3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Koukleumen in de file?
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 23 november 2007 04:10 PM
  [ # 31 ]
ambijajance schreef:

Dat probleem heb ik nooit gehad, niet bij mn Focus en niet bij mn huidige GC4P

Lijken mij aardig nieuwe en droge auto’s, wacht maar tot je 10 jaar of ouder gaat rijden Sad  Sad

tja, meestal heb ik mn auto al verkocht voor ie 10 jaar oud is Wink. Zo was het toch bij Focus (6 jaar oud). Heb wel met een Ford courier (zo’n vierkant bakje, in de trend van citroen express) met meer dan 400000 km gereden voor een jaartje, en eerlijk gezegd had ik het probleem daar ook niet mee, ondanks de leeftijd van ergens rond de 13 jaar, moet wel zeggen dat ik wacht tot de ruit helemaal ontwasemd is, ik begin niet te rijden als de helft nog beslagen is, dan heb je inderdaad zoals GrandPicasso zegt, enkel nog een spiekgaatje. search

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 23 november 2007 11:55 PM
  [ # 32 ]
ambijajance schreef:

Inderdaad onbegrijpelijk met welk zicht mensen soms wegrijden.

Het gebeurt mij vaak dat ik alles schoon heb en eenmaal weggereden alles voor je neus weer dichtslaat, en daar ben ik niet uniek in denk ik. Dan is het maar een beetje de vraag of je er verstandig aan doet om ‘m zomaar plompverloren midden op straat stil te zetten….

Je kan ook iets eerder naar de kant vóór alles weer dicht zit….toch? Wink

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 13 december 2007 12:46 PM
  [ # 33 ]

Even over ijskrabbers…

Ik heb bij mijn vorige auto serieus last gehad van krassen op de voorruit door éénmaal de ijskrabber te gebruiken. Hoewel er zeker weten geen zand of zo tussen zat, ontstonden er krassen die na 2 jaar nog steeds zichtbaar waren. Probleem was alleen op te lossen door de auto total loss te rijden Wink

Maar nu de vraag: loop ik dit risico ook bij mijn nieuwe GC4P? Zit er tegenwoordig een soort folie / coating op een voorruit die veel minder hard is dan gewoon glas? (Volgens mij hebben we een glas expert op dit forum…)

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 13 december 2007 11:45 PM
  [ # 34 ]
Casey schreef:

Even over ijskrabbers…

Ik heb bij mijn vorige auto serieus last gehad van krassen op de voorruit door éénmaal de ijskrabber te gebruiken. Hoewel er zeker weten geen zand of zo tussen zat, ontstonden er krassen die na 2 jaar nog steeds zichtbaar waren. Probleem was alleen op te lossen door de auto total loss te rijden Wink

Heb hetzelfde gehad bij de auto van mijn vrouw. Bij laagstaande zon zie je dan zeer duidelijk de krasjes, in voor- en achterruit.  Wat steenslag in combinatie met Carglass en zelf nog wat duwen op de inslag tot er een barst van boven tot onder in de ruit zat, heeft het probleem opgelost. Total loss is dus niet echt nodig, maar wel cool van jou Cool !

Casey schreef:

loop ik dit risico ook bij mijn nieuwe GC4P? Zit er tegenwoordig een soort folie / coating op een voorruit die veel minder hard is dan gewoon glas?

Zit die coating niet tussen de glaslagen ?
In elk geval : sedert het voorval bij de ruit van mijn vrouw, komt er geen krabber meer aan de ruit. Een plastic kaart (type bankkaart) doet het werk zonder problemen.

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 14 december 2007 01:27 AM
  [ # 35 ]

Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar ga gerust vanuit dat er een zonwerende cotaing op de “binnenzijde” van de buitenste ruit aan de voorzijde zit. M.a.w. je komt er met je krabber niet bij Wink

zie ook mijn reactie op pagina 9 van item “dubbelbeelden”.

