Kan mij misschien iemand vertellen hoe lang de laadruimte bij een C5 break is met neergeklapte zetels. Tot tegen de neergeklapte zitting en tot tegen de voorzetel (al dan niet helemaal naar voor geschoven).
alvast bedankt
Dirk
Van de nieuwe C5 Tourer?
Van aan de laaddrempel tot tegen de neergeklapte achterbank is dit 165 à 170 cm.
bedankt ik zal het opslaan bij mijn gegevens voor later maar nu bedoelde ik de oude “C5 break”. Ik zit momenteel nog in mijn XM faze, ik moet dus eerst nog langs de oude C5 passeren voor ik aan de nieuwe toe ben . Die lengte had ik graag geweten voor mijn radiobestuurde vliegtuigen, daar zitten wel best lange stukken bij.
Dirk
Ondanks het feit dat het al behoorlijk koud is buiten, en donker, heb ik toch even een duimstok in mijn auto (C5break 2003) gelegd.
De afstand vanaf de achterbank tot de achterklep over de vloer bedraagt ca. 115 cm.
Met de achterbank plat is dat ca. 175 cm.
De zittingen van de achterbank zijn eenvoudig te verwijderen. Dan ontstaat er nog eens ca. 20 cm extra ruimte (voorstoel in de achterste stand).
Dan kun je nog meer ruimte winnen door de voorstoel(en) naar voren te schuiven.
Zo heb ik van de zomer een kast vervoerd die 220 cm hoog is…...
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Denk eraan dat als je een bagagenet hebt, dat de vloer wat korter wordt: die zit namelijk tegen de bovenkant van je achterbank geschroefd…
EW schreef:Denk eraan dat als je een bagagenet hebt, dat de vloer wat korter wordt: die zit namelijk tegen de bovenkant van je achterbank geschroefd…
Inderdaad, sinds wanner zit een bagagenet geschroefd? Bij die van zat deze vroeger zelfs los, die kon je er zo uittillen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
een los net heb ik ook….
Thanks,
Ik begon zo al links en rechts uit te kijken naar een ‘niet geveerd’ alternatief ops: maar ondertussen denk ik wel dat de C5 groot genoeg is om mijne bazaar in te vervoeren.
Dat trukje met het wegnemen van de achterbankzitting pas ik ook bij mijn XM toe, het was alleen de vraag of de zitting ook zo gemakkelijk kan weggenomen worden in de C5.
Dirk
Von W schreef:T…........ het was alleen de vraag of de zitting ook zo gemakkelijk kan weggenomen worden in de C5.
Dirk
Verwijderen: 5 seconden per zitting
Terugplaatsen: wat langer, omdat je die ijzeren beugel precies in de gaatjes moet mikken…..
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
De kogel is door de kerk,
Nadat mijn XM het plots voor bekeken hield na amper 168000km (motor produceerd enkel nog hele dure geluiden als je hem al aan de praat krijgt) en na een testritje met een C5 tourer 2.0HDI heb ik besloten om de C5 phase Iⅈ over te slaan en heb ik mij maar meteen een rode C5tourer 2.0HDI automatic besteld. Zit al te popelen maar ik moet eerst nog twee maand en half rondstuiteren met een XSARA coupé.
dirk