3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Motorkap: Plastic of staal??
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 november 2008 02:12 PM
  [ # 31 ]
karel schreef:
mpostma schreef:
Arjan Verkade schreef:

Met een BX GTi kan je makkelijk 150 km/h rijden (zeker op de teller),

150? Toch wel minimaal mag ik hopen. Al vond ik dat in de GTI tamelijk vermoeiend. Doe mij maar een diesel.

De geluidsproductie maakt je suf. Een diesel is daar veel fijner voor, zeker een turbodiesel.

idd het was geen probleem voor de turbo diesel je zat ook zo aan de 160 Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 november 2008 02:17 PM
  [ # 32 ]

Overigens heb ik nu geen motorkapisolatie op de stalen kap.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 november 2008 02:21 PM
  [ # 33 ]
mpostma schreef:

Overigens heb ik nu geen motorkapisolatie op de stalen kap.

is ook niet nodig, tenslotte is het voor geluidsisolatie en een stalen kap is zwaarder.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 01 juli 2011 09:55 PM
  [ # 34 ]

Dit draadje lijkt mij wel de goede plek;

Ik krijg net een sms van een collega, die me de volgende vraag stelt;

Heeft jouw bx een stalen binnenwerk in de motorkap? Het schijnt dat vroege BXen kortsluiting maken met spoorwegovergangen en bovenleidingen van de spoorrails. Deze hadden geen stalen binnenwerk. Het schijnt dat dit de electronica van de de auto ontregelt… Latere BXen kregen een stalen kap. (zie auto wk. 23 2011)

Lijkt mij een raar verhaal en ik heb er nog nooit iets over gehoord, iemand anders wel?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 juli 2011 10:32 PM
  [ # 35 ]

Broodje baviaan verhaal. Stalen en kunststof kappen zijn door elkaar heen gebruikt en daar is geen enkele lijn in de ontdekken.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 01 juli 2011 10:35 PM
  [ # 36 ]

En de ABS kap met stalen frame;
iemand die wel eens gezien?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 03 juli 2011 01:16 PM
  [ # 37 ]

Voor de goede orde.. Zijn het nou kunststof kappen, of glasvezel kappen?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 03 juli 2011 01:17 PM
  [ # 38 ]

ABS; een soort kunststof, volgens mij versterkt met glasvezel…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 03 juli 2011 04:16 PM
  [ # 39 ]
pascalvm schreef:

Dit draadje lijkt mij wel de goede plek;

Ik krijg net een sms van een collega, die me de volgende vraag stelt;

Heeft jouw bx een stalen binnenwerk in de motorkap? Het schijnt dat vroege BXen kortsluiting maken met spoorwegovergangen en bovenleidingen van de spoorrails. Deze hadden geen stalen binnenwerk. Het schijnt dat dit de electronica van de de auto ontregelt… Latere BXen kregen een stalen kap. (zie auto wk. 23 2011)

Lijkt mij een raar verhaal en ik heb er nog nooit iets over gehoord, iemand anders wel?

Hier gaat het volgens mij over dat stalen roostertje dat onder de kap zit. Waar het exact voor dient weet ik niet, maar het had wel iets met ontstoring te maken. Overigens waarvoor zou je je druk maken als die er niet op zit? Na een 1000tal km’s mag je er toch wel vanuit gaan dat er minimaal 1 spoorweg gepasseerd is?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 juli 2011 05:49 PM
  [ # 40 ]

Voor zover mij bekend zorgt dat stalen roostertje ervoor dat de ontsteking de radio niet stoort.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook