was al eens eerder een topic over maar vond op internet nog wat foto’s ..
http://www.bs-autotune.nl/content/view/57/66/
Klinkt best leuk, zal alleen erg prijzig zijn, iemand die dit heeft hier?
ook wat prijzen gevonden:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170255247214&indexURL;=#ebayphotohosting
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Leuk dat je dat linkje met de prijzen gevonden hebt. Kunnen we eindelijk een indicatie maken. Technisch gezien is dit toch wel een superieur systeem, die megasquirt (wat een naam) computer is een stukje opensource techniek plus software die zich inmiddels ook wel bewezen heeft. Aantrekkelijk als je power en waarschijnlijk ook wel levensduur boven originaliteit stelt. Er is volgens mij wel iemand hier die dit systeem heeft maar dan voor de benzine injectie. Althans voorheen had BS autotune een forum waar iemand schreef met een gelijke naam als hier op het forum maar ik ben vergeten wie dat was.
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Superieur aan wat er nu in ligt ja maar niet superieur aan andere lpg injectie systemen.
Verder staat en valt alles met het programmeren van die squirt. doe je dat fout dan mol je je motor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ben benieuwd naar zijn bevindingen, niet dat ik het zal nemen maar meer omdat ik het inderdaad een erg mooie techniek vind.
Waarmee zal je dan je motor vern***ken met de warme?, dit kan je zelf toch altijd zelf controleren?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je em veel te arm laat lopen in gebieden waar je kracht vraagt. dan krijg je heel lichte detonatie die je niet hoort of voelt.. Molt je krukaslagering..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het systeem heeft nog een groot nadeel:
Er is vrijwel géén garage die het systeem kent, dus als je er een storing aan zou krijgen heb je een probleem en moet je iemand vinden in jouw buurt die het snapt.
Sta je in het buitenland, tja… dan ben je klaar hé. Geen Fransoos die het kent, of ook maar enig idee heeft wat het is….
En Megasquirt is nou niet bepaald een betrouwbaar ding te noemen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GeraldDSuper schreef:Het idee, staat me overigens wel aan: minder verbruik en schonere verbranding. Je kunt ook simpeler beginnen: met een lambda gestuurde vollastschroef, zoals in België bij 2CV’tjes wordt gedaan.
Misschien mogen we zo weer binnen de ring rijden…
Hee! dat is nieuw voor mij. Heb je meer info daarover?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Nee, niet meer dan dit. Als je op 2cv.nl ‘googelt’ op lpg of lpi, zie je een discussie met de bouwers. Ik heb ze twee weken geleden een mailtje gestuurd of ze dit ook met DS’en doen, maar nog geen reactie gehad. Leek me goed voor de moraal en bovenal simpel (en heb ik weer input voor vulling van la Bombe…)
en volgens mijn qua prijs nog een stuk gunstiger ook
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Doen ze in Duitsland al jaaaaren met de DS. In oude clubbladen van de Duitse club las ik daarover.
“Gewoon” de secundaire lucht vermeerderen of verminderen onder invloed van de lambda-sonde.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Doen ze in Duitsland al jaaaaren met de DS. In oude clubbladen van de Duitse club las ik daarover.
“Gewoon” de secundaire lucht vermeerderen of verminderen onder invloed van de lambda-sonde.
Denk je dat we aan zo’n losse Lambda-regelunit zouden kunnen komen???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dan moet ik in de oude clubbladen van de Duitse club gaan zoeken. Uit mijn hoofd heet het Duitse bedrijf dat de DS aanpast(e) voor het gebruik van een katalysator Wurm. Misschien kan de zoektocht naar dat bedrijf iets opleveren?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Klopt. Duitsers doen dit al jaren. Ook nu nog voor 2CV en Renault 4 (zie site DS-club of derfranzose.de). Ik heb nog ergens een artikel uit Oldtimer Markt van een jaar of tien geleden waarin ze dit systeem TÜV laten keuren voor alle DS/Traction/HY en aanverwante motoren. Ik zal dat nummer eens opscharrelen.
waterman771 schreef:
En Megasquirt is nou niet bepaald een betrouwbaar ding te noemen…
Ik kan mij dat moeilijk voorstellen. De hardware is al een tijdje in ontwikkeling dus de kinderziekten zijn er wel uit. Verder kunnen omdat het een opensource project is verbeteringen makkelijk ingebracht, besproken en doorgevoerd worden. De oorspronkelijke ontwikkelaars zijn er nog steeds bij betrokken en weten echt wel van wanten (rechtstreeks programmeren in machinetaal bijvoorbeeld ). Ook vind ik op internet niet veel problemen. Wel kan ik mij voorstellen omdat dit systeem een lage instap heeft en voor vrijwel elke auto ingezet kan worden dat er veel geprutst wordt bij de installatie, er geen kant en klare kabelboompjes, injectoren en sensoren zijn en meer van dat soort zaken. Plus dat er niet veel mensen verstand hebben van en hardware en software en ook nog van autotechniek en tuning. Dus mensen die de weg kwijt zijn die vind je zat.
Maar omdat jij nog wel eens wat hoort Waterman: heb je aanwijzingen dat die dingen makkelijk kapot gaan?
waterman771 schreef:DriverD schreef:Doen ze in Duitsland al jaaaaren met de DS. In oude clubbladen van de Duitse club las ik daarover.
“Gewoon” de secundaire lucht vermeerderen of verminderen onder invloed van de lambda-sonde.Denk je dat we aan zo’n losse Lambda-regelunit zouden kunnen komen???
waarom an niet in NL ik zie het wel zitten minder verbruik en meer kracht op gas
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD