1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
APK en Grote beurt bij Kwikfit & Co
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 mei 2004 05:35 AM

Laat ik weer eens een discussie aanzwengelen.

Fastfitters zoals Kwikfit bieden sinds kort ook een grote/kleine beurt aan.
APK keuringen doen ze al een tijdje. Een kleine beurt, olie wissel enzo geloof ik wel. Echter wat is het nut van een APK of grote beurt bij Kwikfit?

Ze kunnen en mogen niet alles repareren, alleen remmen, banden, schokdempers, uitlaat en accu. Uitlezen van de storingscodes doen ze ook niet. Een klein gaatje in de uitlaat wordt niet gefixt, gewoon een nieuwe uitlaat of de auto word afgekeurd. Tot zover de APK

Een grote beurt?? Uw auto wordt vakkundig gecontroleerd op 95 punten zegt kwikfit. Hoeveel van die 95 punten kunnen ze ook wat aan doen?
Distributieriem vervangen? kunnen ze dat?

Voor meer dan een oliewissel, banden en uitlaat moet je naar mijn mening niet bij de Kwikfit zijn.

Graag jullie mening??

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 mei 2004 09:39 PM
  [ # 1 ]

Dat is dus duidelijk, het heeft dus geen enkele zin om bij Kwik-Flut te gaan met je Citroen. Kans is alleen maar groter dat je nog verder van huis ben.

Blijft toch raar dat die gasten diensten aanbieden, die ze niet kunnen uitvoeren. Heb er dus heel erg veel spijt van dat ik een midden en achterdemper door Kwik-Flut heb laten onderzetten. Die uitlaat maakt toch meer herrie, vooral op de snelweg bij 120 km/u.

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 19 mei 2004 12:21 PM
  [ # 2 ]

Ik ben het er neit helemaal mee eens. Zo als je bij de Kwik-fit een goede monteur kunt treffen, kun je bij de Dealer een slechte treffen. Je zou eigenlijk voor een monteur en niet voor een bedrijf meten kiezen. Mijn jongste aanschaf is vanaf nieuw bij dezelfde Citroen-dealer in onderhoud geweest. Een nog in prachtige staat verkerende GSA uit 1984. Ondanks het aftekenen van het onderhoudsboekje zijn ze voor het gemak maar wel even vergeten om de distributieriemen te vervangen bij 60.000 km (ik kocht hem met 100.000), de Bougies waren er kennelijk al jaren niet uit geweest want de afstand was 1,4 mm ipv de voorgeschreven 0,6-0,7. Maar wel elk jaar mooie rekeningen maken, en als de eigenaar eens iets speciaals vroeg, dan kon het niet.

Als je zeker wilt weten dat het goed, en met aandacht gebeurd, moet je het gewoon zelf doen. De perfectie die je nastreeft als bezitter en gebruiker van de auto, is commercie-technisch onhaalbaar voor een bedrijf…..

Thierry

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 mei 2004 05:49 PM
  [ # 3 ]

Erg raar dat prijsverschil bij Brezan en Kwikfit en dat komt dan uit hetzelfde magazijn.

Wat de goede/slechte monteur betreft bij de Kwikfit of de dealer.
Ik controleer altijd e.e.a. na als mijn auto bij de garage is geweest, het zijn tenslotte ook mensen die iets kunnen vergeten.

Wat Kwikfit betreft, het aanbieden van een grote beurt is leuk, maar veel dingen doen ze gewoon niet. En dat is niet omdat ze het misschien niet kunnen, maar ze mogen het niet en/of hebben er geen spullen voor.
Als bijvoorbeeld blijkt dat de multi-riem goed versleten is en eigenlijk vervangen mag worden, bij de dealer doen ze dat zo, maar de kwikfit doet het niet. Of de versnellingsbakolie verversen? dat kan en mag kwikfit niet. Laatst vroeg ik waarom niet, toen kreeg ik van de monteur als antwoord, “daar zijn we niet voor verzekerd” Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 mei 2004 11:22 PM
  [ # 4 ]
Thierry schreef:

Ik ben het er neit helemaal mee eens. Zo als je bij de Kwik-fit een goede monteur kunt treffen, kun je bij de Dealer een slechte treffen. Je zou eigenlijk voor een monteur en niet voor een bedrijf meten kiezen.

