Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:mpostma schreef:Arjan Verkade schreef:Met een BX GTi kan je makkelijk 150 km/h rijden (zeker op de teller),
150? Toch wel minimaal mag ik hopen. Al vond ik dat in de GTI tamelijk vermoeiend. Doe mij maar een diesel.
De geluidsproductie maakt je suf. Een diesel is daar veel fijner voor, zeker een turbodiesel.
idd het was geen probleem voor de turbo diesel je zat ook zo aan de 160
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Overigens heb ik nu geen motorkapisolatie op de stalen kap.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:Overigens heb ik nu geen motorkapisolatie op de stalen kap.
is ook niet nodig, tenslotte is het voor geluidsisolatie en een stalen kap is zwaarder.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Dit draadje lijkt mij wel de goede plek;
Ik krijg net een sms van een collega, die me de volgende vraag stelt;
Heeft jouw bx een stalen binnenwerk in de motorkap? Het schijnt dat vroege BXen kortsluiting maken met spoorwegovergangen en bovenleidingen van de spoorrails. Deze hadden geen stalen binnenwerk. Het schijnt dat dit de electronica van de de auto ontregelt… Latere BXen kregen een stalen kap. (zie auto wk. 23 2011)
Lijkt mij een raar verhaal en ik heb er nog nooit iets over gehoord, iemand anders wel?
Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Broodje baviaan verhaal. Stalen en kunststof kappen zijn door elkaar heen gebruikt en daar is geen enkele lijn in de ontdekken.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
pascalvm schreef:Dit draadje lijkt mij wel de goede plek;
Ik krijg net een sms van een collega, die me de volgende vraag stelt;
Heeft jouw bx een stalen binnenwerk in de motorkap? Het schijnt dat vroege BXen kortsluiting maken met spoorwegovergangen en bovenleidingen van de spoorrails. Deze hadden geen stalen binnenwerk. Het schijnt dat dit de electronica van de de auto ontregelt… Latere BXen kregen een stalen kap. (zie auto wk. 23 2011)
Lijkt mij een raar verhaal en ik heb er nog nooit iets over gehoord, iemand anders wel?
Hier gaat het volgens mij over dat stalen roostertje dat onder de kap zit. Waar het exact voor dient weet ik niet, maar het had wel iets met ontstoring te maken. Overigens waarvoor zou je je druk maken als die er niet op zit? Na een 1000tal km’s mag je er toch wel vanuit gaan dat er minimaal 1 spoorweg gepasseerd is?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Voor zover mij bekend zorgt dat stalen roostertje ervoor dat de ontsteking de radio niet stoort.
Eveneens ben ik tevens ook.