Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Evan schreef:oldenhage schreef:beetje overtrokken reactie, hetzelfde als je nu een naald van een platenspeler laat zien bij BCC, kennen ze ook niet en vinden we ook niet vreemd.
haha Ja, als je autobedrijf Oldenhage belt met een ongewone vraag over de remservo van een cx break wordt je verteld: sorry maar daar kunnen we niet achterkomen want CX werkplaatshandboeken hebben we niet meer!
Humor dat ik nu ter sprake kom,
Mij heb je niet aan de lijn gehad in ieder geval…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Nee, dan had ik je stem ook wel herkend….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Garage Berben te Ulft, gespecialiseerd in citroen van oud tot nieuw.
vader en zoon runnen de werkplaats, zeer net bedrijf, nemen de tijd voor uitleg naar de klant. correcte behandeling van klant die nog koning is.
kortom vette pluim
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@sara
Je maakt mij nu wel heel erg nieuwsgierig naar die schade van 10k. Want dat lijkt mij toch een behoorlijke schade die je moeilijk over het hoofd ziet.
patje74 schreef:@sara
Je maakt mij nu wel heel erg nieuwsgierig naar die schade van 10k. Want dat lijkt mij toch een behoorlijke schade die je moeilijk over het hoofd ziet.
Het kan prima gaan om een profesioneel gerepareerde schade van 10k. Daar hoeft een consument helemaal niets van te zien. Zelfs voor een kenner kan het moeilijk te zien zijn.
Als klant hoef je daar toch niet vrolijk van te worden, hoe goed ook gerepareerd.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ah, ik vat ‘m. ops: We hebben het over het schadeverleden!
Evan schreef:In omgeving Den Haag had je altijd Le Velo, Citroen dealers. Eigenlijk altijd wel een prettige zaak. Nu is het overgenomen door het motorhuis. Moet nog zien hoe dat zal gaan. Motorhuis doet opel, saab, geloof ook daewoo en ook Citroen dus…
Ik heb t eigenlijk al tijden gehad met het Motorhuis omdat elke keer dat een van mijn troenetjes (en dat zijn er wel een paar) voor de APK moet, ik zo’n mooie brief van de krijg….
misschien moet ik voor de gein eens gaan met mijn ami en vragen of ze die even een beurt kunnen geven ....
Hoi Evan,
Ik ben altijd tevreden geweest met/bij Le Velo, altijd goede service gehad.
Ben inmiddels al 1x geweest bij Motorhuis Binckhorst ivm APK maar verder nog geen ervaring met hun serviceniveau.
Loop wel af en toe eens binnen bij mij in Leidschendam en dat zijn wel aardige lui en hebben veel interesse om mn wagen in te ruilen. moet voor een C4 Picasso VTR wel heel veel bijleggen…
Groetjes uit Leidschendam
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Dat Mekelenkamp in Bunnik verhaal verbaast me niet zo heel erg.
De jongens in de werkplaatst, vooral de chef wp ( wete niet of hij er nog werkt) is zwaar ok.
Maar die magazijnchef Zonder chasisnummer weet hij niet eens wat een onderdeel is bij wijze van spreken
Ik ben er vertrokken toen ik een nieuwe nota kreeg nadat bleek dat er een knipperlicht lampje vergeten was… Op een nota van 150 euro en met een stevig klant zijn verleden… Dat lampje deed de deur dicht…
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
patje74 schreef:Ah, ik vat ‘m. ops: We hebben het over het schadeverleden!
Hoe check je zoiets eigenlijk, als oprecht bezorgde consument? Verzekering? ANWB? Bovag? ...?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Bieberg Klassiekers
een ander voorval van minder gelukkige aard:
op 9 augustus sloot ik de deal voor mijn CX 20 RE met Bieberg.
Er werd in overleg een lijst van “to do items” opgesteld en overeengekomen dat de auto op 4 oktober afgeleverd zou worden, hetgeen inhield dat Bieberg 5 weken de tijd had (bedrijfsvakantie in augustus) om de auto klaar te maken.
Op 2 oktober kwam het bericht (nadat ik daar zelf om moest vragen) dat de auto niet op 4 oktober klaar zou zijn, omdat er teveel andere dingen tussendoor waren gekomen ...
Vervolgens werd overeengekomen dat ik de auto twee weken zou rijden en haar daarna weer een week bij Bieberg zou stallen zodat hij de laatste zaken kon afronden. Geplande afhaaldatum: vandaag (24 oktober 2008).
