27 PM
  [ # 56 ]
wbogaerts schreef:
r1Ch schreef:
nanko schreef:

Zet wel de blower op maximum !

Zo gezegd, zo gedaan… toen ik thuis kwam ff kappie open met draaiende motor, ff aan de slangen gevoeld en ik moet zeggen dat ze niet zo heet aanvoelden…

gr Richard

Temeratuur is een ding , maar zijn ze allebei even warm ??

Als de ene warm , en de andere in verhouding koud is heb je geen doorstroming door je verwarmingsradiator , en kan het dus ook nooit warm worden binnen.

Walter

Ik heb weer ff gevoeld aan de slangen. De beide slangen worden wel warm, kan niet echt temperatuur verschil merken… Wel zijn de slangen makkelijk vast te pakken aangezien de kvs toch 90 graden is, klopt dat?

gr Richard

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 28 oktober 2008 07:41 PM
  [ # 57 ]

Ja lijkt mij wel normaal , vergelijk anders een met de dikke slangen die naar de radiator gaan .

het lijkt mij dus dat er ergens een klep je verwarmingsradiator afdekt en niet open gaat .

Spijtig genoeg heb ik geen enkele ervaring met een Xsara .....

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 28 oktober 2008 11:57 PM
  [ # 58 ]

Dus zoals ik jou bericht lees, ligt het niet aan de kachelradiateur?

Gr Richard

Profiel  
 
Worrum
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 22-08-2007

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 29 oktober 2008 12:29 AM
  [ # 59 ]

Ik heb een nieuwe, oude was verstopt, dingetje word weer heet binnen 5 minuten Wink Ga er maar van uit dat die verstopt is.


edit: als die echt warm is, kan jij de slang niet langer vastpakken dan een paar seconden… 90C is echt heet.

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 29 oktober 2008 10:00 AM
  [ # 60 ]

Moet ik dan maar overwegen om de kachelradiateur laten vervangen?
Ze zijn hier wel lang mee bezig hoorde ik (een hele dag?)

Verder vroor het weer in ons land. Ik merkte wel dat de lucht nu behoorlijk kouder was dan op de andere dagen, is echt k*t.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook