Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
patje74 schreef:
Zou ik ook zijn als B. A. Baracus plots opduikt!
Die zei er ook altijd ‘‘fool’’ bij ...ken je klassiekers!!
http://nl.youtube.com/watch?v=LAQQBsVtuCo
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Alhoewel? Dan blokkeert de boel niet
Waar ik heen ga is niet echt een dealer. Dat is een kennis van mij die het liefst aan de wat oudere citroens sleutelt. En die mijn auto altijd goed repareert. Dus ach dat is gelukig het laatste waar ik me druk om maak. En ik was trouwens nog met me volcane naar een garage geweest in purmerend. Voor die losse deurbekleding. Die man die kwam ook bij me auto kijken. En liep er is omheen en keek onder de motorkap dus ja hij had toch wel intrese.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
tjah mijn zx was volgens die meneer waar ik em van kocht goed onderhouden… ( not ) maar oke ik kocht em dan ook omdat ik em mooi vond
Ja je weet het nooit he . Dan moet je een nieuwe kopen. Zelfs dat zegt nog niet dat i goed is. Ik had een zx aura. Die was niet goed toen ik m kocht. Die volcane was ook niet helemaal goed. Alleen de vorige eigenaar was daar eerlijk over en die heeft me verteld wat er aan gedaan moest worden. En dat was dan ook echt alles. Nieuwe kopeling en een service beurtje. En hij was goed. Ik moet ook zeggen nu ik er weer mee rijd dat hij lekkerder rijd als de 16v. Maar dat komt door de veering. Alleen met de 16v kan je veel harder door de bocht en hij remt beter. Naja en bij de 16v wist ik dat er nieuwe remslangen op moeten. Ik had voor deze maand geld voor een nieuwe distr riem apart gehouden. Naja nu heb ik dit. Dus ff voor alle duidelijkheid een lijstje wat er aan moet gebeuren. -nieuwe remslangen - nieuwe distrriem - servicebeurt - en me nieuwe probleem moet opgelost worden. Dus ik vind dat het nog wel mee valt. Tot nu toe. Helemaal vergeleken met status quote. Maar ik moet denk ik wel een aantal maanden rustig met me geld doen. En ik heb vorige week me radiotje in gebouwd. Daar zitten ongeveer 6 kleine platen(ongeveer 140 bij 60) mdf in van 22mm. Alleen nu is die auto niet meer vooruit te branden. Door al dat gewicht. Dus dat ga ik er maar weer uit halen. Heeft ongeveer een 100 euro aan matriaal gekost. (Hout kit schroeven enz) dus dat is ook zonde geld.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jaimieberkhout schreef:Ja je weet het nooit he . Dan moet je een nieuwe kopen. Zelfs dat zegt nog niet dat i goed is. Ik had een zx aura. Die was niet goed toen ik m kocht. Die volcane was ook niet helemaal goed. Alleen de vorige eigenaar was daar eerlijk over en die heeft me verteld wat er aan gedaan moest worden. En dat was dan ook echt alles. Nieuwe kopeling en een service beurtje. En hij was goed. Ik moet ook zeggen nu ik er weer mee rijd dat hij lekkerder rijd als de 16v. Maar dat komt door de veering. Alleen met de 16v kan je veel harder door de bocht en hij remt beter. Naja en bij de 16v wist ik dat er nieuwe remslangen op moeten. Ik had voor deze maand geld voor een nieuwe distr riem apart gehouden. Naja nu heb ik dit. Dus ff voor alle duidelijkheid een lijstje wat er aan moet gebeuren. -nieuwe remslangen - nieuwe distrriem - servicebeurt - en me nieuwe probleem moet opgelost worden. Dus ik vind dat het nog wel mee valt. Tot nu toe. Helemaal vergeleken met status quote. Maar ik moet denk ik wel een aantal maanden rustig met me geld doen. En ik heb vorige week me radiotje in gebouwd. Daar zitten ongeveer 6 kleine platen(ongeveer 140 bij 60) mdf in van 22mm. Alleen nu is die auto niet meer vooruit te branden. Door al dat gewicht. Dus dat ga ik er maar weer uit halen. Heeft ongeveer een 100 euro aan matriaal gekost. (Hout kit schroeven enz) dus dat is ook zonde geld.
Ik zou eerst zorgen dat m’n wagen technisch 100% was, voordat ik aan een houthandel achterin zou beginnen. D ) o (
ZX 1.4 break ‘95
Ja ik ook maar voor dit gebeurde zat het er al in. En die distrriem gaat ongeveer 500 kosten en die remslangen 100. Dat trek ik er voor uit in ieder geval. En dat had ik voor deze maand vrij gemaakt. En die 100 euro had ik nog over dus ja. Toen ging ik daar maar vast aan beginnen en dan volgende week maar de garage. Naja nu ga ik dit probleem eerst oplossen. En verder ligt het er een beetje aan hoeveel dit kost. Want al kost dit 300 dan ga ik volgende week ook die distr riem doen en 4 weken later die remslangen
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jaimieberkhout schreef:Ja ik ook maar voor dit gebeurde zat het er al in. En die distrriem gaat ongeveer 500 kosten en die remslangen 100. Dat trek ik er voor uit in ieder geval. En dat had ik voor deze maand vrij gemaakt. En die 100 euro had ik nog over dus ja. Toen ging ik daar maar vast aan beginnen en dan volgende week maar de garage. Naja nu ga ik dit probleem eerst oplossen. En verder ligt het er een beetje aan hoeveel dit kost. Want al kost dit 300 dan ga ik volgende week ook die distr riem doen en 4 weken later die remslangen
ik hoef maar 1 remslanggetje a 15 euro gelukkig
ik heb ook een redelijke plank achterin liggen met speakers maar je hoeft toch neit zulke dikke stukken hout te gebruiken? ik heb vrij dun stuk hout 22 mm denk ik ook en dat verstevigt met een bakje hout zodat hij niet door kan buigen.
Naja voor een beetje klankkast heb je toch aardig hout nodig. En ik heb een kist waar 2 subs in moeten. En een klankkast voor de luidsprekers. En dat is zo een beetje me hele kofferbak. Ik heb alleen een plaatje van 6mm gebruikt om de versterkers en alles op te zetten. Maar ik ga toch wat anders bedenken in de toekomst want ik denk dat me volcane nu sneller is. Teminste zo voelt het. Zijn die remslangen trouwens makelijk zelf te doen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik laat het doen omdat ik geen zin heb in dat gezeur nu en hij volgende week echt goed moet zijn op de snelweg enzo, hele familie in de auto..
maar bij mij is een rubberslangetje gesleten die aan de remklauw zit op de achterste dan.. bij veren schuurde die tegen de carroserie aan.
Denk dat het niet echt moeilijk is om te vervangen. Maar je moet daarna de zooi goed ontluchten enzo en daar heb ik zelf geen zin in dus ja..
Metalen leidingen zal wel iets moeilijkerzijn omdat die ook onder het hitteschild lopen dus dan moet de uitlaat eraf lijkt me.
tjah mijn sub is zo een kant en klaar ding met ingebouwde versterker die niet eens 1/4e van de koffer in neemt, ( laat de spoilers en bende nu al trillen dus vind et goed zo ) Versterker voor andere speakers hangt aan de hoedenplank zodat de speakerkabels maar cm of 30 zijn
Ja ik laat het ook maar doen denk ik. Want ik kan me dat gezeur nog herinderen van scooters. Man wat een gezeur!
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
en bij mij is het de hoofremcillinder en dan moet alles ook nog doorgespoelt en ververst, en ontlucht en das niks voor mij
remmen is iets wat ik beslist goed wil hebben.. als moter kapot gaat kan je nog stoppen tenminste.
Ja daar heb je groot gelijk in. Bij mij houd t ook op bij een paar remblokken en schijven. Eigelijk repareer ik zelf heel weinig. Ik kruip af en toe alleen met de vetspuit en een kan smeerolie onder die auto door. Onderhoud doe ik meestal wel zélf. Maar echt groote reparaties laat ik aan mensen over die er verstand van hebben. Ook omdat ik me auto nodig heb voor me werk. En alleen in het weekend tijd heb.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Nu heb ik ondertussen al weer 200km met de zx gereden en het probleem heefd zich niet meer vertoont. Dus ja lekr makelijk zoeken is dat. Van mij mag het gene wat niet goed is dan wel helemaal in strond draaien. Dan weet je teminste waar je moet zoeken.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Welkom in de wondere wereld van de 16v
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep