5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Phoenix’ zwarte BX 1.9 GTI - Ingeruild
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 25 september 2008 01:17 AM
  [ # 61 ]

Vandaag dus praktisch de hele dag bezig geweest en de andere startmotor zit er in en deze werkt (reeds getest) alleen kon ik niet alles op tijd monteren voordat het donker is dus gedraaid heeft de motor nog niet. Ik ben zaterdag weer vrij dus dan zal ik het af proberen te krijgen en hopelijk rijdt mijn BX’je dan weer Very Happy

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 25 september 2008 03:26 AM
  [ # 62 ]

Ik heb 2 dagen voordat ik op vakantie ben gegaan de startmotor vervangen.

Volgende keer haal ik de radiator en de bumper er af, wat een gekloot is het. Laughing

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 25 september 2008 03:31 AM
  [ # 63 ]

Zit volgens mij geen pakking tussen spruitstuk en blok.

Het is even een rot werkje. Bij een bx 16v deed ik t op anderhalf uur.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 25 september 2008 11:06 AM
  [ # 64 ]

Is het dan niet leuk om er een inlaatspruitstuk van een 205 19GTi op te zetten? Dan heb je 130paardjes ipv 122? Of is dat niet mogelijk ivm ruimte gebrek en zal er daardoor zo’n spruitstuk opzitten?

Mijn startmotor heeft ook zijn beste tijd gehad. Ik mag mijn sleutel niet te snel omdraaien en af en toe geeft hij in de startstand geen kik, dan is het even weer terug naar contact uit en dan weer proberen en dan is het starten lopen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 september 2008 12:22 PM
  [ # 65 ]
Autofan schreef:

Is het dan niet leuk om er een inlaatspruitstuk van een 205 19GTi op te zetten? Dan heb je 130paardjes ipv 122? Of is dat niet mogelijk ivm ruimte gebrek en zal er daardoor zo’n spruitstuk opzitten?

En jij denkt dat dit verschil in het spruitstuk zit? Een vuile BX GTI heeft trouwens 125 pk.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 25 september 2008 03:04 PM
  [ # 66 ]

De 205 heeft in ieder geval een ander inlaatspruitstuk dan een BX GTi Wink  Of er nog meer verschillen zijn dat weet ik niet precies. Waarschijnlijk verliest de BX ook nog een beetje vermogen door de HD-pomp.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 september 2008 04:09 PM
  [ # 67 ]

Volgens mij hebben de ‘nieuwere’ 205-jes alleen een spruitstuk van kunststof i.p.v. aluminium. Het verschil in vermogen is te wijten aan andere zaken.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 september 2008 05:41 PM
  [ # 68 ]
Autofan schreef:

De 205 heeft in ieder geval een ander inlaatspruitstuk dan een BX GTi Wink

Joh,...

Laat dat nou toevallig het spruitstuk zijn van de 122 pk schone BX GTI motor. Wink. Trouwens, latere 205jes hadden ook gewoon de 122 pk schone motor. Dus daar red je het niet mee.

Persoonlijk vind ik dat losse buizen spruitstuk van de vuile BX GTI ook een stuk mooier. Lekker laten zitten dus. Wellicht dat je meer bereikt met een
205 ECU of 205 nokkenstok of 205 kop (wel met 205 spruitstuk dan).

@knäckor: is ook.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 25 september 2008 05:45 PM
  [ # 69 ]
knäckor schreef:

Volgens mij hebben de ‘nieuwere’ 205-jes alleen een spruitstuk van kunststof i.p.v. aluminium. Het verschil in vermogen is te wijten aan andere zaken.

net als bij zx Wink  ook kunstof ik heb nu dus die alu versie erop gezet.

zx 1.9 is er in 130 pk ook te krijgen amar dan is hij katloos en luchtweger loos etc.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2008 10:02 PM
  [ # 70 ]
Autofan schreef:

De 205 heeft in ieder geval een ander inlaatspruitstuk dan een BX GTi Wink  Of er nog meer verschillen zijn dat weet ik niet precies. Waarschijnlijk verliest de BX ook nog een beetje vermogen door de HD-pomp.

Volgens mij maakt die HD pomp niet uit.
Het vermogen is wat de motor levert wat de fabriek opgeeft.
Het vermogen bij de wielen is altijd minder Wink

Als je airco heb dan heb je ook minder vermogen als de airco is ingeschakeld, maar dat verlies geeft de fabrikant niet op Wink

Volgens deze bron levert de 205 GTI gewoon 122 pk:  
De eerdere bouwjaren hebben wel rond de 130 pk, wellicht dat er toen verschil in zat, in de latere modellen lijkt het dus gewoon hetzelfde te zijn als in een BX GTi met kat Wink

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 25 september 2008 11:07 PM
  [ # 71 ]

Mijn BX’je heeft power zat van zichzelf daar hoef ik niet meer uit te trekken Very Happy

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 27 september 2008 06:17 PM
  [ # 72 ]

Ze rijd weer! Even een blokje om geweest.
Een domper is wel dat de lekkage van de LHM weer is begonnen maar dat tackle ik een andere keer wel daar heb ik nu effe geen trek in Smile ik ben allang blij dat ze weer rijd.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 28 oktober 2008 04:05 PM
  [ # 73 ]

Vanmiddag mijn BX voor de APK gehad en is helaas afgekeurd Sad. Een paar kleine, makkelijk te verhelpen, punten maar ook een tweetal grotere punten. Zo blijkt de handremkabel voor het linkervoorwiel door te zijn en het ergste is dat er een balkje boven de rechterachterwielophanging is verrot en deze dient gelast te worden.
Nu kan ikzelf niet lassen en het door een garage laten doen kost teveel en veel geld heb ik niet dus dat is geen optie.

Via deze weg wil vragen of er iemand is die dit, tegen een kleine vergoeding uiteraard, voor mij kan en wil doen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 oktober 2008 04:10 PM
  [ # 74 ]
PhoenixNL schreef:

Nu kan ikzelf niet lassen en het door een garage laten doen kost teveel en veel geld heb ik niet dus dat is geen optie.

Had je een offerte? Als er serieus gelast moet worden, dan zal het een hobbyist het ook niet zo ff voor je doen. Als het beperkt is tot 1 gat in een koker onder de kofferbakbodem dichtbakken, dan mag het bij een garage ook nooit meer dan 50/100 eur kosten (1 a 2 uur werk).

En een handremkabel vervang je in een uurtje. Dat zou ik ook niet echt een serieus punt willen noemen.

Je kan “bx19trs” uit Leeuwarden wel eens vragen. Wellicht dat hij het voor je wil doen op beun basis.

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 28 oktober 2008 04:15 PM
  [ # 75 ]

Ja een offerte heb ik gekregen, €400,- met de handremkabel vervangen erbij en die “kleine” dingetjes zoals een remschijf ontroesten en een brandstofleiding ontroesten (dingen die ikzelf wel kan). Er zit dus een gat in die balk en daarvoor zal het wiel en dergelijk gedemonteerd moeten worden zeiden ze en dat koste veel tijd en dus veel geld.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
 
5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook