Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
MaartenH schreef:Het blok past er in
daar is dan ook alles mee gezegd als ik dat zo zie
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Een 2liter TCT welk een beetje gekieteld is loopt ook zeer mooi. Er zijn op YT wel franse filpmjes te zien van een 205TCT versus 205V6.
Ze zijn aardig aan elkaar gewaagt, pas bij de grote snelheden, meende dat het 160 was ofzo liep de V6 pas weg.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Mooi moment altijd, zo’n blok in de steunen. Maar nu de rest nog.
bakkabels,
hydr. koppelingsmechanisme
assen
kantelsteun
hydrauliek: met een 2 uitgangspomp moeten er nog wel wat leidingen op maat gemaakt worden.
koelwater: kom je nog bij het kachelhuis? Ik denk dat je wat meer ruimte hebt dan ik nu heb. Maar de radiateur is weer meer uitdaging.
luchtslangen (gelukkig niet zo moeilijk met ongeblazen motor)
kabelboom/elektra aansluiten (wel iets gecompliceerder met zo’n vonkenorgel).
uitlaatsysteem
Veel succes ermee!
Jahaa… dat word nog leuk.
Koeling en electro spul is wel te doen, maar het uitlaat gebeuren… tja
De beide uitlaatspruitstukken wil ik de zelfde lengte geven, en dat zal veel problemen geven.
Schakel systeem is wel aardig te doen, om dat het eigenlijk een stuk makkelijker is om met kabels te werken dan stangen, de koppeling net zo.
De aandrijf-assen kan je redelijk makkelijk aanpassen.
Ik kan eigenlijk veel afkijken bij de 205 V6
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Plaats even het hele verhaal opnieuw omdat het door de crash is gewist.
ff snel een foto van de test motorsteun, deze heb ik gemaakt om de uiteindelijke maten te bepalen, de motor hangt nu mooi recht.
En een foto van het schutbord waar nu genoeg ruimte zit, het past dus net allemaal
Volgende week maar eens meer pics maken.
——-
NO.2
——-
Het schakel systeem past nog niet echt, de handrem kabels zitten in de weg…
De alu bak die om het Xant systeem zit ga ik uitkleden zo dat het er in past met de handremkabels.
De hoogte regelaar moet ook iets verhuizen, ik maak morgen wat foto’s.
——-
NO.3
——-
FF een update:
Ik ben bezig met dat schakel systeem van een Xant, maar die alu bak past er niet in, dus bouw ik zelf maar wat.
Op foto 3 kan je zien dat ik het schanierpunt iets aanpas, ik maak nog ff een schetsje.
Klopt niet helemaal dat kruisje, ik maak een ff een tekening.
Ook moet dat kogel punt andersom en een maatje kleiner.
——-
NO.3
——-
Ik zoek een mogenlijkheid om de standaard stabilisatie stang van het voorste subframe aan te passen.
Wat dachten jullie van een Xant stang, lijkt me wel redelijk te doen, of misschien iets van een XM of 405?
Ik denk er over om de standaard stang er uit te halen omdat het veel gekloot scheeld met oa uitlaat en sleutel ruimte, ook zal de wegligging verbeteren, ietsje stijfer lijkt me wel fijn.
Ik kan zo 123 moeilijk info vinden van een 405 stang, miss iemand met foto’s en/of meer info?
406 is gelijk aan de Xant dacht ik.
BX
Xantia
XM
zo iets moet het worden
—- Update 8-10-2009—-
Ik ga alleen de stang van een Xant gebruiken, frame is te veel werk
Ohh en het schakel systeem heb ik al voor 50% klaar…
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Pfoe, wat een prachtig werk zeg. Ik blijf dit echt volgen!!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat een gek, maar wel een leuke gek…
Citroen!
Nou hier wat fototjes van het schakel systeem, tis bijna af.
Hier zit nog geen scharnierpunt aan voor de zijwaartse beweging.
Hier zit nog geen beugel aan voor de buitenkabels.
Ik wil het standaard houden
Op de 3de kerst dag ben ik ook weer aan het klussen, dan maak ik hem af.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Linken t.b.v. de foto’s werken niet….....inmiddels verholpen zie ik
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Knap werk zeg! Dit zal een hoop voldoening geven als hij straks rijdt.
Erug mooi project!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik ben wel benieuwd hoe het op derde kerstdag (en daarna) gegaan is
En….hoe staat het ermee ?? Inmiddels al RDW gekeurd ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
RDW? dat zal nog zeker een maand of 2 op zich laten wachten…
Ik ben nu bezig met het uitlaat systeem, ik zal eind deze week eens een updateje doen met foto’s.
Het zal er ongeveer zo uitkomen te zien, ik kijk af bij een Clio V6 Trophy spaghetti uitlaat systeem.
De originele Xant meuk geeft vermogens verlies, er zit oa een vernauwing in de voorste voorpijp, en er zit een lengte verschil in tussen beide cilinder rijen.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.