Een coating op de buitenste postitie zou mijns inziens leiden tot het meest bediscuseerde item op dit forum argue

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 26 juni 2008 12:17 PM
  [ # 36 ]

Na het vervangen van mijn voorruit wegens steenslag heeft een insect zich te pletter gevlogen, met als gevolg een dikke klodder op de voorruit.
Toen ik na de (lange) rit deze wilde verwijderen was hij dermate ingedroogd dat dat niet echt lukte. Ik heb daarna voorzichtig geprobeerd de troep met de ijskrabber te verwijderen, met als gevolg kleine krasjes.
Dit mag toch eigenlijk niet kunnen! De ‘oude’ ruit heb ik meerdere malen van ijs ontdaan met dezelfde krabber, zonder problemen. Beide ruiten zijn van Saint-Gobain.

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 26 juni 2008 12:42 PM
  [ # 37 ]
Sparks schreef:

Na het vervangen van mijn voorruit wegens steenslag heeft een insect zich te pletter gevlogen, met als gevolg een dikke klodder op de voorruit.
Toen ik na de (lange) rit deze wilde verwijderen was hij dermate ingedroogd dat dat niet echt lukte. Ik heb daarna voorzichtig geprobeerd de troep met de ijskrabber te verwijderen, met als gevolg kleine krasjes.
Dit mag toch eigenlijk niet kunnen! De ‘oude’ ruit heb ik meerdere malen van ijs ontdaan met dezelfde krabber, zonder problemen. Beide ruiten zijn van Saint-Gobain.

Vliegen en muggen verwijder ik altijd tijdens het autowassen met een oude panty van vrouwlief Laughing . Je veegt het er zo af en het laat geen krassen achter.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 26 juni 2008 03:39 PM
  [ # 38 ]

Gouden tip! Alleen…... mijn vrouw draagt geen panty Confused

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 26 juni 2008 03:50 PM
  [ # 39 ]
Sparks schreef:

Gouden tip! Alleen…... mijn vrouw draagt geen panty Confused

Vraag je die van je buurvrouw toch! Of van je schoonmoeder? haha
Wel eerst laten wassen hè!

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 26 juni 2008 04:07 PM
  [ # 40 ]

Vooral vervelende maar ook een hele vreemde resultaat, Sparks!

De krassen bij het ijskrabben komen namelijk als gevolg van vuil (lees zandkorrel in de sneeuw) en niet door plastic krabber. Hij is namelijk zachter als glas van de ruit. Ik kan me eigenlijk niet indenken dat een insekt zo hard als zand kan worden, ook niet na het indrogen. Wat evt. wel het geval was, is dat er bij het indrogen vuiligheid van een andere oorzaak achter bleef of dat de krabber niet helemaal schoon was.

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 30 oktober 2008 02:17 AM
  [ # 41 ]

zelfde mening, vlieg/mug met zand en je gaat ervoor zoals je gemerkt hebt. Je sproeit dan ook veel te weinig, kijk maar eens wat er op je koplampen zit oid, en dan merk je zand etc…..
Je komt savonds aan, even sproeien als je bijna thuis bent, en je hebt een schone ruit.
Krabber gebruiken van messing, is zachter dan kunstof, en bij beschadiging niet meer gebruiken! dat doe je toch ook niet met je Gilette-Wilkinson?
En krant en karton? wat een feest de volgende dag bij nachtvorst met zeedampen hier….
Dan kan je echt de hamerboor met beitel erbij gaan halen…..

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 30 oktober 2008 10:17 AM
  [ # 42 ]

Toch leuk dat dit draadje op de eerste krab-ochtend van 2008 weer tevoorschijn komt….

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7816
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 oktober 2008 10:51 AM
  [ # 43 ]

Ik heb veruit de beste methode om de auto moeiteloos ijsvrij te maken ‘s ochtends vroeg. Ik pak de fiets en laat die auto lekker staan, en als ik ‘s middags weer thuiskom is ‘ie prachtig ijsvrij Laughing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
stevenvw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 07-10-2008

Gepost: 30 oktober 2008 01:53 PM
  [ # 44 ]

Dat hele airco-om-je-ruit-te-ontwasemen-verhaal komt eigenlijk door het feit dat de airco de lucht ook droogt, en die droge lucht zodoende meer vocht op kan nemen, vocht in de vorm van wasem ....

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 02 november 2008 02:28 AM
  [ # 45 ]

Als het vriest, doet de airco het ook niet hoor….
Is beveiligd, dus heeft geen zin.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook