oldenhage schreef:Vroem,
dat onderdeeltje gaat niet in een gewone Xsara. En wat betreft je radio die niet uitgaat, kunnen meerdere (kleine) dingen zijn, maar het is erg lastig zoeken, zeker omdat je al zegt dat het maar af en toe gebeurd. De radio wisselen met een ander type is in ieder geval een zinvole manier om er achter te komen.
Je schrijft er overigens netjes bij dat er geen dingen bijgemaakt zijn aan de bedrading, maar ook een trekhaak bedrading kan voor overlast zorgen(als ie niet origineel is)
(is bij jouw de appelverlichting aangezet, weet dat dat ook wel eens voor vreemde stroingen kan zorgen)
Bedankt voor je reactie en het meedenken - jammer dat dat goedkope onderdeeltje het niet kan zijn Ook zit er geen trekhaak op dus dat kan het ook niet zijn.
Bedoel je met appèlverlichting dat het dimlicht aangaat zodra contact aan gaat en weer uit zodra contact uit? Want dit staat niet ingesteld, m.a.w. ik moet nog gewoon handmatig licht aan en uit doen.
Wat ik intussen wel ontdekt heb (ik heb het de afgelopen week nu 2x gehad dat de radio weer “bevroor”), is dat als ik zekering F7 er even uit trek, de radio uitgaat en als ik de zekering daarna weer terugsteek de storing ook weer weg is (d.w.z. hij doet het weer zoals hij het moet doen). Ook blijven de zenderinstellingen e.d. (als je dit snel genoeg doet) behouden. Is dit informatie waarvan je misschien zegt “dan kan je x en y uitsluiten en moet het in de radio zitten” of is dit te simpel gedacht?
Vroem
superfly schreef:Ik heb de tip van Vroem uitgeprobeerd en de accu zo’n 45 minuten losgekoppeld. Daarna moest ik even de basisinstellingen in de boordcomputer (tijd, datum, etc) opnieuw instellen en…....de probleem met de radio is (tot nu toe) verholpen!
Nu speelt de radio rustig verder na het starten als ik daarvoor de radio aan had en speelt de CD-speler verder als ik voor het wegzetten van de auto de CD-speler gebruikte.
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Graag gedaan. Houd even in de gaten of het niet terugkomt (zeker nu je nog garantie hebt) want als het terugkomt is het toch een teken dat er ergens iets niet goed zit - zoals je in dit draadje kan lezen ben ik nog steeds aan het emmeren….
Vroem
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ik zou nu zeker de radio vervangen..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Ok, als ‘ie weer in storing schiet doe ik even niets en bel ik (zoals afgesproken) mijn garage, die zouden proberen een tijdelijke radio te regelen zodat er een (gratis) test-uitwisselpoging gedaan kan worden. Ik houd je op de hoogte. Kan even duren, het is niet te voorspellen wanneer het weer mis gaat .
Vroem
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
toch goed he de dealers…............
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Sommige wel sommige niet . Over mijn huidige dealer niets dan lof, over mijn vorige dealer waar ik verplicht naar toe moest omdat mijn auto toen nog van van de zaak was….. Zelfst de meest simpele dingetjes wisten ze niet op te lossen. Dus ik denk meer dat het aan de bedrijfsleider ligt en het personeel dat ‘ie aanneemt, dan aan het feit of het ja of nee een (merk) dealer is. In ieder geval gaat wat mij betreft de stelling “alle merkdealers zijn slecht en duur” niet op. Je moet alleen, net zoals met alle diensten en goederen die je koopt, kritisch zijn.
Vroem