Binnen niet al te lange tijd mag ik een nieuwe auto gaan bestellen, en het moet vreemd lopen wil het geen Grand C4 Picasso gaan worden. Ik kijk er al erg naar uit. Nu heb ik tijdelijk een Opel Zafira, na een C5 is dat wel erg behelpen qua comfort.
Maar ik twijfel erg tussen de 2.0 HDI en de 2.0 16v, de bijtelling is voor de benzine natuurlijk iets lager. Daarintegen heeft de diesel een hoger koppel. Dat volgens mij prettig is met mijn caravan van 1300kg (beladen). Maar het vermogen is weer gelijk en ze scoren op CaravanTrekker.nl even goed met mijn caravan.
Zelf heb ik nu een lange tijd diesel gereden en vind dat erg prettig. LPG wil ik niet, want ik vind de actieradius wel erg laag worden.
Wat raden jullie aan?
Met een hartelijke groet,
Hans
Lease zei je? Ik neem aan dat je de brandstof niet zelf hoeft te betalen.
Dan zou ik in jouw geval voor benzine gaan. Dat hoge koppel van de diesel maken benzineauto’s in het algemeen makkelijk goed door op hogere toerentallen te draaien.
Misschien kun je de benzineversie zelfs wat leuker aankleden…
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
De 2.0 16v gaat eruit…
Gr Martijn
( En al wassie gebleven had ik nog voor de HDi gekozen!)
Martijn de Ruijter schreef:De 2.0 16v gaat eruit…
Gr Martijn
( En al wassie gebleven had ik nog voor de HDi gekozen!)
Er zal toch wel weer een vergelijkbare motor voor in de plaats komen? 1.6 thp ?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Martijn de Ruijter schreef:De 2.0 16v gaat eruit…
Gr Martijn
( En al wassie gebleven had ik nog voor de HDi gekozen!)
Ik heb een 2.0HDI, en het is toch wel erg aangenaam rijden. Altijd lage toeren (meestal schakelt de bak tussen 2000-2500 rpm) en dus ook rust.
Maar soms mis ik wel een de stilte van de benzine, want een diesel blijft een diesel, en ook al is de HDI erg beschaafd, toch hoor je nog steeds duidelijk wat voor type motor er onder de kap ligt. Dit oa door het rauwe dieselgeluid.
Het is gelukkig nog geen tdi, maar ik vind de motor toch nog vrij rouw klinken zeker boven de 2500 rpm
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Eens een diesel altijd een diesel, rustige motor, stil, veel trekkracht en ik vind het zelf niet belangrijk of ik in 10 seconden of 12 seconden op de 100 zit. Wel vind ik het heel handig dat de actieradius lekker groot is, met deze hoge auto lukt het me om met één tank bijna 900 kilometer te rijden. Met zijn kleine zuje (407 SW) was 1100 kilometer zelfs haalbaar.
Dit is mijn 6e diesel en ze worden alleen maar beter.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Martijn de Ruijter schreef:De 2.0 16v gaat eruit…
Gr Martijn
Is er zelfs al uit
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
HDI….op zeker..
Totaal aantal Berichten: 7807
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zou ook voor de diesel gaan. De benzineversie moet gewoon teveel toeren draaien om vooruit te willen en komt daardoor een stuk nerveuzer op mij over. Het is natuurlijk een hele massa om in beweging te brengen.
Ik heb er maar kort mee gereden, ook voor het eerst in een EB6V, wellicht dat dat ook nog uitmaakt. Maar over het algemeen denk ik dat een koppelmotor lekkerder is.
Wellicht wordt het verhaal anders op het moment dat er een THP-motor geïntroduceerd wordt, die hebben namelijk ook erg veel koppel onderin, maar dan wel met het fijne toerenbereik van een benzine.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
De 1.6 THP benzine motoren hebben maar liefst een koppel van 240nm bij slechts 1400 toeren. Doen het hiermee vrijwel net zo goed als de 2.0 diesel (270 nm bij 2000 toeren).
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
240 Nm is gelijk aan de 1.6 HDiF.
Totaal aantal Berichten: 7807
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Klopt, maar de bakverhoudingen en met name eindreductie van een diesel t.o.v. een bezine zijn veel anders, waardoor je die twee eigenlijk niet kan vergelijken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Zeker als je veel rijdt, waarbij je ook nog eens de nodige snelwegkilometers niet schuwt, dan kan je eigenlijk niet om een diesel heen. Dat rijdt echt zoveel comfortabeler…
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Ik vind de 1.6 THP een fantastische motor, hij sleurt de 1500kg zware GP in nog geen 11 seconden naar de 100. De top is maar lieft 204km. Ik hoop dat de EB6V dit bij kan houden.
Nee dat kan de 1.6 HDI niet bijhouden, ik heb het hem ook nog nooit gevraagd om het te proberen
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
diesel….