Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi! Ik heb zojuist om de boel aan te zwengelen maar het starters pakket vertinnen gekocht…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
fluidphreak schreef:Je kunt dan met een stukje hout het erover uitsmeren
Ik heb van horen zeggen dat je kleinere rondingen goed met een oude eetlepel (bolle kant) kunt doen.
Nu ik er over nadenk, dat zou dan met plamuur ook moeten kunnen
Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?? (ik heb nu even geen proefstukje bij de hand… )
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Als je gaat proplassen kun je ook cleco’s gebruiken. Kmt oorspronkelijk uit de luchtvaart en werkt ontzettend gemakkelijk. Als je het met parkers doet loop je het risico dat het plaatmateriaal niet goed tegen elkaar word aangedrukt.
Met vertinnen wel een beetje opletten, de dampen zijn bijzonder giftig. En als je het daarna gaat vijlen is het niet geheel onverstandig om een goede adembescherming te gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Leg nog even uit hoe je die clicko’s gebruikt als je met overlap last. Dat platte stukje past er dan toch niet door?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Die cleco’s zien er handig uit, waar kun je die o.a. kopen in Nederland?
Qua dampen, ik had het vertinnen en schuren daarom buiten gedaan met een normaal mondkapje, maar misschien is het beter om een ‘spuit’ mondkap te gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Je boort een gaatje van 3 mm door beide plaatdelen. Er hoort een tang bij waarmee je het ‘knopje’ aan de bovenkant kan indrukken. Dan word aan de onderkant een pen dunner waardoor je deze door het plaatmateriaal kunt doen. Als je nu loslaat word de pen dmv een veer weer naar binnen getrokken en word dikker. Hierdoor zitten de plaatdelen stevig tegen elkaar aan.
Het geheel reproduceert. Dus je kunt b.v. je koker balk helemaal opbouwen om te passen. Als het daarna weer uit elkaar moet, en je bouwt het weer op dan zit alles op precies dezelfde plek.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Bedankt voor de link, dit ziet er heel handig uit!
Groeten
Peter
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Als je met de brander aan de gang gaat kun je ook beter een spuitmasker opzetten. Ik weet niet zeker of die alle dampen tegenhoud, maar in ieder geval een stuk meer dan een stofmasker. 3M verkoopt zgn 40 uren maskers. Werken perfect en na 40 (toevallig he ) uur gooi je hem weg.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Goed idee. Dat van dat schuren is wel suf, goed dat ik dat nu weet. Gelukkig heb ik het niet binnen gedaan.
deurbakken
ik heb 3 jaar geleden ook de boel vetint tijdens de carrosserie restauratie en is mij zeer goed bevallen en pas het nog staads toe.
let wel voor je begint:
boel ook goed schoonmaken,
bij de starterset zit een soldeer pasta: die gebruiken want dan komt er tijdens het voor vertinnen een mooi laagje wat al goed heeft gehecht,
netjes te werk gaan en dan is het zeker beter dan plamuur: tin werdt vroeger al veel toegepast maar is bewerkelijker dan een dot plamuur erop smeren vandaar dat het “weg"geweest is,
je kan niet de tin van de dakdekkers en fitter gebruiken want dat is een andere verhouding,
na het voor vertinnen is het best de boel schoon te maken met een stuk RVS staal wol om de harsen en vervuiling weg te poetsen,
TIP: let bij het stoken goed op de kleur van de tin, dan zie je het smelpunt goed ( dof- glans)
je kan elk hout gebruiken als spaandel mits je het eerst bedekt met een laagje vet, hier voor kan je het best waxine lichtjes gebruiken die je smelt in een blikje en dan je spaandel er in dopen,
waarom: dan hecht het hout niet aan de tin en kan je het goed uitsmeren.
zo hier al vast wat tips en veel succes ermee,
het is mooi ambachtelijk werk.
gr. Rens
Edit bogaard: Even recht gezet!
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
jeroentje schreef:
Jeroentje,
Hoe verwijder je de vleugelmoer-klemmen als je het e.e.a. al dichtgelast hebt : Kan je nog bij de achterzijde van een koker bijv.?
d_special:
Hecht plamuur of lak wel goed genoeg op tin of moet er nog een hechtprimer onder?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Je kijkt nu in de kokerbalk. Die las ik eerst, dan de klemmen eraf, en de buitenkant erop. Die zit met een verzet en proplassen. Dan krijg je zoiets ==>