Beste,
Ik heb van de week mijn BX nog eens gestart (doe ik af en toe om te checken of ik de batterij weer moet opladen of niet) en nu wou hij niet meer stationair blijven lopen (wat hij voorheen wel deed) als ik op gas sta. (heb het op benzine nu wel niet getest ).
Kan dit nu liggen aan het feit dat er nog LPG in zit van toen het buiten 20 graden en meer was? Of is dat iets dat ik mij gewoon wijsmaak? Want heb hier ergens gelezen dat ze de samenstelling veranderen naarmate het zomer of winter is
Alvast bedankt
In ieder geval heeft een auto er meer moeite mee om op gas te draaien als het kouder is. Beste is de auto te starten op benzine en pas wat later over te schakelen op gas.
De meeste installaties schrijven dat overigens ook voor, starten (en ook uitschakelen) op/na een minuutje op benzine…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ah, daar zal ik dan eens mee beginnen .
Altijd handig zo’n tips. Dus eigenlijk, ik woon op 1 km van de snelweg. Als ik van de snelweg af kom dan even op benzine overschakelen? En ook pas op gas overschakelen als ik de snelweg op rij?
Lijkt me een goede gewoonte om aan te leren, al zou het ook al moeten kunnen met stationair draaien tijdens het omhoog komen…
En ik weet niet hoe je thuis komt, maar als je bijvoorbeeld moet file-parkeren (achteruit insteken) zou je het kunnen doen als je de auto in de achteruit zet. Maar dan moet je er wel weer bewuster aan/bij na denken?!
Alleen, wat doe je als je een keer níet de snelweg neemt?
En denk er ook aan om heel af en toe wat benzine te tanken, en niet alleen gas!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Autogas heeft inderdaad in de winter een andere samenstelling dan in de zomer, dat zou ook iets kunnen verklaren.
Ik moet achteruit een garage in (een meter of 15? ).
Dus eigenlijk zou ik tegen dat ik op het straat sta (vlak voor het binnen rijden of vlak na het buiten rijden) hem mogen overschakelen?