Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik zou het alleen doen als je het echt heel leuk vind om hier de komende jaren (?) mee bezig te zijn. Als je vooral wilt rijden is het geen slimme keuze. Om goedkoop uit te zijn hoef je het ook al niet te doen. Bedenk dat je wel een sleutelruimte moet huren, en gereedschap + lasapparaat moet aanschaffen, naar de spuiter…
Heb zelf een DS project en ben nu aan m’n eerste deur aan het lassen. Ik kan je verzekeren, het is lastiger dan het lijkt. (Maar het lukt wel.)
Ik ben het met Drivert eens. Laat maar staan dat ding. GSA’s kunnen behoorlijk rot zijn. Een goede beslissing kun je niet nemen zonder de bodem gezien te hebben. 2 gaten voorspelt al niet veel goeds.
Hoe waren de kitnaden aan de onderzijde van de portieren?
Als je kunt lassen en je hebt veel tijd over en geld speelt ook niet echt een rol dan kun je er een mooi project van maken…
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ok, dank voor de reacties.
Het lijkt me érg leuk om eens zo’n soort project aan te pakken maar op dit moment is het een brug te ver. Ik heb dus besloten om het niet te doen.
Toch vind ik dat deze auto nog wel een reddingsactie verdient.
Ze staat hier:
Ik denk dat je d’r met wat lullen wel voor € 200 meekrijgt. Misschien zelfs nog wel voor minder.
Mocht iemand zich er aan wagen, houd ons allen op het forum op de hoogte!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
DIEHARD schreef:7500 Euro kosten met zelf werkzaamheid is zeer zwaar overdreven denk ik.
Realiseer je wel dat hier veel Las werk aanzit. Lijkt me een mooie kans om dat goed te gaan leren Dit is mijns inziens een lange termijn project, maar wel een bijzondere auto op origineel Nederlands kenteken. Die het redden waard lijkt. Ik zou dan wel in één keer gaan voor de complete restauratie. Het plaatwerk aan de buitenkant vind ik overigens bijzonder goed voor een auto die al zo lang stil staat. Dat wil niet zeggen dat het ook goed is van binnen natuurlijk, dat zie je maar aan de deur. Ook het achtersubframe lijkt me op de foto’s niet al te fris, voor zover je dat kan beoordelen. Hoe waren de dorpels? Is makkelijk te checken door er met je hand bij langs te gaan van voor tot achter.
Dat niet willen lopen zegt niets, als je olie + filter, bougies + kabels, verdelerkap en luchtfilter vervangt durf ik te wedden dat hem zo weer aan de praat hebt. Ik zou er max 200 Euro voor geven.
7500 euro lijkt me niet teveel ik heb 12 jaar geleden een gave toen 13jaar oude gsa gerenoveerd en lten spuiten en die auto kosste alleen al 6400 gulden aan spuitwerk(3000euro)
lassen, plaatwerk regelen, een interieur opnieuw bekleden, antiroesten, technisch aanpakken,dat kost het, motor renoveren
daarentegen gaat zon auto wel op een taxatie van 7000 euro in de casco verzekering
als je het doet moet je het goed aanpakken
het is veel geld maar dan staat er wel iets unieks
de citroen-liefhebber
DIEHARD schreef:7500 Euro kosten met zelf werkzaamheid is zeer zwaar overdreven denk ik.
Realiseer je wel dat hier veel Las werk aanzit. Lijkt me een mooie kans om dat goed te gaan leren Dit is mijns inziens een lange termijn project, maar wel een bijzondere auto op origineel Nederlands kenteken. Die het redden waard lijkt. Ik zou dan wel in één keer gaan voor de complete restauratie. Het plaatwerk aan de buitenkant vind ik overigens bijzonder goed voor een auto die al zo lang stil staat. Dat wil niet zeggen dat het ook goed is van binnen natuurlijk, dat zie je maar aan de deur. Ook het achtersubframe lijkt me op de foto’s niet al te fris, voor zover je dat kan beoordelen. Hoe waren de dorpels? Is makkelijk te checken door er met je hand bij langs te gaan van voor tot achter.
