Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mpostma schreef:@waterman.
Ik was op dat soort stangeriij niet serieus ingegaan
@postma: Na und? Boeien….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ach, kom. Vergeef hen (de ANWB), want zij weten niet waarover ze het hebben…
Ik heb een half jaartje geleden een ‘93er (sl)Opel Corsa 1.7D bekeken die als “perfect” werd aangeboden… Terwijl daar nadrukkelijke Emmenthaler-effecten in de voorste chassisbalken waren opgetreden! Daarnaast heb je géén ruimte en géén comfort. Toch willen ze er dan 1750 euri voor beuren… En dat is dan geen dure Corsa!
Ik weet niet. Met dat budget op zak laat ik liever voor een rug vertimmeren aan een economisch niet herstelbare BX - en dan heb je ‘m van kop tot staart onder handen gehad. Plus, je hebt er minder roest aan, aan de laatste BX-en…
Derk
PS: kom niet aan mijn (ex-) BMW!!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, ‘t blijft toch een beetje een petjesbak, zo’n oudere BMW…. Ook wel iets voor Tedje van Es bijvoorbeeld (zie avatar).
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
reneesther schreef:Kom niet aan mijn BX
winnetou schreef:Dat mag dan ook wel, een BMW van vergelijkbaar kaliber kost aardig wat meer centen.
Daar kun je ook behoorlijk duur mee stil komen te staan overigens…
Ich bin ein Breaker
jeroen-2cv schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat de BX een heel betrouwbare auto is, tenminste als je het hydraulisch systeem even buiten beschouwing laat.
Ik heb daar (ik klop het maar weer eens af) bij mijn wagenpark (huidige en in het verleden) toch maar heel weinig ellende mee meegemaakt.
Zolang je de LHM maar tijdig blijft verversen is het een behoorlijk betrouwbaar systeem. En als bij een kritische controle (dat is gewoon goed onderhoud!) van de slangen blijkt dat er eentje verdroogd is mag die natuurlijk best worden vervangen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mijn BX is qua LHM verversing zelfregulerend.
Kwestie van wachten tot er weer een retourleiding stuk gaat, repareren, bijvullen en de remmen spoelen, mag je weer een jaartje vooruit
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Dat is geen onderhoud maar pappen en nathouden! Precies zo krijg je een slecht hydraulisch systeem.
Het condenswater blijft onderin het vat zitten en wordt uiteindelijk door de pomp opgeslobberd en je systeem ingepompt. Omdat LHM nooit zó heet wordt is dat funest, het vocht verspreidt zich in je leidingen - die gaan roesten - en de bewegende delen worden slecht gesmeerd, en de vochtige LHM vormt een soort keukenstroop die je hele systeem verstopt.
Je moet het vat maar eens leeggooien en kijken wat er onder (als het nog niet tever is) emulsieschot (dat plastic flapje wat onderin het vat ligt) vandaan komt; dat is verrassend waterig, en wat er boven zit is net stroop.
Ich bin ein Breaker
mpostma schreef:jeroen-2cv schreef:
De betrouwbaarheid van de BX hangt wel erg af van het onderhoudsniveau. In dat opzicht zou ik wel willen stellen dat de BX gemiddeld duidelijk een onderhoudsgevoelige auto is.Als betrouwbaarheid, robuustheid en lage onderhoudskosten je voornaamste zorg zijn moet je gewoon geen BX kopen. Punt.
Als je een leuke auto wilt, met goede rijeigenschappen, comfort en een apparte uitstraling en je bent bereid in te leveren op onderhoudskosten en betrouwbaarheid dan kan de BX een prima keus zijn.
Exact hetgeen zelfs Leno zegt ;D (heb net zijn filmpje over de SM gezien)
BunnY schreef:
Exact hetgeen zelfs Leno zegt ;D (heb net zijn filmpje over de SM gezien)
Of omgekeerd.
Hij zegt in elk geval dat een SM gewoon onderhouden moet worden en zeker zo betrouwbaar is als een andere auto Voila ;D (en probeer mij nu maar niet te verwarren )
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
winnetou schreef:Tsja, ‘t blijft toch een beetje een petjesbak, zo’n oudere BMW…. Ook wel iets voor Tedje van Es bijvoorbeeld (zie avatar).
Doen ze het toch!! Komen ze aan me (ex-)BMW!!
Ik heb met mijn nultweetje (niente petjesbak: petjestreiterbak!) zo’n hut toch 6 jaar/144.000 km veel rijplezier gehad. Dus. Ik rust mijn koffer!
Overigens: het onderhoudsbudget aan een BMW ‘02tje type Hok overstijgt dat van een BX ruim!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
karel schreef:Dat is geen onderhoud maar pappen en nathouden! Precies zo krijg je een slecht hydraulisch systeem.
Het condenswater blijft onderin het vat zitten en wordt uiteindelijk door de pomp opgeslobberd en je systeem ingepompt. Omdat LHM nooit zó heet wordt is dat funest, het vocht verspreidt zich in je leidingen - die gaan roesten - en de bewegende delen worden slecht gesmeerd, en de vochtige LHM vormt een soort keukenstroop die je hele systeem verstopt.
Je moet het vat maar eens leeggooien en kijken wat er onder (als het nog niet tever is) emulsieschot (dat plastic flapje wat onderin het vat ligt) vandaan komt; dat is verrassend waterig, en wat er boven zit is net stroop.
helemaal mee eens zo ging in de periode van de vorige(destijds 78jarige)eigennares de toenmalige dealer ook met het HD sijdsteem om
13 jaar nooit ververst en een boel rotzooi onder die schijf
na 3 verversingen in 8 jaar een stuk beter geworden
dus…. preventief verversen
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
karel schreef:Dat is geen onderhoud maar pappen en nathouden! Precies zo krijg je een slecht hydraulisch systeem.
Het condenswater blijft onderin het vat zitten en wordt uiteindelijk door de pomp opgeslobberd en je systeem ingepompt. Omdat LHM nooit zó heet wordt is dat funest, het vocht verspreidt zich in je leidingen - die gaan roesten - en de bewegende delen worden slecht gesmeerd, en de vochtige LHM vormt een soort keukenstroop die je hele systeem verstopt.
Je moet het vat maar eens leeggooien en kijken wat er onder (als het nog niet tever is) emulsieschot (dat plastic flapje wat onderin het vat ligt) vandaan komt; dat is verrassend waterig, en wat er boven zit is net stroop.
Is ook maar ik heb alles nog gespoeld en vervangen een krap jaar geleden, ik neem aan dat het nog wel mooi groen is allemaal.
Binnenkort wil ik wel nog even de remservo vervangen en dan gebeurt het weer. Maar er is de afgelopen 2,5 jaar ook wel wat gelekt door lekke leidingen/hoogteregelaars/aansluitingen/slangen enz. Denk dat ik gerust een litertje of 10 ben kwijtgeraakt inmiddels.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Assitch schreef:dus…. preventief verversen
Hier idem. Vorige weekend weer eens de filters schoongemaakt. Waren toch weer flink zwart.