Hallo mede BX-ers,
wie heeft dit wel eens meegemaakt? Raam gaat naar beneden en kantelt dan opeens naar voren weg, niet een beetje maar verdwijnt echt in de deur! Met veel kunst en vliegwerk weer dicht gekregen maar wat is hier kapot gegaan? Het mechaniek of de geleiderail op het raam? De auto staat in de stalling en ik kan dus niet spieken welke van de 2 stuk is maar misschien heeft iemand van jullie het al eens meegemaakt.
Ik lees het graag.
Ciao
Cooper
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
de geleiderail….. lijm heeft losgelaten, niet proberen te lijmen een nieuwe aluminiumstrip opzetten. die zit om de ruit heen geklemd.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
de rail zit aan de ruit gelijmd toch? Is vervangen van de complete ruit niet eenvoudiger?
dennis van der ven schreef:de geleiderail….. lijm heeft losgelaten, niet proberen te lijmen een nieuwe aluminiumstrip opzetten
Heb exact hetzelfde gehad. Één van de C-vormige geleidingen voor de loopwielen van het raammechanisme wat afgebroken (rot van roest). Die was dus niet van aluminium maar van gegalvaniseerd ijzer. Die geleidingen zitten weer gelast aan een strip die om het raam zit geklemd (dus niet gelijmd, althans niet bij mijn ijzeren exemplaar).
Gevolg is dat het raam nog maar aan één kant wordt gedragen en zodoende naar voren kiepert.
Nieuw profiel plaatsen dus. Verderop staat een topic waarin wordt beschreven hoe dat moet. (lees dat even wat ik heb behoorlijk onnodig zitten klooien)
of de geleider rail is doorgerot, maar bij mij was het rubber in de strip uitgedroogd, zit nu al een jaar vast met kit.
Hoi Sable Doré,
kun je de link van dit toppic even posten, kan em niet vinden
Thanks,
Cooper
Sable Doré schreef:Heb exact hetzelfde gehad. Één van de C-vormige geleidingen voor de loopwielen van het raammechanisme wat afgebroken (rot van roest). Die was dus niet van aluminium maar van gegalvaniseerd ijzer. Die geleidingen zitten weer gelast aan een strip die om het raam zit geklemd (dus niet gelijmd, althans niet bij mijn ijzeren exemplaar).
Gevolg is dat het raam nog maar aan één kant wordt gedragen en zodoende naar voren kiepert.
Nieuw profiel plaatsen dus. Verderop staat een topic waarin wordt beschreven hoe dat moet. (lees dat even wat ik heb behoorlijk onnodig zitten klooien)
Cooper schreef:Hoi Sable Doré,
kun je de link van dit toppic even posten, kan em niet vinden
Thanks,
CooperSable Doré schreef:Heb exact hetzelfde gehad. Één van de C-vormige geleidingen voor de loopwielen van het raammechanisme wat afgebroken (rot van roest). Die was dus niet van aluminium maar van gegalvaniseerd ijzer. Die geleidingen zitten weer gelast aan een strip die om het raam zit geklemd (dus niet gelijmd, althans niet bij mijn ijzeren exemplaar).
Gevolg is dat het raam nog maar aan één kant wordt gedragen en zodoende naar voren kiepert.
Nieuw profiel plaatsen dus. Verderop staat een topic waarin wordt beschreven hoe dat moet. (lees dat even wat ik heb behoorlijk onnodig zitten klooien)
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192699
Hoi, ik was een tijdje niet op het forum. Vandaar de late reactie. Ik hoop dat de koppeling werkt.
bedankt! Ik ga er zaterdag mee aan de slag!
succes