Dat niet willen lopen zegt niets, als je olie + filter, bougies + kabels, verdelerkap en luchtfilter vervangt durf ik te wedden dat hem zo weer aan de praat hebt. Ik zou er max 200 Euro voor geven.
7500 euro lijkt me niet teveel ik heb 12 jaar geleden een gave toen 13jaar oude gsa gerenoveerd en lten spuiten en die auto kosste alleen al 6400 gulden aan spuitwerk(3000euro)
lassen, plaatwerk regelen, een interieur opnieuw bekleden, antiroesten, technisch aanpakken,dat kost het, motor renoveren
daarentegen gaat zon auto wel op een taxatie van 7000 euro in de casco verzekering
als je het doet moet je het goed aanpakken
het is veel geld maar dan staat er wel iets unieks
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DIEHARD schreef:7500 Euro kosten met zelf werkzaamheid is zeer zwaar overdreven denk ik.
.
Dat denk ik niet dat het overdreven is.
Even een rekensommetje:
- lassen 1000 euro
- overspuiten 2500 euro
- bekleding opnieuw overtrekken 1500 euro
- technisch klaarmaken 1500 euro
- velgen spuiten en nieuwe Michelin banden 750 euro
- tectyleren 600 euro
- onvoorziene kosten 500 euro.
En je bent er al overheen. En ik denk dat als je bezig bent het niet eens red voor dit bedrag. Tegenvallers zijn er immers altijd.
Maar dan hebben we het wel over het betere restaureren he en niet dat opknapwerk wat veel aan GS/A’s gedaan word.
Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je zelf kan en wat je uitbesteed. Maar er zijn dingen die jezelf nooit zo mooi kan.
Prijzen zijn natuurlijk ter indicatie , het 1 kan goedkoper uitvallen dan het ander.
citro-power schreef:DIEHARD schreef:7500 Euro kosten met zelf werkzaamheid is zeer zwaar overdreven denk ik.
.
Dat denk ik niet dat het overdreven is.
Even een rekensommetje:
- lassen 1000 euro
- overspuiten 2500 euro
- bekleding opnieuw overtrekken 1500 euro
- technisch klaarmaken 1500 euro
- velgen spuiten en nieuwe Michelin banden 750 euro
- tectyleren 600 euro
- onvoorziene kosten 500 euro.En je bent er al overheen. En ik denk dat als je bezig bent het niet eens red voor dit bedrag. Tegenvallers zijn er immers altijd.
Maar dan hebben we het wel over het betere restaureren he en niet dat opknapwerk wat veel aan GS/A’s gedaan word.Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je zelf kan en wat je uitbesteed. Maar er zijn dingen die jezelf nooit zo mooi kan.
Prijzen zijn natuurlijk ter indicatie , het 1 kan goedkoper uitvallen dan het ander.
bedankt voor je bijval goed werk kost geld en tijd
de citroen-liefhebber
citro-power schreef:DIEHARD schreef:7500 Euro kosten met zelf werkzaamheid is zeer zwaar overdreven denk ik.
.
Dat denk ik niet dat het overdreven is.
Even een rekensommetje:
- lassen 1000 euro
- overspuiten 2500 euro
- bekleding opnieuw overtrekken 1500 euro
- technisch klaarmaken 1500 euro
- velgen spuiten en nieuwe Michelin banden 750 euro
- tectyleren 600 euro
- onvoorziene kosten 500 euro.En je bent er al overheen. En ik denk dat als je bezig bent het niet eens red voor dit bedrag. Tegenvallers zijn er immers altijd.
Maar dan hebben we het wel over het betere restaureren he en niet dat opknapwerk wat veel aan GS/A’s gedaan word.Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je zelf kan en wat je uitbesteed. Maar er zijn dingen die jezelf nooit zo mooi kan.
Prijzen zijn natuurlijk ter indicatie , het 1 kan goedkoper uitvallen dan het ander.
bedankt voor je bijval goed werk kost geld en tijd
de citroen-liefhebber
Tja.. of iemand moet hem als onderdelenschuur nemen ter donatie aan de nog rijdende gsa,s, zodat die kunnen blijven rijden
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Deze GSA zal wel zo’n twijfel-gevalltje zijn, die uiteindelijk in de schredder beland.
