Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Maar dan heb je het over continu trillen als er onbalans in de banden zit. Hier is het zo dat het begint een beetje en wordt steeds erger. Je rijdt dan door een bocht en houdt het weer op. Ga je dan weer door een bocht komt het weer terug. Zo gaat het af en aan. In extreem geval zie je het stuur behoorlijk trillen. Doordat het niet altijd gebeurt zal de dealer te snel aangeven dat het goed is.
Soweiso vindt ik dat als je auto onbalans heeft in de banden dat ze alle banden moeten doen en niet alleen voor. Dus je bandenboer heeft wel een punt.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nee niet continu trillen, zoals ik zei, boven de 100 km/u, en in mijn geval bij ong 120-130. Ik verzuimde te vertellen dat mijn achterbanden niet heel erg rond meer waren (zoals hier ook al eens is voorgesteld) en deze heb ik ook (door goeie gebruikte banden) laten vervangen.
Mijn advies: ga eens naar een andere garage ipv je dealer. Als deze al niet onderkent dat íe trilt zal íe ook zijn best niet doen om het op te lossen. Als je remmen slepen zal dat ook best kunnen bijdragen aan getril en narigheid. Ik ben laatst bij Citroen Veldma in Groningen geweest bij een XM sleuteldag, dat leek een geschikte garage. En anders zoek je een eenmansgarage met verstand van zaken of een goeie bandenboer. Blijf niet leuren bij een garage die je niet wil/kan helpen, je garantie zit er toch al op, wegwezen. Je geschil vecht je maar uit via Citroen Nederland oid.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik heb nog een jaar garantie dus ik ga net zo lang door tot ze gek van me worden of dat het opgelost is. Dat met die aanlopende remmen zeg je wel wat. Dat zou ook zomaar kunnen. Ik ga dat zeker aankaarten. De kans is nu ook erg klein dat ik na de garantie periode nog naar de dealer ga, iets wat ik wel van plan was maar op deze manier echt niet meer.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Peteryed schreef:Ik heb nog een jaar garantie dus ik ga net zo lang door tot ze gek van me worden of dat het opgelost is. Dat met die aanlopende remmen zeg je wel wat. Dat zou ook zomaar kunnen. Ik ga dat zeker aankaarten. De kans is nu ook erg klein dat ik na de garantie periode nog naar de dealer ga, iets wat ik wel van plan was maar op deze manier echt niet meer.
Oh, ik begreep dat je geen garantie meer had, maar in het geval banden zou ik toch even naar een expert gaan, zoveel kan dat niet kosten en levert waarschijnlijk nog wat op ook aan brandstof en bandenslijtage kosten. Dan overleg je de rekening maar aan de dealer
EDIT: oh ja, denk ook eens aan de mogelijkheid van kromme remschijven, als je remmen slepen….
Nogmaals:
is een standaard C4-PEUG307 kwaal, ligt aan de L vormige ophanging ipv de V vormige ophanging, zodra je ophanging van je veerpoot slecht is, ben je klaar. Komt ook iedere keer weer terug.
Trillende C4, citro forum 15 pagina’s, duitse c4 forum meer dan 18 pagina’s.
Krijg zelfs te horen via de importeur en dealer in adamzo,“meneer u mag ook maar 120 in Nederland”
Zeer hinderlijk, heb nu 4 jaar C4 ervaring in 2 vershillende auto;s beide HDI’s en is echt onder de maat.
Dus gewoon een defect, speling ofzo, wat geconstateerd moet kunnen worden en dus verholpen?
Ich bin ein Breaker
waterman771 schreef:karel schreef:Weg met dat ding; een auto met trillingen is een gebed zonder end.
Heerlijk genuanceerde en goed onderbouwde opmerking weer ?
Waarom moet alles toch altijd zo nodig onderbouwd zijn?
Dit lijkt me een redelijk logische emotionele kreet en dus niks mis mee.
ZX 1.4 break ‘95
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
daaristieweer,wiedurft schreef:Nogmaals:
is een standaard C4-PEUG307 kwaal, ligt aan de L vormige ophanging ipv de V vormige ophanging, zodra je ophanging van je veerpoot slecht is, ben je klaar. Komt ook iedere keer weer terug.
Trillende C4, citro forum 15 pagina’s, duitse c4 forum meer dan 18 pagina’s.
Krijg zelfs te horen via de importeur en dealer in adamzo,“meneer u mag ook maar 120 in Nederland”Zeer hinderlijk, heb nu 4 jaar C4 ervaring in 2 vershillende auto;s beide HDI’s en is echt onder de maat.
Het moet toch niet gekker worden…Zo’n uitspraak verwacht je bv van melige collegas, niet van de importeur. Naar de hoogste instantie met zo’n uitspraak..
EDIT (wie is dat eigenlijk ??)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
edit wie is dit eigenlijk?
iemand die ook problemen hebt met dit model auto. Krijg hem verplicht van de werkgever (lease), rijd hem dus ook niet prive omdat dit niet de auto is waar ik blij van wordt. IS inmiddels de 2e.
Ben aardig citro minded, bx16vmk1 voor erbij, ma in een cx 25gti turbo2, ook leuk, maar hiermee slaan ze de plank mis.
Kijk eerst maar eens op eerdergenoemde forums, en oordeel dan.
Recht is recht en krom is, idd niet goed te maken bij citroen.(en ook bij Peugeot).
Rijd aardig door, en dat kan ook, anders maken ze de diesels wel met 80 pk! Ford Focus Wagon van mijn vriendin, niets te klagen in precies dezelfde prijsklasse maar dan wel in een veel luxere titanium uitvoering.(zelfde psa blok)
HET KAN DUS WEL.
Wat wil je weten?
Komt dit bekend voor bij topic starter.
-Na flauwe bocht op snelweg, begint stuur te trillen
-Na inhaalmanouvre begint stuur te trillen.
-Na invoegen en gas op constante waarde begint stuur te trillen.
-Na gas afnemen door ander bestuurder begint stuur te trillen.
-Tijdens hard optrekken en bij overschakelen begint stuur te trillen.
En als je dan nog wat wil weten: Als je je auto 3 wkn kwijt bent geweest aan de garage(Adam zo) en je gaat daarna net als ik zaterdagochtend naar Italie en er word vrijdag op je hart gedrukt dat de auto niet meer trilt,d an ben je echt pissig…....... voor heen en terug reis 3200 km…....
Nog iets?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
daaristieweer,wiedurft schreef:edit wie is dit eigenlijk?
iemand die ook problemen hebt met dit model auto.
....Nog iets?
Nee, nee, ik bedoelde wie de hogere instantie is bij wie je met klachten over de importeur terecht kunt.
De uitspraak over 120 km/uur is natuurlijk een onvergevelijke als je als klant met een niet deugende auto opgescheept zit, en je kennelijk als zeur weggezet word door je dealer/importeur….
Dan wordt het tijd die importeur eens door een hogere instantie op de vingers te laten tikken…..
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
daaristieweer,wiedurft schreef:
......Wat wil je weten?
Komt dit bekend voor bij topic starter.
-Na flauwe bocht op snelweg, begint stuur te trillen
-Na inhaalmanouvre begint stuur te trillen.
-Na invoegen en gas op constante waarde begint stuur te trillen.
-Na gas afnemen door ander bestuurder begint stuur te trillen.
-Tijdens hard optrekken en bij overschakelen begint stuur te trillen.
..............
Kan je niet beter opschrijven wanneer je stuur niet trilt ?
En wat bedoel je met de zin over de “andere bestuurder” ?
En kan je als leaser niet eens naar een andere garage dan je dealer ?
En een ma in een CX turbo is zeker leuk…..beter dan een ma achter een rollator…
J.H.meijndert schreef:waterman771 schreef:karel schreef:Weg met dat ding; een auto met trillingen is een gebed zonder end.
Heerlijk genuanceerde en goed onderbouwde opmerking weer
Waarom moet alles toch altijd zo nodig onderbouwd zijn?
Dit lijkt me een redelijk logische emotionele kreet en dus niks mis mee.
Bedankt voor je bijval.
Ik was zeker niet emotioneel maar ben ervaringsdeskundige…
Ik was zo’n sukkel die zijn halve hebben en houwen heeft uitgegeven aan het trillingsvrij krijgen van een auto die daar geen zin in had.
Ich bin ein Breaker
Overigens zakt mijn broek af van opmerkingen van een dealer dat je in NL toch maar 120 mag. Alsof zo’n figuur bepaalt waar jij allemaal mag rijden met je auto!
Zo’n garage is onprofessionaliteit te verwijten en dient op rapport bij de importeur te gaan.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
karel schreef:Overigens zakt mijn broek af van opmerkingen van een dealer dat je in NL toch maar 120 mag. Alsof zo’n figuur bepaalt waar jij allemaal mag rijden met je auto!
Zo’n garage is onprofessionaliteit te verwijten en dient op rapport bij de importeur te gaan.
Ik heb begrepen dat het de importeur was die dat zei