2 van de 2
 < Vorige 1 2

XM start niet na een tijd stilstaan [opgelost p2]
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 24 oktober 2008 11:57 PM
  [ # 16 ]

Dus, gemeten, en alles is eigenlijk wel goed, behalve dat de accu niet vol zit. Krap 12V gemeten op de onbelaste accu, 13.8V bij draaiende motor met zo min mogelijk verbruikers, hoewel die verbruikers niet veel uithalen, een startstroom van 160 A bij diezelfde niet-volle accu, een laadstroom van zo’n 10 A, een totaalverbruik van 25 A terwijl er zo min mogelijk verbruikers aan staan, da’s wat vreemd, waar gaat dat heen? Massa is ook goed, spanningsverschil is niet te meten. Verder een lekstroom van < 100 mA, de GPS verbruikt ook zo’n 100 mA dus daar zou de accu niet op van moeten raken. Blijft over dat de accu wellicht een kleine capaciteit heeft en een aanzienlijke zelfontlading.

Overigens ook even bij de C5 van pa gekeken, en die had een laadspanning van 14.5V.

Binnenkort dus bij de accuboer langs, misschien kunnen ze ‘m repareren en anders vervangen, en die 120A dynamo, daar hou ik me voor aanbevolen! Ik ga wel ff op de sloop kijken. Thanx voor alle input!

Groetjes Erik!

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 25 oktober 2008 12:11 AM
  [ # 17 ]

Gister al gemeld maar niet aangekomen ? Open deur ?: is je accu onderhoudsvrij of gaat er nog gewoon ged. water in ? Ik ging er een jaar of zo geleden van uit dat alle accu’s inmiddels OH vrij zouden zijn, maar dit exemplaar (gekocht in frankrijk) moest nog gewoon bijgevuld. Ik had dezelfde verschijnselen als jij…......

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 27 oktober 2008 01:41 PM
  [ # 18 ]

Dat klinkt allemaal goed, behalve de spanning zonder draaiende motor. Dat moet boven de 12v zitten. Daarom is het amperage van je startmotor ook wat hoog. 25a is iid wat hoog als alles uit staat. Maar stond alles echt uit? Airco, stoelverwarming, aanjager enz? Wat je nog wel kan proberen is alles aanzetten, en dan de spanning meten en het laad amperage. Zou dan aardig op moeten lopen. Maar als ik het zo lees kom je toch op een slechte accu uit. Maandag ochtend modelletje???

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 18 december 2008 07:34 PM
  [ # 19 ]

Accu was idd het probleem, heb m vervangen door een echte Mutlu. Startmotor gaat nu vlotter rond dan ik ooit heb gehoord. Bedankt voor de hulp!

Groetjes Erik!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook