Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Blueduck schreef:deur63 schreef:arjan_verkade schreef:let wel op de voeding!
autovoedingen voor pc’s zijn vrij prijzig.
ze zijn wel weg goedkoper maar die leveren te weinig vermogen voor een wat snellere pc.
zeker als je over P4 gaat praten.
probeer anders een VIA CPU te vinden, deze worden niet zo warm en hebben minder vermogen nodig.
ik weet niet of ze snel zijn heb er verder nooit mee gewerkt.
ik weet wel dat het allemaal te doen is want heb het wel eens werkend gezien bij iemandVoor een P4 heb je toch al een voeding nodig van 150 euro, dus da’s niet echt aan te raden.. die Epia’s zijn low power, dus een relatief eenvoudige voeding is al goed.
Ik heb zelf eens met een Epia 533MHz gewerkt, maar da’s echt nix. je kan er geen DIVX op kijken, en da’s toch eigenlijk waar je het voor wil gebruiken.Je kan dat ding eigenlijk overal neerduwen, ik wilde em achter het dashboard hangen, maar je kan em ook onder een stoel of zelfs in een portier ofzo (of als je geen achterportieren hebt gewoon tussen de bekleding en het plaatwerk in).
Je kan ook een omvormer kopen. Kosten ongeveer een eurootje of 60. En dan een gewone pc-voeding eraan. Neemt wel wat ruimte in, maar is natuurlijk wel goedkoper. (kan je dr ook nog een ps2 of een xbox of een nintendo ofzo bijpropppen )
dan verlies je alleen erg veel energie met 2x omzetten.
en uit een pc voeding komt er veel warmte dus je moet zeker genoeg ruimte hebben.
denk dat je dan eigenlijk het verhaal al naar je achterbak moet verplaatsen…
Hey, ik ben dus die gene van die RenO dashpc.
Voeding ? Ik heb er een van 70euro, een 90w 12v voeding die speciaal ontwikkeld is voor in de auto, dus ook starten is geen probleem..
Ook voor software bestaan er genoeg (special voor in de auto) ontwikkelde software.
H’e (stomme mac ook ) macmouse, ik had hier een linkje geplaatst naar je website/forum. Ik zag het toen ik op r-t.c aan het surfen was…en het leek me hierbij aan te sluiten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Als je nog steeds zoiets wil kan je HIER even kijken wat er allemaal mogelijk is.
Ondanks navigatie de weg kwijt ?
Kijk dan op de Navigatie Multimedia Info Site.
leujel schreef:Op mijn werk gebruiken wij de epia10000 voor dynamische instore marketing. Dus we laten er MPEG2 (=dvd) op zien op schermen in winkels. Dit gaat gewoon goed. Ze draaien zelfs server + client tegelijkertijd. Deze bordjes zijn echt perfect.. Heb er thuis ook een die ik gebruik in mijn (Linux) webserver
Een collega van me heeft trouwens zo’n zelfde epia bordje ook ingebouwd in de auto en gebruikt het als multimedia station (dus radio, cd, dvd, mp3) en als navigatie… Hij heeft wel zelf de software geschreven, maar die is op internet ook wel te koop *kuch*te downloaden*kuch*
En wat kost dat geintje?
Ik was namelijk ook van plan om een computer in m’n BX in te bouwen.
Dat is dan voornamelijk voor audio en video.
Computer in je auto word ook wel carputer genoemd (doh )
op gathering.tweakers.net vind je heel veel topics hierover
even een link..