15 van de 42
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Evans Gti Turbo: laadstroomlampje kuren?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 oktober 2008 01:26 AM
  [ # 211 ]

Die ben ik niet vergeten, maar dat hielp ook niet. Nu eerst de bdp sensoren zelf maar eens checken….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 oktober 2008 11:50 PM
  [ # 212 ]

nouja!

Nadat ik de stekers van de beide bobines weer had terug geplaatst na ze zondag bij het slepen eraf gehaald te hebben, starte het “kreng” (liefkozend bedoeld hoor) weer als vanouds. De problemen met de ruitenwisser waren ook spontaan verdwenen…..

Wat zal het volgende zijn…..?

Ach we wachten maar af Smile

Ik heb in ieder geval vandaag een reserve draadboom opgehaald bij een mede cx turbo liefhebber. Die overigens al eerder de GtiT 1 met intercooler-modificatie heeft uitgevoerd…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 oktober 2008 08:39 PM
  [ # 213 ]

Ik weet in ieder geval te vermelden dat het momenteel niet zo geweldig gaat met het thermocontact van Evan’s GtiT… volgens mij staat ie nu vlakbij Leidschendam te wachten totdat z’n broer KVS brengt…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 oktober 2008 08:45 PM
  [ # 214 ]

Jij hebt hem zien staan, bent daar met 207 voorbij gescheurd en zit nu lekker thuis?

Vriendelijk.

En mag je oude avatar terug? Die vind ik mooier.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 oktober 2008 08:51 PM
  [ # 215 ]

Ha, eindelijk commentaar op mijn avatar. Wat je toch al niet moet doen om opmerkingen te veroorzaken. Ik denk niet dat ik de oude terug zet. Er moet eerst tenminste een iemand zeggen dat het onverantwoord is om 207 te rijden met een 20 jaar oude auto. En dan doe ik weer een andere avatar denk ik.

Hij dacht toen ik hem ‘t laatst zag, in Oegstgeest ergens dat ie het wel zou halen. N.a.v. mijn sms’je of ie ‘t gehaald had melde ie dat ie op KVS stond te wachten onderaan de A44.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 oktober 2008 08:53 PM
  [ # 216 ]
sans-pareil schreef:

Ha, eindelijk commentaar op mijn avatar. Wat je toch al niet moet doen om opmerkingen te veroorzaken. Ik denk niet dat ik de oude terug zet. Er moet eerst tenminste een iemand zeggen dat het onverantwoord is om 207 te rijden met een 20 jaar oude auto. En dan doe ik weer een andere avatar denk ik.

Hij dacht toen ik hem ‘t laatst zag, in Oegstgeest ergens dat ie het wel zou halen. N.a.v. mijn sms’je of ie ‘t gehaald had melde ie dat ie op KVS stond te wachten onderaan de A44.

Aha, jullie hebben contact…

Ik ben denk ik niet de aangewezen persoon om te zeggen dat je met zo’n oude auto niet zo hard moet rijden. Maar dat is allemaal off topic. Het wachten is nu op Evan.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 oktober 2008 09:43 PM
  [ # 217 ]

Evan aan aarde,
is weer veilig geland…..

dat gas om op te koken is meen ik sinds vandaag te kunnen weerleggen.
Op benzine lukt het ook prima! De koelvloeistof (wat er nog van over was) van mijn GTiT kan dat met de beste wil van de wereld niet meer ontkennen.

Ik denk dat het een samenloop van 2 zaken was: 1 ik schonk al enige tijd geen aandacht meer aan het lampje van het kvs niveau omdat de contacten van de sensor op het expansievat zodanig waren geoxideerd dat het geval niets meer deed.
2: het thermocontact op de radiator is nu overleden.

overigens is het volstrekt onverantwoord met een 20 jaar oude auto zo hard te rijden, mag er nu een andere avatar S.P.?

In de tussentijd dat ik stond te wachten heb ik de bewuste contacten maar schoon gekrabt. De vinnen zijn op de goedkope manier weer aan de praat geholpen. met een draadje. Zal binnenkort nog ook even een nieuw thermocontact gaan halen. Een bus contactspray behoort nu al enige tijd tot de standaarduitrusiting van deze wagen….

