weet iemand waar het opslagtankje zit van de LHM of is dat gewoon de stuurbekrachtigens reservoir ? en is het er als je het open maakt dat er dan lucht uit komt (dus dat de druk er af gaat)???


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
over welke auto heb je het?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:over welke auto heb je het?
denk deze:
Citroen C5 Break 1.8 16v Ligne Prestige
staat ook in het C5 draadjesforum!
Dan moet je natuurlijk meteen naar de citroendealer….want jah als je de dop eraf hebt gedraaid blijft er geen vering meer over….
nee gelukkig niet..je kan dit op ieder moment open draaien om te contoleren enz….kijk anders even in instructieboekje….of heb je hem tweedehands gekocht??
Dit resevoir zit bij de meeste citroens links in de motorruimte , athans bij de gs en bx wel. Xantia overigens links.
te herkennen aan groen embleem met daarop LHM. en ook dit kan weer verschillen…..maar letters LHM moeten in welke kleur dan ook te vinden zijn
LEt op!! alleen bijvullen met deze groene wonderolie…anders veert een citroen niet meer als een citroen….
veel succes met zoeken en we horen wel waar citroen dit resevoir in een c5 heeft verstopt.
Let op begin niet aan groene bollen te draaien
Citroen rolls better then a Rolls!!


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
SLIM ANTWOORD…..
een C5 heeft geen LHM…. dus geen groene wonderolie.
Een C5 veert op LHS een oranje olie, het vat zit achter de rechter koplamp onder een grote plastic kap. het systeem staa altijd een beetje onder druk, dat klopt. Bijvullen is even het boekje raadplegen. Als je er te veel in doet komt het er op een akelige manier weer uit, bivoorbeeld via je achterste veercilinders, dus opletten
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Bull Frog Bleu schreef:LEt op!! alleen bijvullen met deze groene wonderolie…anders veert een citroen niet meer als een citroen….
Zou ik niet doen, aangezien een C5 op synthetische olie veert!!!!!
sorry, was hierboven al genoemd… zag dit staan en moest ‘m meteen quoten..
wat is dan het ver schil tussen LHS en LHM? (qua veer eigenschappen dan)


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
olie wordt alleen als transport middel gebruikt om krachten over te brengen. De veer-eigenschappen ziiten in de veerbollen met hun schokdempers.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Heey dat van LHS wist ik inderdaad nog niet….
Dus dan maar opzoek naar resevoir met de letters LHS erop
dat is het voordeel van een forum….ik hou het dan eerst nog maar even bij de oude types citroen.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Bull Frog Bleu schreef:Heey dat van LHS wist ik inderdaad nog niet….
Dus dan maar opzoek naar resevoir met de letters LHS erop
dat is het voordeel van een forum….ik hou het dan eerst nog maar even bij de oude types citroen.
volgens het onderhouds boekje zou de hydrauliek olie welke citroen nu gebruikt aangeduid worden als LDS
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
UHm ga maar opzoek naar iets onder de motorkap wat met een L begint….
LHM LHS LDS….zoeken maar
Citroen rolls better then a Rolls!!






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Zou ook voor lds gaan. lhs is de rode olie die voor 1967 werd gebruikt.
(jaartal weet ik niet helemaal zeker)
PjotrBlom schreef:wat is dan het ver schil tussen LHS en LHM? (qua veer eigenschappen dan)
Het is trouwens LDS en geen LHS.
Het heeft andere eigenschappen en hoeft in principe niet ververst te worden.
Blade_ schreef:PjotrBlom schreef:wat is dan het ver schil tussen LHS en LHM? (qua veer eigenschappen dan)
Het is trouwens LDS en geen LHS.
Het heeft andere eigenschappen en hoeft in principe niet ververst te worden.
LDS is een synthetische olie dacht ik… Moet toch wel ververst worden? alleen de interval is 200.000km ipv 60.000km..
Re: LDS ...
M&M schreef:Citroën NL begrippenlijst
” date=“1252147597”>LDS (Liquide Direction Suspension)
Synthetische, oranje gekleurde vloeistof die gebruikt wordt voor de stuurbekrachtiging en het Hydractive III veersysteem. Deze vloeistof mag niet gemengd worden met andere vloeistoffen
In het instructieboekje van mijn auto ( C5 Break 2.0 HPI aug. 2001 ) wordt bij hydraulische olie 2 typen gegeven nl.:
Total LHM plus (groen) of Total Fluide LDS (oranje)
Kennelijk wordt in de C5 dus beide soorten gebruikt. Bij mij staat LHM op de tank maar in het boekje ” C5 mijn verhaal” staat bij “bloed” LDS afgebeeld. Is het willekeurig wat Citroën erin gooit of heeft dat een bedoeling?? Begrijpen doe ik het niet. Wie weet de oplossing??????







Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
niveau controle!!!!!!
Let op het LDS niveau MOET bij de C5 in de LAAGSTE stand gecontroleerd worden en dus niet zoals altijd is geweest in de hoogste stand
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN