Op het forum van onze oosterburen las ik dat bepaalde onderdelen van de picasso en de 206 overeenkomen. Zou handig zijn als er op dit forum een lijstje samengesteld kan worden om welke onderdelen het dan gaat en of er verschillen in prijzen zijn (blijven op de centen letten). Is ook makkelijk als je naar slooponderdelen op zoek bent.
Pic 1.8 16v Differance
temperatuurzender van de computer van een cx is ook te koop bij de peugeot dealer. Na een telefoontje naar de dealer (niet op vooorraad)werd ik keurig doorverwezen naar de peugeotdealer. Lag al klaar voor me bij de balie. Begreep dat de nrs hetzelfde zijn bij beide merken/.....
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Op de remschijven van mijn P206 XS 1.6 staat een Citroen-logo…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
‘je kan beter vragen wat er niet hetzelfde is, talloze onderdelen zijn hetzelfde.
Je kan er leuk mee omgaan, zo was het waxelementje van een BX carburateur bij Peugeot veel goedkoper dan bij Citroen, maar andersom gebeurd het ook.
Tis gewoon als je iets nodig heb effen checkken of het ook op een Peugeot zit en dat de prijs vergelijken,
zou zeggen roep maar..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:Je kan er leuk mee omgaan, zo was het waxelementje van een BX carburateur bij Peugeot veel goedkoper dan bij Citroen, maar andersom gebeurd het ook.
Andersom heb ik het nog niet meegemaakt, maar het is wel fijn om te weten dat je voor je Citroen ook bij de Peugeot terecht kan
Toen ik met de spanrollen voor mijn Xantia bezig was heb ik nieuwe bouten bij de Peugeot gehaald, aangezien de Citroen dealer ze niet in huis had. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik eerst half Den Haag heb afgereden (ijzerhandels) voordat het in me opeens binnenschoot dat ik ook naar de Peugeot kon ops:
het zelfde gold ook voor mijn dakdragers voor de berlingo
bij citroen belgie 85 euro en bij peugeot belgie 62 euro.
toen werd bij peugeot ook gemeld dat de beurten goedkoper waren dan bij citroen mn luchtfilters ed zijn goedkoper bij peu.
ronama schreef:toen werd bij peugeot ook gemeld dat de beurten goedkoper waren dan bij citroen mn luchtfilters ed zijn goedkoper bij peu.
Ik ga ook maar eens informeren bij de Peugeot voor de luchtfilters enzo, aangezien ik het onderhoud voor een groot deel zelf doe.
Ik heb op de Autorai eens geinformeerd bij Peugeot en Citroen, waarom er prijsverschillen zijn, ze wisten me alleen te melden dat ze er van op de hoogte zijn, maar hadden er geen verklaring voor.
Ach ze moeten het toch ergens mee compenseren, zo is een 306 als occasion duurder dan een ZX, terwijl het dezelfde auto’s zijn
Ja in belgie is dat ook enorme kortingen bij aanschaf van een nieuwe
maar in onderhoud duurder dan Peug.
echter binnen het citroennetwerk schelen de prijzen ook
zo had ik voor een kleine beurt voor de berlingo 1.9d 120euro betaald bij een grote garage
en een vriend voor dezelfde beurt bij een kleinere citroen garage 70 euro
wat blijkt alles goedkoper en zelfs uurloon 10euro per uur goedkoper
maarja zo’n showroom met 20 auto’s moet ook betaald worden
Ik ben ook €75 kwijt voor een kleine beurt al ik het zelf doe, met originele onderdelen van de dealer
Luchtfilter, €10
Olie filter, €8
Pollen filter, €20
Castrol Magnatec Diesel 10W40 olie €32 (bij de Makro)
Arbeidsloon voor mijn assistent (broertje) €5
Volgens mij heeft de Picasso ook enkele koetswerkonderdelen gemeenschappelijk met de Peugeot 206 : bijvoorbeeld de buitenspiegels.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
klopt ja de buitenspiegels zijn dezelfde, lijken te klein maar zijn ze niet
Het display van de automatische airco is ook bij veel Peugeots terug te vinden.
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
de sleutels van de c3/c2/picasso zijn meen ik ook hetzelfde als de 206 en de partner