Ik merkte net dat TRXen van zo veel jaar oud ook niet echt jedat zijn…. Bij de bekende bocht in de weg van Wassenaar naar Voorschoten brak de GTiT met 80 km/h toch echt duidelijk uit.

overigens meteen maar even hE15 getankt.. Eens kijken of de GTiT beter loopt met “biosuper”.

De startproblemen denk ik voorlopig te kunnen herleiden op de 2 relais rechtsvoor in de neus.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 oktober 2008 10:07 PM
  [ # 218 ]

Ik weet niet of andere GtiT rijders wel mogen zeggen dat zo hard rijden met een 20 jaar oude auto onverantwoord is. Daar moet ik even over na denken. Ik denk dat het noodzakelijk is dat iemand het serieus bedoelt. Weet het nog niet.

Maar goed, ga je op maandag weer met de GtiT?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 oktober 2008 10:11 PM
  [ # 219 ]

nee, want de weg van L’dam naar leiden is met de auto via n44 of a4 en met de brommer nog wel tussendoor mogelijk…..

Ik heb nog nooit 200 gereden overigens Smile Helpt ‘t als ik het zeg terwijl ik in mijn ami8 rijd?

je rijdt echter wel gauw te snel met zo’n ding…
Laughing

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 november 2008 03:29 PM
  [ # 220 ]

heee toch een andere avatar SP!

Gisteren de interieurverlichting gemaakt en de plip uit de donor prestige aangebracht. Die werkt. De ontvangermodule zit dus bovenin je hemel.
Koppeling gesteld. Dat hielp wel. Vooral voor het 1e verzet.

Op het verlanglijstje staan nu nog 4 viton ringen voor bij het kleppendeksel, termostaat, nieuwe koelslangh van warmtewisselaar naar? (moet ik even kijken), thermocontact.

En natuurlijk een dumpvalve icm PBV. Even sparen dus.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 06 november 2008 04:41 PM
  [ # 221 ]

thermocantact zit er in, thermostaat is aanwezig. Nu maar weer de accu opladen want die is alweer leeg. VOlgens mij heeft de binnenverlichting 3 dagen aangestaan….. 

morgen wat groot onderhoud: kleppen stellen en bougies vervangen, kables doormeten en intercooler inbouwen Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 november 2008 08:07 PM
  [ # 222 ]

Tussenkoeler zit er in. Viel allemaal een beetje tegen om goed erop te krijgen. Turbohuis een 180 graden gedraaid.
2 van de 3 slangen hadden een scheur.
Alleen die kleine bocht van buis naar koeler was nog goed. De van de turbo komt en op de buis aansluit had in de laatste bocht een scheur en de grote slang naar inlaatspruitstuk was bovenin helemaal niet te redden.

De slang die bij T2 van de turbo komt past niet op de T1 turbo. Daar dus wat gedaan met mofjes en klemmen.
De bocht bij inlaatspruitstuk van de slang afgezaagd. Tevens de aluminium kromme buis die daar normaal zit doorgezaagd en in de zwarte slang die van de tussenkoeler afkomt geschoven.

Morgen maar de kleppen stellen en de rest terug bouwen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 november 2008 04:32 PM
  [ # 223 ]

het beestje loopt weer, nadat de intercooler er weer op zat, gisteren dan maar de kleppen gesteld. 2 inlaatkleppen stonden te ruim, terwijl 2 uitlaatkleppen een beetje strak stonden. De bougies (NGK, zagen er nog goed uit) maar van elektrodeafstand .5 naar .8 gezet. Hetgeen wel scheelt in starten en stationairloop.

Het intercoolergebeun heeft in ieder geval geen negatief resultaat opgeleverd. Ik verlies geen druk in het inlaattraject en de motor doet er wat langer over om warm te worden, hetgeen te verklaren is door koelere lucht in de inlaat.

Als aanhangertrekker is zo’n GTiT ook prima, je merkt nauwelijks verschil.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 november 2008 10:55 AM
  [ # 224 ]

Het is eigenlijk wel jammer dat geen acceleratietijden zijn gemeten voor de aanpassing, dan zouden we het verschil kunnen zien. Een 0-100 tijd en een 80-120 tijd met en zonder intercooler was wel erg interessant geweest.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 november 2008 08:41 PM
  [ # 225 ]

Ja dat zou zeker interesant zijn Wink

Toch maar weer even er onder vandaan schroeven Laughing

Profiel  
 
 
15 van de 42
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook