Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Wat een smetteloze GSA zeg!
Wordt wel vaak poesten als je doorgaans met de GSA wilt gaan rijden.
Maar poetsen doe je natuurlijk helemaal niet met tegenzin!
Erg mooi! Hoewel normaal gesproken een GS meer mijn voorkeur heeft dan boven een GSA wordt dat hier geheel teniet gedaan, nogmaals; mooie GSA! I love white Citroens!
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Normaal is de uitspraak met een “witte blijf je zitten” maar deze is toch wel heel mooi, veel lekker km toegewenst!!!
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Kent iemand deze GSA?
Midfriesland schreef:Status: al zes jaar geschorst
Nadat je gisteren uit Berlikum vertrok, hadden we het nog even over je mooie GSA. Toen hoorde ik dat Stoebo het niet nodig vond om je D-riemen te vervangen omdat hij er nog zo mooi uit zag. Klopt dat?
Mijn advies; Met een bloedgang vervangen!!! De sterkte van de riem is niet afhankelijk van het buitenste deel welke voor het oog zichtbaar is, waardoor elke visuele inspectie waardeloos is.
Het ding heeft 6 jaar stilgestaan, dat is alleen al voldoende reden om ze te vervangen, incl. spanrollen. (die ook 6 jaar de tijd hebben gehad om lekker droog te worden…)
Overigens is het verwijderen van de koeltunnels best een klusje. Als je ze er voor weg hebt liggen (wat hij heeft gehad om het zaakje droog te leggen), dan is het zeer verstandig om gelijk de D-riemen, spanrollen en de T-mof bij de LHM-pomp te vervangen als niet bekend is dat deze recentelijk zijn vervangen.
Ik zou voor die paar tientjes het risico niet nemen….
Overigens zou ik ook niet volledig vertrouwen op de deskundigheid bij die garage. Mij (toen als LHM-newbee) heeft hij eens weten wijs te maken dat je het HP-systeem enkel kunt spoelen door met een of andere pomp te werken. Dit was overigens ook nimmer nodig….
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Re: Kent iemand deze GSA?
patje74 schreef:Midfriesland schreef:Status: al zes jaar geschorst
Nadat je gisteren uit Berlikum vertrok, hadden we het nog even over je mooie GSA. Toen hoorde ik dat Stoebo het niet nodig vond om je D-riemen te vervangen omdat hij er nog zo mooi uit zag. Klopt dat?
Mijn advies; Met een bloedgang vervangen!!! De sterkte van de riem is niet afhankelijk van het buitenste deel welke voor het oog zichtbaar is, waardoor elke visuele inspectie waardeloos is..
Heeft knappen van deze riemen een zelfde destructief gevolg als bij de meeste motoren ?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Voor zover ik weet, valt dat mee.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:Voor zover ik weet, valt dat mee.
Nee , valt niet mee.
Alles gaat goed in puin. Komt ook dat de GS motoren relatief gezien veel toeren draaien. Als dan de riem breekt zijn in elk geval je kleppen krom en tuimelaars. Met pech ook je tuimelaars assen , zuigers enz.
Heeeel erg stom om als je een blok droog legt om niet de riemen en spanrollen te vervangen. Qua geld praten we over 70 tot 80 euro. en je hebt de voorkant er toch al af liggen incl. de ventilatorhuis.
Een ander blok kost meer , en die kun je dan ook gelijk weer droog maken.
Snap niet van een garage zulk advies. Echt om te
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik kan een ieder geruststellen, bij het lekvrij maken van de motor zijn ook de d-riemen en de spanrollen vervangen, net als de koppelingsplaten en drukgroep, kleppen gesteld enz.
De riemen en rollen heb ik zelf bij de GS-vereniging aangeschaft. De oude riemen en rollen zien er trouwens nog wel érg goed uit. Waarschijnlijk zijn die na het importeren vervangen. Maar allee, zekerheid voor alles. Duur om dit alles om te laten doen maar het is wel goed gedaan. De volgende keer dat het nodig is wil ik het zelf kunnen.
De komende tijd gaat ze lekker de tochtige stalling in met oude gordijntjes erover.
Nu nog een keuze maken over de middelen voor de anti-roestbehandeling… wat de ene goed vindt, vindt de ander weer helemaal niks. Moeilijk om dan een keuze te maken. Meeste positieve reacties lees en hoor ik over Mike Sanders Fett. Misschien iemand die me met die behandeling kan/wil helpen?
Gelukkig is ze alle moeite en investeringen waard. Ik heb er inmiddels bijna 5000 km in gereden en ze heeft me niet één keer zonder reden (lichten vergeten) laten staan. En dan nog… zwengelen en vroem! Prachtig gewoon.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
MOOI!
Aankomende winter kom je maar eens langs als ik mjn blok onder handen neem!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ga’k zeker doen… wel eerst een straalkacheltje regelen!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je zult zien dat, als je lekker in beweging bent, je echt geen last hebt van de kou!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De oude topics die ik hierover vond zijn allemaal vrij oud, vandaar dat ik hier opnieuw een vraag stel over verzekeringen.
Ik wil mijn GSA all-risk verzekeren. Het gebruik van de auto zweeft een beetje tussen dagelijks en hobbymatig in. Welke maatschappij raden jullie in dat geval aan?
ANWB: redelijk gunstig qua prijs (€ 208,-) maar hanteert een max. aantal km’s van 7500 km. Dat is mij wat te krap.
Citroklassiek: relatief duur (ik kom boven de € 280,- bij all risk…) en in het mailcontact blijven ze maar met procenten smijten terwijl ik toch echt vraag om concrete bedragen. Ook een nadeel dat ze uitgaan van een minimale cascowaarde van 6500 euro. Mijn GSA is getaxeerd op 4500 euro dus betaal ik voor 2000 euro’s aan cascopercentage te veel!
Emerpark: gunstig qua prijs (€ 180). Helder mailcontact in heuse euro’s. Zij hanteren ook geen minimale cascowaarde.
Wat zijn jullie (recente) ervaringen? Zijn er zaken in de voorwaarden waar ik extra op moet letten?
En zijn er nog andere aanraders?
Oh ja, Geeskje staat nu bij m’n ouders in de garage omdat de stallingsruimte die ik had gevonden vol staat met caravans
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Is het je officiele eerste auto of een tweede voor erbij? Ik heb mijn CX als eerste auto verzekerd bij GIO, all risk en max.20.000km per jaar. Prijs afhankelijk van je schadeverleden want de gewone bonus/malus regeling.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Check ook http://www.oldtimerstad.nl
Ik heb tot op heden goede ervaringen met hun opgedaan.
Ik heb goede ervaringen met Diks verzekeringen. Via http://www.diks.nl kun je eenvoudig een offerte vragen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’