Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Topic titel even aangepast. Was nl al lang geen zoektocht meer…
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Beno schreef:ieksEmmu schreef:als het motortje van het schuifdak het nu al moeilijk heeft zou ik er snel naar kijken als ik jou was…
(van binnenuit glasplaat losdraaien, als die eraf is kan je zo van bovenop de afdekplaatjes etc losschroeven)
Misschien niet zo’n gek idee voordat hij gaat roken…
Hij zal niet gaan roken, maar ratelen omdat de vastgeroeste kabel vastgekoekt zit.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Beno: prachtige XM heb je aangeschaft. Die moet ik tijdens een meeting maar eens beter bekijken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Beno: prachtige XM heb je aangeschaft. Die moet ik tijdens een meeting maar eens beter bekijken.
Patrick
Bedankt! Ik ga zeker eens langskomen op een meeting als de gelegenheid zich voordoet!
Zo, vandaag de CiFo KPH vastgepopt.
Meteen bedacht dat ik nieuwe platen wil. De overijverige garagist heeft hem door en door vastgezet, en nu zit ik met lelijke gaten…
Ik denk dat ik van die luxe platen neem met opgelegde kunststof letters… Iemand ervaring mee of dat op de voorkant ook kan ivm het buigen?
ik heb die luxe platen idd er ook opzitten. Aan de voorkant is het wat trikkie ivm trekhaakjes van anderen enzo.
Wat ik heb gedaan is een stuk aluminium genomen, dat uitgesneden op het formaat van de plaat - een klein beetje. ik heb nu 3 alu platen onder de kentekenplaat zitten en dat helpt iig wel. Na een anderhalf jaar ga ik overigens wel weer een nieuwe plaat erop zetten.
Zonder versteviging kun je er naast gaan zitten wachten op butsen.
Goeie tip zeg, ga ik ook doen! Alhoewel ik niet zo heel bang ben voor trekhaken. Ik heb de auto niet voor dagelijks gebruik en parkeer niet vaak op plekken waar je een trekhaak kunt verwachten. Thuis parkeer ik altijd op eigen terrein (de leasebak staat aan de straat )
neem die 2-3 strips allu en pak die in met van dat plakplastic.
Ik heb ondertussen een kleine brandstoflekkage geconstateerd. Mijn lief riep dat de Xem (zo noemt ze haar, onze andere wagen is de bus..) naar benzine rook tijdens het rijden. Ik heb het lek inmiddels boven, zie de foto’s hieronder.
Het valt me op dat het het enige stukje van de brandstofslangen is dat niet gewoon “rubber” is, maar van dat gevlochten spul. Hoort dat, of is dat nieuw? En ik zag op een paar andere plaatsen wat haarscheurtjes (ook te zien op de 4e foto). Meteen alles maar vervangen? Ik heb bij de lekkage trouwens niet het idee dat het langs de klem heen lekt, maar dat het gewoon door de slang heen komt. Scheurtje onder de buitenmantel?
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Ouderdom en dat het daar onder de kap van een XM V6 erg heet kan worden waarschijnlijk, goed dat je het vervangen hebt.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Als ik het zo lees is het nog niet vervangen. Ga dit alsjeblieft eerst vervangen voor je weer met die kar rijdt!! Gescheurde brandstofslangen kunnenheel makkelijk het einde van je dame betekenen!!!
Xsara Coupe
Ik heb vanmiddag pas geconstateerd dat de slang lekt. Dacht eerst dat het misschien een lekkende aansluiting zou zijn ofzo. Ga van de week bij de Brezan een paar meter slang halen en alles wat er ook maar een beetje verdacht uitziet vervangen. Totdat de slangen zijn vervangen staat de wagen stil. Wees gerust!
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik had ook benzineslangetjes die benzine lekten door droogtescheurtjes, zowel bij mijn vorige 12v als mijn huidige 24v. Bij beiden heb ik de slangen vervangen door nieuwe.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ik ga morgen de slangen vervangen. Er liggen nu twee verschillende in: met en zonder warmtebestendige textiel buitenmantel. Iemand nog tips voor een bepaald type?
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Beno schreef:Ik ga morgen de slangen vervangen. Er liggen nu twee verschillende in: met en zonder warmtebestendige textiel buitenmantel. Iemand nog tips voor een bepaald type?
Indien het prijsverschil niet extreem is zou ik kiezen voor alles uit te rusten met hittebestendig.