Met deze stelling ben ik het op zich wel eens. Ik ben ook wel eens prettig geholpen bij de Kwik Fit. Echter: mijn aantal slechte ervaringen uit eerste of tweede hand zijn dermate groot dat ik het risico niet neem om een willekeurige kwikfit monteur aan mijn auto te laten zitten. Er zitten echt prutsers bij die meer kapot maken dan je lief is.

Kwikfit uitlaten ZIJN gewoon slechter dan originele dealer uitlaten. De filters die ze gebruiken (FRAM) worden door veel automaterialenzaken geleverd en ook daar hoor ik wisselende verhalen over. De echte puristen willen natuurlijk de originele Puflux filters, wat het verschil ook moge zijn.

Remblokken is ook weer zo’n verhaal apart. Het maakt wel degelijk uit wat voor merk remblokken gemonteerd, wat men ook moge beweren. Ze zullen allemaal wel bepaalde minimale eisen halen: echter, kwaliteitsverschillen zijn er wel degelijk.

Wat betreft kleine en grote beurten door Kwik Fit : ik vind het een lachertje en zou mijn auto nooit naar zomaar een Kwik Fit brengen voor een beurt (al was het de Opel Corsa of Seat Pinda van een familielid oid.). Een grote beurt bevat gewoon veel meer werkzaamheden dan binnen het gamma van Kwikfit zitten, dus kunnen ze het nooit volledig doen: LHM vervangen? Filters spoelen? Distributieriempje van een V6 of 2.5 TD? Lamenielache..

De (paar) goede monteurs bij Kwik Fit niet te na gesproken, maar de meeste zijn gewoon prutsers.

Groet,
Marten.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 mei 2004 06:04 AM
  [ # 5 ]

Dat Kwikfit uitlaten gewoon slechter dan originele dealer, ben ik helaas al achtergekomen Mad Maar ja als je uitlaat op zaterdag-middag om 15:00 eraf ligt, dan kun je bij geen enkele dealer meer terecht. Dan is de Kwik-Fit de enige optie op dat moment.

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 21 mei 2004 01:25 PM
  [ # 6 ]

Ze keuren misschien lekke goedkoop, maar ze vinden ook altijd wel wat. Bij voorkeur iets met banden, remmen, uitlaat. (Want dat kunnen ze je dan verkopen.) Mijn keuringsstation keurt voor 40 (of 45) euro en dan is herkeuring binnen een week wel gratis (dus per saldo scheelt dat niets). Toen ik er de laatste keer was, lekte alleen mijn uitlaat een beetje. Toen ik vroeg waar precies zodat ik het kon fixen, meldde hij dat hij het al dicht had gesmeerd. Over service gesproken! En slecht keuren ze niet, want ik ben er ook al een keer in een herkeuring gevallen, niets aan het handje.

Thierry

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 mei 2004 03:37 AM
  [ # 7 ]

Welk keuringsstation is dat in Delft? Voor het geval ik mijn ZX volgend jaar moet laten keuren.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 17 juli 2004 07:13 PM
  [ # 8 ]

Ik he ook wel eens het een en ander bij de Kwik Fit laten doen en was daar nooit ontevreden over. Bij een willekeurige andere garage kunnen ze zeker net zo goed fouten maken: ik had mijn vorige auto (een Galant) bij een onafhankelijke garage in onderhoud (Peugeot/Citroën specialist, maar doet alle onderhoud). Resultaat? Nieuwe banden gemonteerd maar niet gebalanceerd, een wielbout afbreken en zeggen dat ik daar nog wel een paar dagen mee kan rijden, balansassen verkeerd afgesteld na het monteren van een nieuwe distributie (zodat ik een naaimachine bracht en een tractor terugkreeg); bij de Safrane van mijn zwager te weinig olie vullen, filter wel op de factuur maar niet vervangen en als klap op de vuurpijl na een APK vergeten de achterremklauwen vast te zetten Shocked (allemaal bij hetzelfde bedrijf dus….)

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2004 02:02 AM
  [ # 9 ]

(Peugeot/Citroën specialist, maar doet alle onderhoud)

Ehm ja onder de Peugeot/Citroën specialisten zitten helaas ook prutsers tussen. De Peugeot/Citroën specialist waar ik mijn ZX in onderhoud heb is er eentje waar de monteurs met liefde en ziel aan auto’s sleutelen en achteraf ook netjes de oude onderdelen laten zien met een verhaal erbij waarom het vervangen is. Ik heb het dus niet over de studenten die op zaterdag-ochtend half slapend aan de Red-Bull je banden staan te balanceren, zoals ik weleens heb meegemaakt.