De mensen die zin hebben in zo’n auto, hebben vaak niet de tijd, het geld en/of de middelen.
De mensen die wel de tijd, het geld en/of de middelen hebben, weten uit ervaring hoeveel tijd en geld het kost, om zo’n exemplaar weer rijdend en wel op de weg te krijgen.
Bij de mensen uit de eerste categorie komt zo’n auto vaak in de vergeet-hoek te staan, en rot gewoon verder weg, tot dat hij alsnog naar de schredder gaat, omdat dan zelfs de onderdelen niet meer te redden zijn.
Bij de mensen uit de tweede categorie vind zo’n auto al snel een plekje in de sleutel-ruimte en word binnen afzienbare tijd uit elkaar getrokken voor onderdelen. De rest beland ook in de schredder.
Kortom, een triest geval als deze GSA zal zelden de openbare weg terug zien, om volledig in zijn element te kunnen stralen.
Iedereen vind het jammer (en dat is het ook), maar niemand kan er echt wat mee.
Helaas moeten we er mee leren leven, dat sommige exemplaren niet meer te redden zijn. En als zo’n wagen dan word gedemonteerd ter meerdere glorie van de nog rijdende voitures, dan zij het zo, toch?
Dus, welke Handige Harrie haalt hem op voor de onderdelen?
Groeten, Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Goed geschreven , zo denk ik er ook over.
Ik denk dat het een prima GSA is voor onderdelen.
Restauratie zal het wel niet worden voor deze.
Aleen wie haalt hem op voor de sloop ? Daar is deze wel aantrekkelijk voor mits de prijs omlaag gaat.
Ik heb geen belangstelling , heb er al 3 gedemonteerd dit jaar en dat is eerst wel genoeg.
Is het niets voor het clubmagazijn? Ik wil dan best een keer een zaterdag of zondag vrijmaken om te helpen het ding te demonteren. Kan ook heel leerzaam zijn zoiets. Zelf heb ik momenteel ook geen plaats voor zo,n auto of de onderdelen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Deze visa is er véél slechter aan toe dan de rode GSA maar die wordt wel door iemand opnieuw leven in geblazen!
Nou ja, als ie uit elkaar wordt gehaald dan wil ik er ook wel bij zijn en mee helpen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Wellicht dat een visa minder complex in elkaar zit dan een gs/a en daarom de gok minder groot is om het project aan te gaan :
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik zou op zich best wel eens bij deze auto willen kijken, al was het maar om er een leer-project van te maken. Maar dan moet de prijs natuurlijk wel een beetje binnen het normale blijven en bij voorkeur moet ie ook nog zelf kunnen rijden. En daar gaan we dan al. Ik heb namelijk geen trekhaak en ook geen E achter B. En als je dan een oprij-wagen moet huren, dan ben je inclusief transport al dusdanig duur uit, dat de grap er al snel af is.
Maar de hoofdreden waarom ik nog niet bij deze auto geweest ben, is de uiteenlopende verhalen die hier geschreven worden.
De 1 zegt het kon wel eens mee vallen, de ander zegt, daar zit meer werk aan, dan je kunt zien.
En als je dan, zoals ik, wel enige ruimte (niet overdekt), materiaal (geen speciaal gereedschap), geen laskunde en een (voorlopig) klein budget hebt, dan kun je je lelijk vergissen in zo’n auto. En dan helpt al die “bangmakerij” niet echt mee, natuurlijk.
Daarbij komt het feit, dat ie niet langer als een paar tellen wil lopen, en dus niet omhoog kan om de bodem te inspecteren, de reeds geconstateerde gebreken en het feit dat ie al lang stil staat.
Als een kundig/ervaren persoon mij eens een keer bij zou willen staan, wil ik deze GSA best wel eens onder de loep nemen. Maar tot die tijd hou ik zo mijn reserves.
Groeten, Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110