Vanmorgen bleek bij mijn telefoontje dat de reparaties niet allemaal uitgevoerd waren, danwel dat sommige zaken niet gerepareerd konden worden. Bijvoorbeeld de bestuurdersstoel. Deze zou gerepareerd worden en als dat niet kon, vervangen. Reparatie was niet mogelijk, dus beriep ik mij op de afspraak dat de stoel dan vervangen zou worden. Daar kon Bieberg zich niets meer van herinneren.
Een andere discussie zijn de banden van de auto. Waar wij (schriftelijk) overeengekomen waren dat er nieuwe banden onder de auto zouden komen, was de beleving van Bieberg dat nieuw hetzelfde is als 17 jaar oud, maar nooit eerder gemonteerd geweest. Hij wilde wel nieuwe banden monteren, want Bieberg voelde zich ook niet happy als ik me niet veilig voel in de auto (had eerder al aangeboden ze te bestellen en dat ook gedaan), maar daar moest ik dan wel de volle mep voor betalen.
Toen ik uiteindelijk opmerkte dat ik niet het volledige bedrag wilde betalen omdat niet alle overeengekomen werkzaamheden waren uitgevoerd, was ik (ik citeer) “een zeikerd” die het onderste uit de kan wilde hebben. Ten overvolede de opmerking dat ik mij niet meer bij Bieberg hoef te vertonen. (Daarover geen zorgen!)
Kennelijk is je beroepen op een afspraak en het onderste uit de kan willen hebben hetzelfde voor Bieberg.
Ik ga niet melden dat het niet verstandig is een auto te kopen bij Bieberg; tenslotte heeft de man hele mooie auto’s staan, die ongetwijfeld ook goed zijn. Bedenk echter wel op voorhand dat je alle afspraken tot in het kleinste detail vastlegt en dit laat ondertekenen, want als iedere autohandelaar zal ook deze garagist proberen zich onder de afspraken uit te wurmen om een paar centen meer te verdienen.
Erg kortzichtig in mijn visie; als hij de zaken netjes afgewerkt had, had hij een vaste klant gehad voor de tijd dat de auto loopt; nu heeft hij op korte termijn een paar honderd euro gewonnen, maar is een klant armer ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tsja ik kende het verhaal al maar het blijft lullig.
als iedere autohandelaar zal ook deze garagist proberen zich onder de afspraken uit te wurmen om een paar centen meer te verdienen
Maak je geen zorgen, er is naast het nodige kaf nog genoeg koren in CX-land.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Dat dat soort lui bestaansrecht hebben…..... niet te geloven
nog een toevoeging op het verhaal Bieberg:
vandaag ontdekte ik dat de kap van de distributieriem niet los geweest is en de riem in kwestie nooit vervangen is. Alweer een “veel beloven, weinig geven ...” streek van onze vriend.
Nu was de vervanging van de distributieriem enigszins preventief; de riem heeft niet meer dan ca. 10.000 km gedraaid, maar is wel 10 jaar oud.
Binnenkort maar bij een bonafide bedrijf echt laten vervangen ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tinfoil schreef:nog een toevoeging op het verhaal Bieberg:
vandaag ontdekte ik dat de kap van de distributieriem niet los geweest is en de riem in kwestie nooit vervangen is. Alweer een “veel beloven, weinig geven ...” streek van onze vriend.Nu was de vervanging van de distributieriem enigszins preventief; de riem heeft niet meer dan ca. 10.000 km gedraaid, maar is wel 10 jaar oud.
Binnenkort maar bij een bonafide bedrijf echt laten vervangen ...
Dit vind ik echt te zot voor woorden. Kijk , je kan wat vergeten of zo maar een distributie riem vergeten terwijl je dat wel had afgesproken , erg slecht.
Ik vind dat dat niets te maken heeft of het nou preventief is of niet. Afspraak is afspraak.
En 10 jaar is lang zat voor een d.riempje.
en als onze verse CX20-RE bezitter geen of weinig verstand van autos gehad zou hebben n op vertrouwen deze CX gekocht had, had hij tzt wel de rekening van een kapotgelopen motor gehad….
wie had hem dan op die “onvolkomenheid” moeten wijzen?
TE SCHANDALIG voor woorden.
helaas loopt er nog veel te veel kaf op de autohandelsmarkt rond
de citroen-liefhebber