6 van de 27
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Voorruit dubbelbeelden
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 22 oktober 2008 01:07 PM
  [ # 76 ]

De topic-titel is ok (hoe moet je anders weten waar het over gaat). Met een apart afgesloten draadje van 1 post met een opvallende titel en oproep tot stemming door iedereen kun je hier naartoe verwijzen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 22 oktober 2008 01:08 PM
  [ # 77 ]

Rolling Eyes

Niet nog een draadje hoor…

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 28 oktober 2008 06:23 PM
  [ # 78 ]

Wat is het stil aan het dubbelbeelden-front….... Sad

Nog even dit over reflectie (@karel):
Als het een vorm van verontreiniging (metaaldeeltjes) in de ruit is, heeft de stand van de ruit er inderdaad ook mee te maken.
Vergeleken met de (G)C4P-ruit zou een ruit die vlakker ligt er minder tot geen last van moeten hebben (de reflectie zit ongeveer op dezelfde plaats als het originele beeld) en een ruit die stijler staat zou de reflectie op een hoger punt moeten hebben (en dan zie je het ook niet, want dan is de afstand tussen de 2 lichtpunten groter of valt buiten de ruit).

Vorige week een stukje meegereden in een touringcar, die door de zijruiten ook dubbelbeelden gaf als je er schuin doorheen keek.
Daarentegen in een Renault Scenic (Saint-Gobain ruit) een geweldig helder beeld en slechts een piepkleine reflectie in de uiterste zijranden van de voorruit.

Ik blijf van mening, dat een ruit die een dusdanige afwijking vertoont dat een aantal rijders (ik heb nog geen idee hoeveel, gezien de poll-invulling), niet door een ruitenfabrikant geleverd zou mogen worden.
Opvallend is, dat ook een aantal rijders die de poll ingevuld hebben een Saint-Gobain ruit hebben en er géén last van hebben.

Is het voor Citroën Nederland nu echt zo moeilijk die rijders die last van dubbelbeelden hebben er vanaf te helpen?

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 28 oktober 2008 06:53 PM
  [ # 79 ]
Caysee schreef:

Opvallend is, dat ook een aantal rijders die de poll ingevuld hebben een Saint-Gobain ruit hebben en er géén last van hebben.

Dit wijst er mogelijks op dat het toch gaat om een beperkte serie van ruiten van Sain-Gobain die er last van hebben.
En ik moet eerlijk toegeven ; zonder dit forum wist ik niet eens dat ik dubbelbeelden had :
Bij aankoop van mijn wagen (maand mei) waren de dagen lang en in de zomermaanden rij je relatief minder in het donker. Naarmate de wintermaanden aanbraken, kreeg ik de indruk dat ik minder goed zag en dat ik stilaan mijn bril zou moeten laten aanpassen.
Ik wil maar zeggen dat er misschien mensen zijn die ook dubbelbeelden hebben, maar de link van het slechtere zicht met de ruit nog niet hebben gelegd.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 28 oktober 2008 07:19 PM
  [ # 80 ]
C4sohier schreef:

Bij aankoop van mijn wagen (maand mei) waren de dagen lang en in de zomermaanden rij je relatief minder in het donker. Naarmate de wintermaanden aanbraken, kreeg ik de indruk dat ik minder goed zag en dat ik stilaan mijn bril zou moeten laten aanpassen.

Ik kreeg mijn GC4P in september en heb vanaf de eerste dag dat ik er in reed ernstige last van dubbelbeelden gehad.
Mijn polariserende zonnebril helpt geweldig, maar in het donker wordt het wel “errug” Cool  donker….

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 28 oktober 2008 08:12 PM
  [ # 81 ]

Ik ben het eens dat het probleem het meest in het donker voorkomt maar herkennen jullie het beeld dat het soms lastig is om de nummerplaten te lezen van andere auto´s ?

