r.kerstens schreef:citroen23 schreef:oudelut schreef:Tja, zelfs een Fata Morgana is mogelijk… Vond ‘m erg opvallen, want ziet er goed uit, en had nog nooit een witte SM gezien?!
tja,.... met USA neus; je moet er van houden.
Ik zeg, zilver spuiten zoals de europeese neus en modificeren zodat er glas voor kan.
$$$$$$$$$$$$$$$$ FNTO: financieel niet te overzien
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Nou dit is volgens mij nog wel te overzien tegenover volledige ombouw naar een euro neus.
Je moet glazen en wat strips te pakken zien te krijgen, de rest is sleutel en spuitwerk.
Volgens mij zijn de glazen weer nieuw te koop bij Citro SM Australia.
We raken een beetje off topic maar ach, misschien helpt dit om sommige over de streep te trekken
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
r.kerstens schreef:Nou dit is volgens mij nog wel te overzien tegenover volledige ombouw naar een euro neus.
Je moet glazen en wat strips te pakken zien te krijgen, de rest is sleutel en spuitwerk.
Volgens mij zijn de glazen weer nieuw te koop bij Citro SM Australia.
We raken een beetje off topic maar ach, misschien helpt dit om sommige over de streep te trekken
Koop dan gewoon een europeese SM .
Ruitjes zijn te koop bij de Franse club , strips zijn NIET te vinden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
pff 12.000 euro en weeral de kleppen… en dan nog geloven mensen niet dat dat gebeurd…..
is een injectiemodel… waarvan het blok stuk is en dan ombouwen naar een carbu… bah nee… een injectie moet een injectie blijven en een carbu een carbu….
te veel geld voor een kapotte wagen!!!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:
is een injectiemodel… waarvan het blok stuk is en dan ombouwen naar een carbu… bah nee… een injectie moet een injectie blijven en een carbu een carbu….
eveneens 2700 cc carbu. waar staat dat het een injection betreft :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroen23 schreef:bxsport schreef:
is een injectiemodel… waarvan het blok stuk is en dan ombouwen naar een carbu… bah nee… een injectie moet een injectie blijven en een carbu een carbu….
eveneens 2700 cc carbu. waar staat dat het een injection betreft :
Nou, simpel hé... een 73 ‘er ZOU in een injectie MOETEN zijn. Als ‘t een carbu is, dan klopt het bouwjaar niet.
Dussssssssss…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:citroen23 schreef:bxsport schreef:
is een injectiemodel… waarvan het blok stuk is en dan ombouwen naar een carbu… bah nee… een injectie moet een injectie blijven en een carbu een carbu….
eveneens 2700 cc carbu. waar staat dat het een injection betreft :
Nou, simpel hé... een 73 ‘er ZOU een injectie MOETEN zijn. Als ‘t een carbu is, dan klopt het bouwjaar niet.
Dussssssssss…
Oke
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Beweerd hij nog dat echte kenners een afspraak maken.
Volgens mij gaat een “echte kenner”,gezien het kosteplaatje en de waarschijnlijke onwaarheden, hier simpelweg niet naar kijken,tenzij je een restauratie project wil,zoals Uniek,maar dan gaat het ook weer de nodige centen kosten.
Wat is dan de prijs van een SM met nog wat werk? En van 1 zonder werk?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wat werk? de motor reviesie,zal minstens al zo veel kosten als de wagen zelf.
Voor de rest,moet je wat geluk en vooral veel kennis hebben,als je een gaat kopen.
Ok, met véél werk
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Daar zullen hier andere mensen een beter antwoord op weten dan ik. Ik had,toen ik de mijne kocht,ook geen kennis van de SM,maar had simpelweg het geluk dat ik een eerlijke verkoper heb getroffen. Als je een wil kopen,raad ik U ten stelligste een goed kenner aan om mee te gaan kijken. Om dan toch op Uw vraag te antwoorden: Een SM, waar alles goed aan is behalve de complete motor,welke NIET beschadigd is,en niet gereviseerd mag wel zoiets kosten zoals in de link hier boven,maar met een kapotte motor,mag je daar al vlug de helft van af trekken. en een injectie ombouwen naar een carbu,is ook niet kosteloos,en dan ook weer niet origineel.
Aah. Ben niet op zoek naar een SM hoor. Geef mij maar een CX, allé, mijn budget heeft liever een CX (en dat budget heb ik nu zelfs nog niet hoor )
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
zeer juist.. ik weet ook nog altijd niet wat me bezield heeft om als 24 jarige een sm te kopen….
ma bon het kwaad is geschied en ik rij rond in zo’n ding…
de man zegt dat hij een andere motor heeft… wie zegt dat die 100 % in orde is…. zowieso moeten daar ook andere kleppen in, nieuwe distributie kettingen, spanner, curved limiter… kost ook al iets… en iemand moet dat doen
kijk mijn motor was draaiende toen ik mijn sm kocht en stukken alleen kom ik op een kleine 6000 euro. Dus dat is het minimum dat je moet tellen zonder 1 uur werk dan….
dus ik zou voor zo’n ding niet meer dan 3500 euro geven….
en dan nog bouwjaar 1973 kan geen carbu zijn of de wagen moet al eens vroeger zijn omgebouwd van injectie naar carbu…. of hij moet 1.5 jaar in de citroenfabriek zijn blijven staan….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!