Maar het blijft wel een statistische feit dat het bij Kwikfit wat vaker misgaat dan de bedoeling zou mogen zijn. Neem nou de kwikfit hier in de buurt bij mij, die zegt gerust tegen mij dat het olie verversen voor mijn ZX1.4i een half uur langer kan gaan duren omdat Citroens wat lastige auto’s zijn. Een monteur die een ZX met 1.4i motor lastig vind, is de status monteur niet waard.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 18 juli 2004 01:32 PM
  [ # 10 ]
ZX1.4i schreef:


Neem nou de kwikfit hier in de buurt bij mij, die zegt gerust tegen mij dat het olie verversen voor mijn ZX1.4i een half uur langer kan gaan duren omdat Citroens wat lastige auto’s zijn.

Die krijgt dus de prijs voor het lachertje van de week Confused

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 18 juli 2004 02:09 PM
  [ # 11 ]

Hij bedoelt:
“Het kan wat langer duren, want wij zijn te dom.”

ik ken de ZX niet zo, maar wat kan er nou lastig zijn aan het verversen van de olie bij een ZX??

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 18 juli 2004 06:38 PM
  [ # 12 ]
rocco schreef:

Hij bedoelt:
“Het kan wat langer duren, want wij zijn te dom.”

ik ken de ZX niet zo, maar wat kan er nou lastig zijn aan het verversen van de olie bij een ZX??

Misschien is-ie dan op zoek naar het reservoir voor de hydrauliek? Razz

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 juli 2004 02:31 PM
  [ # 13 ]

Ik kom wel eens bij de Profile Tyre Center in Leerdam. De eerste keer kwam ik met mijn GSA voor nieuwe bandjes en ik kreeg geen vieze of vreemde blikken. De GS en twee biksen kunnen ze ook waarderen. Ze weten hier goed wat ze aan het doen zijn, en de APK voorkeuring van de 14TE heb ik ook door hen laten doen. De APK zelf besteden ze uit, en via hen ben ik mij een heel goed adres gekomen waar mijn Digit vandaag met twee duimen omhoog door de keuring is gerold.

Ze kunnen misschien niet alles, maar zijn zeer vriendelijk en vinden die oude bakken best leuk.

Overigens doe ik alles zelf, waar mogelijk.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 21 juli 2004 02:50 PM
  [ # 14 ]

Hoi,

volgens mij hangt het voornamelijk van de monteur(s) af die je ergens treft. Ik heb de ervaring dat ze het te veel moeite vinden om zich erin te verdiepen, en meteen ook roepen dat ze iets niet hebben.

Maar je kunt het ook goed treffen, overigens riep de Kwik fit hier al meteen dat ze geen banden konden leveren, zonder ook maar te kijken, bellen of zoeken. De Profile monteur die mijn GSA ging uitlijnen, vond het vreemd dat dat nodig was, ging even zoeken en vond speling op een fusee, die zo minimaal was dat ie er makkelijk mee door de APK kwam, maar die wel het zoekgedrag opwekte. Hij raadde mij aan eerst de fusee te vervangen en daarna terug te komen. Na het vervangen van de fusee bleek het probleem verholpen! De baliedame die belde voor nieuwe banden en bij de Michelinimporteur “niet leverbaar” te horen kreeg, meldde verontwaardigd door de telefoon dat ze mij toch moeilijk kon vragen voortaan alleen op mijn achterwielen te rijden.

Het kan vriezen het kan dooien, de auto die ik kocht met onderhoudshistorie vd echte dealer, was er slechter aan toe dan de historie deed vermoeden.

Thierry


PS ALex, wat lees ik nou, die rode GSA gesloopt,...%#%^#&&*grrrr en dat verzwijgen op GSNL, mooi is dat!

Thierry

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 juli 2004 02:59 PM
  [ # 15 ]

Och ik dacht dat iedereen het al wist?

Deed me wel pijn in mijn hart hoor, maar de koets was echt op. Ik heb nog foto’s van de enorme langgerekte gaten die overal doorheen liepen. Als de APK niet bestond reed ik er nog steeds in.

Mijn GS X3 is ook al zo’n drama. Voorlopig heb ik de GS projecten in de ijskast gezet.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook