Veel voorkomend euvel (zo las ik hier): een door zon verweerde en gescheurde bovenkant van stoelen en bank. Om verder scheuren te voorkomen (en ter verhoging van het visueel genot…) wil ik nu stoelhoezen aanschaffen.
Maar welke? Ik weet dat je ze (nagenoeg) op maat kunt laten maken bij de automaterialenboer, maar dat gaat m’n budget nu net iets te boven. Op naar Halfords of Conrad.nl dus. Of iets/ergens anders? Welke passen het best? En kloppen een beetje bij een GS/A, dus geen schreeuwerige kleuren of bonte figuren. Tips, voorbeelden, wijze raad - alles is welkom!
ooit: Acadyane, Visa, ZX, BX 16 ‘92, 2CV6 ‘81, GS/A Pallas ‘81, XM 2.0 CT Turbo ‘94, XM 2.0i 16V SX ‘95, Saxo 1.1 SX ‘97, BX 14 RE ‘86, Ami 8 Break ‘75, AX 1.1 Spot ‘95, Xantia 1.8 16V ‘00, Saxo 1.1 ‘00
heden: 2CV6 ‘83, Xantia 1.8 16V ‘98, C3 ‘15
helaas denk ook aan de stukken naast de achterbank
er is niets meer te koop dus zal een bekleder aan het werk moeten
de citroen-liefhebber
Re: Stoelhoezen
hoi, ik heb voor mijn voorstoelen (groen stof) op Citromobile gewoon DS stof per meter gekocht, daarna samen iemand die handig is met een naaimachine eerst een patroon gemaakt ahv een ‘sloopstoel’ en daarna stoelhoezen gemaakt.
Kost wat tijd, maar een perfect resultaat, daar kan geen standaard hoes aan tippen.
Nou had ik het geluk dat mijn stof nog gemaakt wordt voor de DS
gr ruud