Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Vandaag bracht ik mijn vrouw naar de stad, en op het pleintje om de hoek van mijn huis was weer -net als vorig jaar regelmatig voorkwam- een Citroën-heaven neergestreken.
Verscheidene prachtige DSen, variërend van showroom tot concoursstaat, en zelfs een schitterende TA (Graddus, was jij dat?) stonden er te blinken. De DSen waren onder meer blauw, vert argenté, een zilvergrijze, en in mijn straat stond een lichtbeige DSuper geparkeerd.
Deze bijeenkomsten vonden, zoals gezegd, vorig jaar ook al regelmatig plaats, en gaven mij het laatste zetje dat ik nodig had om een DS aan te schaffen. Ook hielp de oogverblindende aanblik van de verzamelde DSen prima om mijn vrouw te overtuigen
De vraag is: wie organiseert deze bijeenkomsten op de Geitenkamp te Arnhem? Mag ik daar eens bij zijn, als buurtbewoner en mede-liefhebber? Ik begrijp dat mijn budget-DS niet past tussen het vertoonde fraais, en ik zal haar dan ook thuislaten Ze staat dan toch al om de hoek.
Bijeenkomsten van de regio Arnhem zijn enkele straten verder, dus dat zal het niet zijn. Bovendien was er vandaag geen activiteit van de Regio Arnhem that I know of.
Erg grappig om je directe omgeving ineens omgetoverd te zien tot een Citroën showroom uit de DS-tijd. Zou degene die dit organiseert of ervan weet eens contact met mij willen opnemen? Ik vond het iets te ver gaan om bij ieder huis aan te bellen totdat ik de mede-Citrofielen gevonden had. En een flinke kras maken om te zien uit welk huis een woedende meute komt stormen leek me ook niet de juiste methode om kennis te maken Toch bleef ik benieuwd, vandaar dit topic.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Zal het hiermee te maken hebben gehad ?
1-11-2008
Cursus Hydraulique
Datum start:1-11-2008
Waar:Arnhem
Door:Herman Huis in ’t Veld
Per januari 2009 zal de Cursus Hydraulique vermoedelijk in een ander jasje worden gestoken (inhoud, docenten, plaats, kosten, etc). Vermoedelijk, want daarover is momenteel nog geen informatie beschikbaar. Maar de eerstvolgende Cursus zal op de vertrouwde voet weer plaatsvinden in Arnhem, op de twee zaterdagen 1 en 8 november 2008. Voor deze cursus zijn al inschrijvingen binnen maar er zijn nog open plaatsen. Voor informatie en deelname aan de cursus gelieve men zich telefonisch bij mij op te geven.
De zich aangemelde deelnemers ontvangen begin oktober 2008 een brief van mij met alle definitieve informatie (lokatie, routebeschrijving, tijden, etc.).
De Cursus Hydraulique is inclusief cursusboek en twee lunches, en kost € 65,=. De cursus wordt in Arnhem gegeven door Herman Huis in ‘t Veld.
Wat doet de Centrifugaalregelaar in een DS…?
Voor aanmeldingen en informatie:
Naam, Telnr , bij voorkeur ‘s-morgens voor 10.00h.
EDIT: zo ja, dan volgende week weer
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Leuk, zo’n forum!
vlietmansje schreef:Leuk, zo’n forum!
Hoezo ? Leg’s uit ?
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
ambijajance schreef:vlietmansje schreef:Leuk, zo’n forum!
Hoezo ? Leg’s uit ?
Nou, simpel hoor, binnen paar minuten krijg je antwoord op een vraag waar je in de bibliotheek niet voor terecht kunt…
Oh, OK. Nu maar afwachten of dat het goeie antwoord is
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: bijeenkomsten op de Geitenkamp in Arnhem???
Citroën-das-pas-fën schreef:..... en zelfs een schitterende TA (Graddus, was jij dat?) stonden er te blinken.
Met alle respect voor Graddus zijn Trax, maar ik kan mij niet voorstellen dat die daar stond te blinken!
En het antwoord is…........juist !!
Exacte plaats waar: “de Beijer”
Ik ben er gisteren zelf geweest: Cursus Hydraulique voor ± 25 cursisten, dus een groot aantal DS’sen, XM’en C5’s en inderdaad 1 Traction Avant op een klein aantal vierkante meters.
En ja…....volgende week zaterdag (8 november) wéér
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Er stond ook een rode GS X3….
Citroen!
DriverD schreef:Er stond ook een rode GS X3….
Goh, jij was er ook ?
Heb de GS X3 wél zien staan, maar was vergeten dit te melden.
Ik stel voor dat wij a.s. zaterdag wat naambordjes meenemen met onze forumnaam….....lijkt mij wél zo handig
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Haha, ok. Die vraag lijkt me beantwoord Heb nog wel overwogen om deel te nemen aan de cursus, maar ik dacht dat ik mijn budget nu nog even wat beter kon besteden aan onderdelen. Helemaal omdat de hydrauliek van mijn simpele DSpécial weinig geheimen voor me heeft.
Had ik echter geweten dat er zoveel forummembers zich opgegeven hadden, dan had ik me ws bedacht. Alleen al voor de gezelligheid
Volgende week zaterdag zal ik dus eens met mijn zoontje een wandelingetje maken langs al jullie fraaie blikwerk. Hij is inmiddels 3,5 maand oud dus hoog tijd voor een Citrovirus-infectie, lijkt me
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Citroën-das-pas-fën schreef:Volgende week zaterdag zal ik dus eens met mijn zoontje een wandelingetje maken langs al jullie fraaie blikwerk. Hij is inmiddels 3,5 maand oud dus hoog tijd voor een Citrovirus-infectie, lijkt me
Kom gerust even langs zou ik zeggen.
Herman (de docent) kan feilloos een groot aantal geluiden van de (hydraulique van de) DS nadoen, dus je zoontje zal onder de indruk zijn en over 18 jaar zijn eerste DS gaan aanschaffen…......