Daar begon bij mij de twijfel.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 28 oktober 2008 11:35 PM
  [ # 82 ]
hbeck schreef:

Ik ben het eens dat het probleem het meest in het donker voorkomt maar herkennen jullie het beeld dat het soms lastig is om de nummerplaten te lezen van andere auto´s ?

Gezien de verdubbeling van beelden van retroflecterende zaken als kentekenplaten en bermpaaltjes kan ik me er iets bij voorstellen.
Zelf heb ik daar nog niet zo op gelet, maar ik denk dat mijn Xenon-lampen het effect wel verergeren.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 29 oktober 2008 11:41 AM
  [ # 83 ]
hbeck schreef:

Gezien het net dit probleem is dat bij mij zo’n 15 jaar geleden de aanleiding heeft gegeven om beginnen een bril te dragen, had ik nu niet direct de link gelegd met de voorruit van mijn GC4P, want dacht ik dat mijn zicht opnieuw achteruit ging ...

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 oktober 2008 01:11 PM
  [ # 84 ]
picasso77 schreef:

Ik heb er ook het meeste last van in de schemering of in het donker.
... boven de motorkap zwevende koplampen van tegenliggers, dubbele matrixborden boven de snelweg en de verplaatsende dubbele gloed van remlichten voor me ....
... bij fel zonlicht overdag verschillende auto’s een zwevende gloed boven het dak krijgen ...

Dat zijn precies de problemen die het rijden met de (G)C4P met een voorruit met dubbelbeelden zo onrustig maakt.
Helaas is het volgens Citroën Nederland “inherent aan de grote gebogen voorruit met de warmtewerende laag…” en lijken ze niet van plan via de autofabrikant (Citroën) richting ruitenfabrikant (Saint-Gobain) enige actie te ondernemen en diegenen die last hebben van dubbelbeelden tegemoet te komen Sad .

Profiel  

hbeck
> 900 berichten

Gepost: 29 oktober 2008 11:26 PM
  [ # 85 ]

Ik vind het antwoord van Citroen wel heel makkelijk (overigens, jij hebt wel antwoord en mijn vraag staat al ruim 2 week uit) maar mijn 407 (die echt een nog meer gebogen ruit heeft) had er geen last van.

Dat lijkt me allemaal wel een beetje erg makkelijk. Zijn er nog opties om gewoon eens een autoblad een vraag te stellen (autoweek of de auto kampioen ?). Ik heb de indruk dat we wellicht dan ook uit andere hoek meer antwoorden krijgen.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 30 oktober 2008 12:38 AM
  [ # 86 ]

Mijn C4 is ook van leaseplan…...............en ik heb GEEN last van dubbelbeelden.

Hier voor heb ik een tijdje Renault gereden (zgn voorloop auto) en die had er juist erg veel last van.

Ik ben even snel naar buiten gewandeld om te kijken naar het merk van mijn raam,en het merk is Saint Gobain.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  

Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 30 oktober 2008 12:51 PM
  [ # 87 ]

Ik zit ook bij LP. Als je steun nodig hebt ben ik wel beschikbaar.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 31 oktober 2008 05:47 PM
  [ # 88 ]
hbeck schreef:

Ik vind het antwoord van Citroen wel heel makkelijk (overigens, jij hebt wel antwoord en mijn vraag staat al ruim 2 week uit) maar mijn 407 (die echt een nog meer gebogen ruit heeft) had er geen last van.

Ik ben er al ruim een jaar mee bezig en wacht nog op antwoord op een brief met andere argumenten.
Mogelijk dat ik daarna zowel via de pers als een advocaat iets ga doen.

Profiel  

hbeck
> 900 berichten

Gepost: 01 november 2008 01:56 AM
  [ # 89 ]

Tja, ik denk dat publiciteit zoeken beter zou werken.

Radar ? Autoweek ? Consumentenbond ?

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 01 november 2008 02:31 AM
  [ # 90 ]

De bovenste rand van de voorruit van mijn Evasion geeft trouwens ook dubbelbeelden, ontdekte ik vanavond. Je moet er ook niet op gaan letten…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

6 van de 27
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook