Totaal aantal Berichten: 479
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Hallo luitjes!
Even een korte introductie:
Ik ben Ed uit Groningen, 32 jaar en zelfstandig binnenschipper van beroep.
Ik rij sinds juni vorig jaar in een C5 Break HDI 110 Ligne Prestige, maar heb voorheen ook wel Citroën gereden, namelijk een Acadiane van ‘87 en een BX Deauville 1.4 LPG van ‘94.
En nu dan meer on-topic.
Sinds enige tijd ben ik een beetje verliefd op een GS.
Het is een witte GS 1220 Club van 1973, nog op Frans kenteken.
Het wagentje ziet er een beetje treurig uit, maar is glashard, zo word mij verzekerd. Rondom verschillende krassen en deukjes, die wel professionele aandacht verdienen, de bollen moeten vervangen worden en het interieur is niet meer te redden. Technisch is ze wel in goede staat, zo werd mij gemeld, het is starten en mooi lopen, en goed rijden.
Dit heb ik helaas nog niet mogen ondervinden, want de tank is leeg.
De prijs is niet gek, als de GS werkelijk hard is. Ik heb geen slechte plekken kunnen ontdekken, alleen heb ik de bodem niet zelf kunnen controleren.
Uiteraard is het mijn bedoeling om nog eens terug te gaan, desnoods neem ik zelf een beetje benzine mee, want ik wil hem toch horen lopen, omhoog zien gaan, enz, enz.
Ondanks dat mij verzekerd word dat onderdelen goed te krijgen zijn, maak ik me toch een beetje zorgen. Een compleet en goed interieur lijkt me toch vrij zeldzaam. Een setje goede koplampen idem.
Het plaatwerk maak ik me minder zorgen over. Niet mooi strak, maar wel hard, dus het uitdeuken/strak maken nog waard. Zelfs de stenenvanger zit er nog onder en verkeerd ook in goede staat!
Voor ik mij aan melde heb ik hier al het nodige aan nuttige informatie verzameld, wat mij goed van pas is gekomen.
En nu de plannen serieuze vormen aan gaan nemen, voelde ik mij wel verplicht om me aan te melden, en verslag te gaan doen omtrent deze GS.
Als men nog goede tips heeft, dan hoor ik ze natuurlijk graag!