Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd dit is wat ik dus bedoel, je kan geen auto vinden die met een vergelijkbaar comfort een vergelijkbaar verbruik opbrengt.
Of je moet overstappen op een diesel, maar deze zijn dan vaak niet te krijgen met automaat (de EBV6 van een C4 is geen automaat) en dan ben je direct het comfort van een benzine kwijt (nauwelijks lawaai, geen enkele trilling,...). Diesels maken nu ook niet veel lawaai meer, maar ze bieden nog niet het werkingscomfort van een bezine, zeker niet in combinatie met een electromotor met 400 nm koppel, komt er nog eens bij dat de prius een dieselrijbereik heeft (900-1000km).
Maar autorijden is niet zuiver rationeel. Dat is ook de reden waarom ik een C4P rij en geen prius.
Maar ik blijf het (komt wrs door mijn sterke interesse voor techniek) een technisch prachtige auto vinden.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:
Maar ik blijf het (komt wrs door mijn sterke interesse voor techniek) een technisch prachtige auto vinden.
Ik denk dat als autorijden zuiver rationeel werd bezien en men geen koudwatervrees zou hebben, dan zou die Prius het nog veel verder schoppen. Maar ja, men is conservatief en veranderingen (voorwielaandrijving ipv achterwielaandrijving, klokken in het midden ipv achter het stuur) roepen enorm veel weerzin op.
Qua techniek is de Prius revolutionair en erg vooruitstrevend. Ook het feit dat Toyota er in slaagt om deze vooruitstrevende wagen reeds in zulke aantallen redelijk feilloos (er zijn mij niet veel kinderziektes of problemen bekend) op de markt weet te zetten dwingt diep respect af. Maar ja, voor mij gelden weer andere afwegingen waardoor ik in eerste instantie al helemaal niet denk over de aanschaf van een jonge of nieuwe middenklasse auto.
Meja, het gaat zo langzamerhand aardig offtopic in dit C6 topic
jammer dat er in nederland zoiets bestaat als BPM…......
anders…...........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Lijkt me toch niet echt normaal, mss een ongeluk gehad?
De prijs is echt extreem laag voor zo een wagen met zo een kilometerstand.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
deze heeft wel meer km’s maar blijft een mooie bak voor een lage prijs .....(t.o.v. nederland ops: )
vorige link had 7700km en was van 12-2007
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Nog even en je koopt ze in duitsland voor echt heel weinig.
Nog wel ff wat BPM aftikken.
Nog even zwaar off-topic gaan fftopic
Vandaag moest de wagen van mijn moeder op onderhoud(toyota) en ze kreeg als vervangwagen een prius mee; (demowagen)
Daarop ben ik ermee naar gent gereden en terug, en hier nog even mijn bevindingen:
- gem verbruik bij vrij vlotte rijstijl (iets vlotter dan met mijn picasso) 5.5L/100 km, dus 1.5L minder dan mijn picasso bij dezelfde rijstijl
- comfort: op snelweg valt het zeer goed mee, op binnewegen soms nogal droge reacties van de starre achteras en dit in combinatie met de mindere stoelen zorgt ervoor dat mijn picasso iets beter is op vlak van comfort. Al zijn het vooral de stoelen die de doorslag geven.
- weggedrag: ivm mijn picasso is er niet zoveel verschil, ik heb in ieder geval nauwelijks iets gemerkt.
- geluiddemping: toch aanzienlijk beter dan mijn picasso, bij normaal rijden is de motor letterlijk nooit te horen en geen enkele trilling waar te nemen, ook wind en banden maken niet veel lawaai.
- aandrijving: sneller, zuiniger, stiller, zachter, gewoon beter
- andere positieve zaken: enorm goede radio, goede gps, achteruitrijcamera (zeer handig), zachte, erg aangename bediening van alle onderdlen (richtingaanwijzers,....), keyless entry werkte perfect, standaard aansluiting MP3 speler
- nadelen: vooral de stoelen, niet dat ze zo slecht waren, maar die van men picasso zijn echt wel beter, geen regensensor en lichtsensor (mis je wel als je het eenmaal gewoon bent), onhoorbaar in stad, 2 keer kort moeten stoppen omdat voetgangers niet doorhadden dat er een auto aankwam, vele kraakjes (net hetzelfde van mijn picasso), gebruikte materialen krasgevoelig
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Nog even of topic.
Bij gewoon constant rijden is de Prius wel stil ja. Maar bij het optrekken maakt hij best veel lawaai. Voor mijn vader toen de tijd echt een afknapper.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik hem ook in het optrekken erg stil vond, gewoon meevolgen met de stroom aan een rood licht gaf als resultaat dat je zogoed als niet kon horen.
Alleen bij plankgas vertrekken aan een rood licht hoor je de motor duidelijk, maar verder is het muisstil.
Mss heeft men in de loop der jaren aan de geluiddemping een beetje gewerkt?
Men heeft trouwens ook aan de batterij en ophanging en aan het stuur gewerkt gedurende de verschillende jaren.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
De eerste prius had een 1300 cc motor en de huidige een 1500 cc motor.Misschien ligt daar het geluids verschil
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Prius
picassoke schreef:Nog even zwaar off-topic gaan fftopic
Vandaag moest de wagen van mijn moeder op onderhoud(toyota) en ze kreeg als vervangwagen een prius mee; (demowagen)
Daarop ben ik ermee naar gent gereden en terug, en hier nog even mijn bevindingen:
- gem verbruik bij vrij vlotte rijstijl (iets vlotter dan met mijn picasso) 5.5L/100 km, dus 1.5L minder dan mijn picasso bij dezelfde rijstijl
- comfort: op snelweg valt het zeer goed mee, op binnewegen soms nogal droge reacties van de starre achteras en dit in combinatie met de mindere stoelen zorgt ervoor dat mijn picasso iets beter is op vlak van comfort. Al zijn het vooral de stoelen die de doorslag geven.- weggedrag: ivm mijn picasso is er niet zoveel verschil, ik heb in ieder geval nauwelijks iets gemerkt.
- geluiddemping: toch aanzienlijk beter dan mijn picasso, bij normaal rijden is de motor letterlijk nooit te horen en geen enkele trilling waar te nemen, ook wind en banden maken niet veel lawaai.
- aandrijving: sneller, zuiniger, stiller, zachter, gewoon beter
- andere positieve zaken: enorm goede radio, goede gps, achteruitrijcamera (zeer handig), zachte, erg aangename bediening van alle onderdlen (richtingaanwijzers,....), keyless entry werkte perfect, standaard aansluiting MP3 speler
- nadelen: vooral de stoelen, niet dat ze zo slecht waren, maar die van men picasso zijn echt wel beter, geen regensensor en lichtsensor (mis je wel als je het eenmaal gewoon bent), onhoorbaar in stad, 2 keer kort moeten stoppen omdat voetgangers niet doorhadden dat er een auto aankwam, vele kraakjes (net hetzelfde van mijn picasso), gebruikte materialen krasgevoelig
Hebben ze bij Toyota geen forum?
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
picassoke schreef:, vele kraakjes (net hetzelfde van mijn picasso), gebruikte materialen krasgevoelig
aangezien we toch off topic zijn, mijn nieuwe c5
die ik sinds do heb. daar rammelt niks kraakt niks..
gewoon een top wagen… en ziet er tig keer beter uit dan een prius…