Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
ik zag laatst onder me auto op het reserve wiel staan dat die band een 165 is op staal.
uhm nu heb ik lm met 185 eromheen, als ik een lekke band krijg passen die bouten dan wel? Anders gooi ik die reservewiel eronderweg want het is dan onzinnig gewicht en die band is ook evenoud als de auto heb ik het idee.
Totaal aantal Berichten: 7779
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Originele Citroenvelgen zouden nog wel eens platte bouten kunnen hebben. De meeste aftermarketvelgen hebben conische bouten, die ook met stalen velgen bruikbaar zijn.
Als je het zeker wilt weten zou ik er even een boutje uitdraaien, ben je er zo achter
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heb zelf nog de standaard wielen onder mijn Aura, 185 breed. Reservewiel is ook 165. Dat is geloof ik bij alle ZXen zo. Scheelt weer ruimte
Ik heb ook conische bouten en dat past prima op het reservewiel. Denk niet dat het bij jou anders is.
Haal anders ergens zo’n el cheapo band voor je reservewiel, niets vervelender dan ergens staan met een lekke band en je niet meer verder kunt.
- AX GT injection ph1
DigiDaan schreef:Originele Citroenvelgen zouden nog wel eens platte bouten kunnen hebben. De meeste aftermarketvelgen hebben conische bouten, die ook met stalen velgen bruikbaar zijn.
Als je het zeker wilt weten zou ik er even een boutje uitdraaien, ben je er zo achter
ik heb dus standaard lm dr onder volcane wieltjes. ( Geen wieldoppen wat idereen denkt )
mja die bouten moeten een ronde onderkant hebbe ofzo?
by mijn bx die ik gehad heb was met LM en reserve wiel het probleem da je andere bouten moest hebben.[
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
reservewiel heb je in 2 soorten. Gewoon standaard velg hier horen conische standaard bouten in. Gooi er 4 in een zakje in je rechtervak bij je gereedschap
Versie 2 heeft opgelaste ringen, hier passen de platte LM bouten in. Dit heeft ook met je lengte van je bout te maken.
Overigens als je nog een reservewiel nodig hebt.. PB mij maar ligt nog genoeg in hok.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- AX GT injection ph1
moah ik heb wel reservewiel ding heeft alleen geen opgelaste dingen.. en mijn bouten hebben ronde kopjes erop…