ik heb al diverse tanks herstelt.
maar dat geklieder met water is nie nodig.
tank uitbouwen.
tank leegmaken.
vlotter en eventueel de pomp uitbouwen.
tank controleren op leeg zijn!.
dan even een uurtje uit laten dampen,, bedoeld om de restanten te laten verdampen.
dan met brandblusser (co2 en of argon ) (argon is corrosief dus bij voorkeur die niet gebruiken)
GEEN POEDERBLUSSER gebruiken.
even (2 tot 4 seconden ) in 1 van de openingen blazen met de blusser.
vervolgens lekkage herstellen.
en tank na inbouwen VOLLEDIG aftanken.
dit om restanten van argongas volledig uit de tank te krijgen.
viola klaar is Peter..was het toch?
greets van wupke: PS,, werken met brandbare stoffen en dergelijke vereisen altijd voorzichtigheid, en voorzorgsmaatregelen..
zorg dus dat je een werkende en deugdelijk brandblusser ten alle tijde onder handbereik hebt.
en een emmer met koud water, mocht je jezelf verbranden..
Collega’s,
Bedankt voor de tips! Vandaag gaat de dame richting apk station, en vervolgens is het wachten op de toto uitslagen….. oftwel afkeuringspuntjes, want ik vrees dat die er wel kunnen zijn. Maar voor het zover is eerst genieten van de heenrit
Als de dame terug is, eerst kijken of hulpluchtklep werkt of niet (altijd wat met die ie modellen), en dan eens kijken of ik de dame zo in de garage kan krijgen dat ik de tank er makkelijk uit kan krijgen, want zonder tank rijdt de dame ook voor geen meter..
Pas las de tank er uit is, kan ik echt zien of die lekt, of dat het brandstof slurpen ergens anders vandaan komt. Zolang er geen nattigheid onder de dame ligt, verdenk ik het verdampings/ontluchtings deel van verlies van het ksotbare sap, en natuurlijk is de afstelling ook nog niet goed, dus dat kost vast ook wel wat extra super…
Zodra ik het er aan toe heb, zal ik het tankverhaal er ook bij zetten. Wie nog een ie tank in de aanbieding heeft, mag een pbeetje sturen!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
1 op de hoeveel rijdt ze nu dan petur?
Mijn2300 rijdt op benzine 1 op 7,....
Schoef eerst de deksel boven je tank eens los en inspecteer daar in voordat je besluit die oeverloze k*t klus aan te vangen om de tank te verwijderen.
Check ook op lekkage in de linker balk ( pomp en filter, en retourleidingen)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hallo allemaal,
Zo, de rit naar de apk zit erop. De dame mag daar een tijdje overnachten, ik hoop deze week te horen welke problemen er de kop op hebben gestoken. De rit zelf verliep goed, alleen is de sensor op het luchtfilter voor het gemak er maar vanaf gehaald, anders start de dame echt niet goed met koude motor. Schakelen deze rit niet echt met veel problemen, alleen terug van 3 naar 4 wordt er nog niet goed ontkoppeld, maar tijdens opschakelen geen probleem, eindelijk eens bijna schokloos zoeven.
Enige nadeel voor andere weggebruikers, het optrekken gaat niet zo vlotjes als de andere moderne blikmisbruiker wenselijk acht. Da’s dan jammer voor hun, moeten ze dame’s ook maar eens als een echte dame behandelen.
Eerste apk-punt onderweg al gevonden. Ruitenwisser blijft in de laagste stand hangen, en de sproeier werkte ook nog niet tijdens het rijden (gisteren wel, maar daar heb je nu niks aan). Ook het plaatwerk rechts achter is niet meer apk-waardig. Een stuk plamuur steekt zover naar buiten, dat je een passant ermee open kunt snijden, en dat mag niet….. Plasmuur eraf, ducktape erop, en klaar. Vervangd spatbord zit in de voorbewerking, dus dat moet ook snel klaar gemaakt worden.
Tsja, en verder is het afwachten. Echter, na de rit van vanmiddag verwacht ik weinig echte problemen, of het zou roestschade moeten zijn, danwel de remmerij…... Maar goed, dat zien we wel
Wat betreft de tank, daar kom ik nog op terug als de dame weer apk klaar is. De expert bij wie de dame nu is zal ook eens kijken naar eventuele benzinelekkage, en als ie niks kan vinden, gaat de bank eruit, en zal ik eens goed kijken achteronder.
MVG, Peter
BTW, verbuik is nu zo’n beetje 1 op 5…..
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Hallo allemaal…...
De uitslag van de APK jury was 0 points
Afstelling koplampen deugde niet, er moet een lampje vervangen worden, en er was nog een klein knulligheidje, dus na wat kleine handtastelijkheden zal er een apk op gezet mogen worden :51
Echter de remmen…. een drama. Niet slecht genoeg voor apk afkeur, maar de garagist had hetzelfde idee als wat ik had, het kan veel beter. Probleem 1 zit in de achterremmen. Eentje is in het verleden wel gereviseerd, de andere geheel niet….. Dus verschil van 29%, 30 schijnt de grens te zijn…
Verder lijken de voorremmen ook vet te zijn, maar ik heb zelf al aangegeven dat ik een oude lekkage bij de HD pomp hiervan verdenk. Worden dus ook schoongemaakt dan wel vervangen. Zoals gezegd, niet noodzakelijk voor de apk, maar ik wil dat mijn dame wel remt zoals het een godin betaamt. Dat zal wel wennen worden de eerste rit….. als ik haar te gauw op de teentjes trap
En dan de tank….... Ik zal zodra de apk erop zit en de dame thiis staat de bank eruit halen, en de tank bekijken. Met een camera erbij, kan ik de foto’s als illustratie gebruiken bij deze vraag.
Is nog even afwachten dus. Weet nog niet precies hoe ik de klus ga klaren mbt solderen, want om nou te gaan lopen klooien met een blusser…. grote kans dat er meer argon in de lucht verdwijan als in de tank, dan is geod doosrpeolen met water en ventileren naar mijn idee een prettiger optie. Na solderen kijken of de zaak dicht zit, en dan water eruit, de zaak laten drogen in de zon, terugplaatsen benzine erin en ruiken maar.
Echter, vooraf zal ik nog eens het hele brandstofleiding traject goed proberen an te lopen, want dit is een klus waar ik ook niet echt op zit te wachten.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
als je gaat solderen zou IK geen water in de tank willen hebben.
immers om voor een goede hechting te zorgen moet het MATERIAAL goed verhit worden.
en aangezien ik las dat je het water IN de tank laat, kan je het dus wel vergeten om warmte IN het materiaal te krijgen.
ti’s maar een opmerking, dus houd daar ff rekening mee. anders soldeer je jezelf kwijt maar hecht het niet.
greets van wupke.
Hoi wupke,
klopt als een bus. Als de tank vol zit met water, kook je gewoon het water, ent egen die tijd is mijn brandertje allang leeg.
Echter, om de dampen eruit te krijgen lijkt me spoelen met water goed genoeg, dan goed laten drogen, en dna maar een snuffelen of er nog benzine te ruiken is.
Wat betreft de hechting van de soldeer, daar had ik al problemen mee met de kachel zelf, dus dat moet nu ook beter.
wordt nog vervolgd..
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
ik heb zelf de truuk uitgehaald van de loodgieter.
je heb namelijk diverse soorten tin..
of beter soldeertin.
als ik jou klusje zou moeten doen, zou ik even langs de lokale loodgieter gaan.
die jongens solderen veel en vaak van koper tot weet ik veel.
anderzijds kan je ook opteren voor hardsoldeer, dit is ook met de brander te doen, maar je materiaal moet wel heter dan met gewoon solderen.
beide materialen haal ikzelf hier bij de lokale loodgieter/ instaltiebedrijf.
groetjes van wuppie.en succes..
Jippie! De apk zit erop!
Echter…. de dame staat nog bij de garagist…...... last van enige incontinentie…... HD leiding gescheurd. Echter, omdat de auto tijdens het werken lekker schoon bleef, en er toch opeen olie onder lag, heeft de garagist besloten om de dame niet weg te laten gaan, en eerst eens op onderzoek uit te gaan. Er is een leiding gescheurd in het vooronder (vermoedelijk al langer ietwat poreus) die van links naar rechts zou gaan, en die vermoedelijk ook wat nattigheid op de remmen heeft laten vallen in het verleden. Echter, de lekkag vindt alleen plaats als de HD aanslaat, anders niet. Het is ook maar een haarscheurtje…... Kortom, voor mij toch weer ff balen, omdat voor de apk zelf weinig hoefde te gebeuren.
De remmerij achter is wel gereviseerd, de voorremmen hebben weer nieuwe remblokjes, dus dat zit nu ook goed.
De tank is ook bekeken, maar geen spoor van lekkage, ook niet bij de pijpjes. Wel vond de garagist het vreemd dat de rubberslangen op de pijpjes met slangklemmen waren vastgezet…....
Geen benzinegeur oid, dus ook hij staat voor een raadsel. Wordt nog wel even vervolgd…...
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!