PhoenixNL schreef:Ja een offerte heb ik gekregen, €400,- met de handremkabel vervangen erbij en die “kleine” dingetjes zoals een remschijf ontroesten en een brandstofleiding ontroesten (dingen die ikzelf wel kan). Er zit dus een gat in die balk en daarvoor zal het wiel en dergelijk gedemonteerd moeten worden zeiden ze en dat koste veel tijd en dus veel geld.
Nu kan je discusseren over wat veel geld is, maar persoonlijk vind ik dat nogal meevallen als ik het zo zie. Kun je niet afspreken dat zij bijv. alleen die roestschade doen en jij zelf de rest?
Even een paar vraagjes;
Wat zijn de afkeurpunten?
Waar is de BX gekeurd en heb je een afkeur-rapport meegekregen?
Wat staat er in de offerte precies?
Emiel
Welk metalen balkje bedoelen ze? toch niet die in de wielkast? (tussen achterscherm en kofferbak)
Laswerk gewoon laten doen en de rest zelf doen.
Als je tegen die handremkabel op ziet wil ik die ook wel voor je vervangen.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
MaartenH schreef:Welk metalen balkje bedoelen ze? toch niet die in de wielkast? (tussen achterscherm en kofferbak)
Ik denk het wel maar ik weet het niet precies, ze hebben het mij aangwewezen maar ik kon het niet goed zien. Hij zit boven de achterwielophanging.
Even een paar vraagjes;
Wat zijn de afkeurpunten?
Waar is de BX gekeurd en heb je een afkeur-rapport meegekregen?
Wat staat er in de offerte precies?
Emiel
Ik heb geen afkeurrapport gekregen wel een briefje met daarop de punten beschreven, deze zijn:
-Gordel l.a.,gedraaid en rolt niet goed af deze kan ik er voor de keuring
wel afhalen want is niet verplicht voor deze auto. Daarbij moet ik
zeggen dat deze door de 1e eigenaar verkeerd is gemonteerd en ik
vermoed dat als ik deze goed monteer dat het dan goed is.
-Brandstofleiding ontroesten, dit lukt mij ook wel
-Handremkabel l.v.
-Balkje l.a. lassen
-Remschijf r.a. ontroesten
Ik heb precies overgetyped wat er op het briefje staat.
Wat de offerte betreft, dit is niet meer dan een mondeling genoemd bedrag om bovenstaande te verhelpen, ik heb dit niet op schrift.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Balkje moet je ff een fotootje van maken.
Remschijf ontroesten, alleen aan 1 kant? Typisch dat ze daar verder niets over zeggen want dat duidt op ongelijke remwerking. Probeer eens flink wat gewicht in de kofferbak te leggen en rij daar eens een paar dagen mee rond. Dan moet de roest al weer aardig verdwenen zijn.
Brandstofleiding lijkt me duidelijk.
Handremkabel is niet zo’n klus, kun je echt wel zelf, kun je ook op het forum wel ergens vinden hoe dat moet.
Gordeltje idd ff juist monteren of ff weghalen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
balk zal wel zijn ter plaatse achter het achterwiel, daar ging me GT ook….
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ben net even bij mijn buur(t)man geweest welke veel met auto’s sleuteld en veel kan en die komt bij de €150,- uit. Ik heb de auto maar bij hem in het hok laten staan en morgenavond gaan we aan de slag .
Hij zei dat het meeviel dusseh bakken die hap! . We hebben het wiel er even af gehad en het is de balk die boven de wielophanging loopt aan de onderkant van de kofferbak.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Er staat nergens in een APK boek dat een brandstofleiding niet verroest mag zijn, ze mogen niet lekken.
Een algemene tip:
Een APK keurings-station is wettelijk verplicht om bij elke keuring een APK keuringsrapport af te geven ongeacht goed of afkeur, anders mogen ze de APK ook niet factureren.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
MIsschien hebben ze hem gefactureerd als voorkeuring of algehele controle dan mag het wel?
Maargoed, je lijstje valt wel mee toch, succes er mee!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Tja, hoe werkt dat soort rare regels in de praktijk, en wat heeft het voor zin?
Dat is wel een vervelende lasklus lijkt me, je kunt er zo verrotte lastig bij. Ik denk dat je het achtersubframe er onderuit moet laten zakken als ik het zo hoor.
Mogelijke bijkomende ellende is dan de uitlaat en de ijzeren leidingen links en rechts.
Ich bin ein Breaker
Laat eerst maar eens een foto zien, want anders blijft het gokken.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ik stap net weer binnen in huis . We zijn al een mooi eind opgeschoten!
Morgen gaat ie gelast worden en komt de remkabel binnen, de rest hebben we vanavond allemaal aangepakt.
Dus als alles goed gaat is ie er morgenavond weer klaar voor
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Handremkabel zit er op en de balk is gelast dus morgen voor de herkeuring. Alle punten zijn opgelost.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
goed werk
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!