De C6 in Belgie registreert 163 pk, dezelfde auto in Holland 175[removed]emoticon(’:twisted:’). Hoe eenvoudig is het om de belgische C6 naar die 175 pk te liften - is dat niet gewoon een rit naar Holland en het systeem daar opnieuw inlezen bij de gemiddelde dealer vanaf de Nederlandse cd rom?
Citroen C6 2.2 Lignage, Peugeot 404, Ducati 944
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat niet gedaan voor fiscale regels in België
Krijg je daar dan geen problemen mee?
Arjan Verkade schreef:Is dat niet gedaan voor fiscale regels in België
inderdaad.
alsof je die 12 pk gaat voelen
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
georgeskawa schreef:alsof je die 12 pk gaat voelen
het zijn maar 10, de NL versie heeft 173 pk. Geen 175.
En ja, ik merk geen verschil tussen jouw 163 BE pk’s en de C6 met 173 NL pk’s….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
10 pk op 160 is inderdaad niet een gigantisch verschil - koppel is onveranderd? Ik lees hier draadjes over chip tuning. Enerzijds klinkt het niet onlogisch om er een veertig pk’s aan toe te voegen en een 50 newtons koppel als side dish bij maar komt dat nu echt zonder prijskaartje? Terug verdienen via goedkoper rijden lijkt me een fabel en zou al die extra power niet tot een sneller slijtage patroon leiden? De aanleiding voor min vraag was eigenlijk of dat knijpen naar 163 pk niet tot een minder aantrekkelijke vermogensspreiding leidt - afstelling is toch eigenlijk getuned op die 173?
Citroen C6 2.2 Lignage, Peugeot 404, Ducati 944
beinema schreef:10 pk op 160 is inderdaad niet een gigantisch verschil - koppel is onveranderd? Ik lees hier draadjes over chip tuning. Enerzijds klinkt het niet onlogisch om er een veertig pk’s aan toe te voegen en een 50 newtons koppel als side dish bij maar komt dat nu echt zonder prijskaartje? Terug verdienen via goedkoper rijden lijkt me een fabel en zou al die extra power niet tot een sneller slijtage patroon leiden? De aanleiding voor min vraag was eigenlijk of dat knijpen naar 163 pk niet tot een minder aantrekkelijke vermogensspreiding leidt - afstelling is toch eigenlijk getuned op die 173?
Ook de 173pk versie is al omlaag getuned, niet vanwege het vermogen, maar vanwege het koppel dat de handbak aankan (370Nm) de 6bak automaat heeft 400Nm.
het is overigens Lignage niet -ce
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Inderdaad! Die 2.2 HDI FAP,haalt gemakkelijk de 200 pk.Maar de aisin bak gooit roet in het eten.Maar de testen zijn bijna rond voor een bak met 500 NM.