gompy58 schreef:Diff zit alleen achter he ?
. Wat bedoel je daarmee??
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
het diffeentieel verdeeld de aandrijving over links en rechts. Ik zou me kunnen voorstellen dat daar een tandwiel niet fris meer is. Maar diff zit alleen achter en je voorwielen blokeren.
Steeds het zelfde wiele of links en rechts afwisselend? Makat het nog uit of je een bocht maakt ?
Maar iig en dus, het zit voor dus ik denk dat je bak een revisie nodig heeft. Geen garantie zeker he ?
Differentiëel zit op de aangedreven wielen zoals je schrijft, vooraan dus bij Citroën!!!!!!
Kijk de rem eens goed na daar waar hij blokeerde.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:het diffeentieel verdeeld de aandrijving over links en rechts. Ik zou me kunnen voorstellen dat daar een tandwiel niet fris meer is. Maar diff zit alleen achter en je voorwielen blokeren.
Een zx met achterwiel aandrijving? hahahahaha
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat zou inderdaat ook kunnen. Omdat het geratel en dat geen koppel meer hebben in de bocht is begonnen. Maar dat blokeren gebeurde weer op een recht stuk. Maar ik heb vandaag de garage gebelt en ze gaan me terug bellen. Dus dan ga ik proberen om hem volgende week daar te krijgen. Ik zit al weer te denken dat als het in de versnelinsbak zit om er een 6 bak op te zetten. Naja eerst maar is zien wat het probleem is.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Als je naar de dealer gaat hoop ik dat je meer geld hebt dan verstand
Wat is dat toch bij Citroenmensen, waarom altijd maar naar de dealer met oudere auto’s?? Ze kunnen daar alleen maar olie verversen, verkeerde diagnoses stellen en hele dikke rekeningen schrijven.
Ik ken niemand die met een snelle Peugeot 106/205/309/306 naar de dealer gaat, daar zijn specialisten voor.
De 5 versnellingsbak is sterker dan de 6 bak ivm smering van de 6.
Daarnaast kan het zijn dat je stuuruitslag niet volledig meer is omdat de 6 bak groter is. Althans dat is bij Peugeot, ik weet niet exact hoeveel ruimte je hebt bij een ZX, maar het is niet alleen de bak er onderknutselen, er moet wel meer aangepast worden
CTI Driver schreef:Ze kunnen daar alleen maar olie verversen, verkeerde diagnoses stellen en hele dikke rekeningen schrijven.
Ik denk dat je twee problemen hebt.
Een korte neus, en slechte ogen
Je kan dus niet verder kijken dan je neus lang is
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CTI Driver schreef:Wat is dat toch bij Citroenmensen, waarom altijd maar naar de dealer met oudere auto’s??
Omdat er namelijk genoeg GOEDE Citroën dealers zijn die het wél snappen en het wél leuk vinden om aan oudere modellen te sleutelen. Dit in tegenstelling tot Peugeot-dealers.
Verder vind ik jouw mening dermate ongenuanceerd dat ik wel gek lijk om er nog op in te gaan…...pffffffff….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
waterman771 schreef:
Omdat er namelijk genoeg GOEDE Citroën dealers zijn die het wél snappen en het wél leuk vinden om aan oudere modellen te sleutelen.
Noem er eens een paar. Toen ik laatst bij de dealer was met mijn 16v zeiden ze letterlijk ‘‘o, weer zo’n zetniks’‘
Ik: ‘‘hee, watch ya mouth, mijn zx is sneller dan elke andere auto die hier nu te zien valt’’ en ‘‘los van sneller ook nog mooier, al is dat dan smaak’‘...
Toen was het stil
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:
Noem er eens een paar. Toen ik laatst bij de dealer was met mijn 16v zeiden ze letterlijk ‘‘o, weer zo’n zetniks’‘
Ik kan er genoeg noemen (zit er geen een van het motorhuis bij)
Weet je wat ik van sommige dealers hoor?
Dat het “petjesvolk” eerst alles in de auto ontregelt, werkelijk alles aan de wagen doen op de mcyver manier, en als het écht niet meer snappen gaan ze naar de dealer. Daarna gaan ze zeuren dat de rekening te hoog was, en dat de dealer niet alles kon oplossen.
Nee, vind je het gek?
Ik vind dat je alle dealers over één kam scheert. dit is gewoon ongepast.
Tuurlijk zitten er prutsers tussen, maar die blijven meestal niet lang dealer!
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Yet,
Als ik nou alle troen dealers over 1 kam haal, haal jij ff alle 16v rijders over 1 kam!
Goed bezig mister!!!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Jij begint met dealers over één kam te trekken.
En ik trek geen 16V rijders over een kam
Ik schreef “petjesvolk”
Jij zegt dus dat petjesvolk in een 16V rijden.
NIET IK
btw, ik heb zelf ook een 16v
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
majestic3jay schreef:Ik: ‘‘hee, watch ya mouth… [snip]
Toen was het stil
Zou ik ook zijn als B. A. Baracus plots opduikt!
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Ok ik zeg het, maar jij insinueert, het mijns inziens… anyhow deze discussie is al regelmatig de revue gepasseerd, laat ik dat niet nog eens op gang brengen.
Basic point: ik vertel alleen mijn ervaring: dat zx’s(al dan niet 16V) zelfs door garagisten ondergewaardeerd worden. Ten onrechte.
Dat petjesvolk de boel laat verslonsen alvorens naar een garage te gaan is stuit vast op veel irritatie bij de garagisten, i can imagine that…
btw; lekkere auto’s he die 16v’s
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ik ben al blij, nu zijn het gelukkig garagisten ipv dealers
We gaan de goede kant op
Goed, verder met het probleem dan maar?
Mijn eerste ingeving was dat de aandrijfas te ver uit de bak komt.
Zit de motor nog wel goed in de steunen enzo?
Geen overmatige speling op in de ophanging?